ماسک توییتر را خرید، تسلا را فروخت؟

نوشته شده توسط مهدی درفشی

ماسک پس از خرید توییتر تقریباً چهار میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت. مدیرعامل تسلا هنوز در مورد این آخرین فروش از سهام تسلا، توییتی منتشر نکرده است. اما تحلیلگران معتقدند که ماسک از پول نقد برای تامین مالی خرید توییتر استفاده خواهد کرد.

سرعت پرس – خرید توییتر توسط ایلان ماسک در دو هفته گذشته خبرساز شده است و حواشی مربوط به آن، کماکان ادامه دارد. این حواشی، باغث شد تا اتفاق مهمی چندان مورد توجه قرار نگیرد. ایلان ماسک چند روز پس از تکمیل خرید توییتر به ارزش 44 میلیارد دلار، 3.95 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت.

بر اساس اسناد منتشر شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، اسلان ماسک 19.5 میلیون سهم از تسلا را بین چهارم تا هشتم اکتبر فروخته اشت. البته هنوز هدف از فروش این مقدار سهام، فاش نشده است.

آخرین فروش سهام، انتظارات تحلیلگران مبنی بر اینکه ماسک سهام بیشتری از تسلا را برای تامین مالی معامله توییتر بفروشد، تایید کرد. در ماه آوریل، پس از اینکه ماسک 8.5 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت، در توییتر اعلام کرد که فروش دیگری برنامه ریزی نشده است. با این حال، او به فروش 6.9 میلیارد دلاری دیگر از سهام تسلا در ماه آگوست ادامه داد و این انگیزه را ایجاد کرد که برای خرید پلتفرم رسانه اجتماعی به پول نیاز دارد. در آن زمان، او دوباره گفت که فروش سهام تسلا تمام شده است!

ماسک پس از فروش بخشی از سهام خود در تسلا، از جمله فروش سال گذشته، حدود 20 میلیارد دلار پول نقد به دست آورده است. اگر چه، او همچنان باید دو تا سه میلیارد دلار دیگر برای تامین مالی تصاحب توییتر جمع آوری می کرد. احتمالاً به همین دلیل است که او در اوایل این ماه، سهامی به ارزش 3.95 میلیارد دلار فروخت، اگرچه فعلاً تأیید نشده است.

ماسک پس از تسلط بر توییتر در ماه گذشته، اقدامات شدیدی از جمله اخراج نیمی از کارکنان و ارائه طرحی برای دریافت هزینه هشت دلاری در ماه از کاربران برای علامت‌های تأیید آبی اتخاذ کرد. ثروتمندترین مرد جهان گفت که چاره ای جز کاهش نیروی کار توییتر ندارد زیرا این پلتفرم روزانه بیش از چهار میلیون دلار ضرر می کند.

 

مطالب مرتبط:

رکورد فروش لامبورگینی در 2022 / موعد تحویل سال 2024!

جلوی ضرر مردم، خودروسازان و تورم بازار خودرو را بگیرید

قيمت ديگنيتى پرستيژ اعلام شد

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=5372
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه