رکورد فروش لامبورگینی در 2022 / موعد تحویل سال 2024!

نوشته شده توسط مهدی درفشی

در سال جاری، لامبورگینی تاکنون چیزی در حدود هفت هزار دستگاه خودرو فروخته که بیش از نیمی از آن، مدل اوروس است. البته گویا این شرکت معروف ایتالیایی، دچار تاخیر در تحویل خودروهای مشتریان شده است و خریداران، باید 18 ماه منتظر باشند که خودروی خود را دریافت کنند.

سرعت پرس – این روزها، صنعت خودرو در جهان روزگار سختی را سپری می کند. برخی از خودروسازها، روند فروش افزایشی داشته و آمار فروش برخی دیگر، اوضاع چندان خوبی ندارد. لامبورگینی، خودروساز معروف ایتالیایی، از خودروسازهای گروه اول محسوب می شود. لامبورگینی در سال 2022 توانست بیش از هفت هزار سفارش را برای محصولاتش ثبت کند. این روند می تواند به رکوردی جدید در فروش خودروهای سوپر اسپرت برای لامبورگینی، تبدیل شود. البته روند تحویل محصولات لامبورگینی به مشتریان، 18 ماه طول می کشد. یعنی اگر همین حالا یک دستگاه اوروس سفارش دهید، باید تا سال 2024 میلادی منتظر تحویل باشید.

به طور خاص، لامبورگینی اخیراً آمار فروش هفت هزار و 430 دستگاه را 9 ماهه اول سال 2022 گزارش کرده است. این افزایش 6.8 درصدی فروش لامبورگینی نسبت به سال گذشته است که اتفاقاً با فروش هشت هزار و 405 دستگاه، بهترین سال فعلی این شرکت است. از آمار فروش مربوط به سال جاری، تعداد چهار هزار و 834 دستگاه مربوط به مدل اوروس است که بیش از نیمی از کل فروش لامبورگینی را به خود اختصاص داده که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است. برای هوراکان نیز امسال دو هزار و 378 دستگاه سفارش ثبت شد. اگر چه این رقم، به طور قابل توجهی از آمار فروش اوروس کمتر است. اما نسبت به سال گذشته، 11 درصد افزایش پیدا کرده است. مابقی آمار فروش سال 2022 لامبورگینی، مربوط به سوپر اسپرت اونتادور است. البته غرق شدن کشتی باری Felicity Ace، لطمه بسیاری به روند تولید و عرضه اونتادور زد.

لامبورگینی تنها خودروساز سطح بالایی نیست که سود بی سابقه ای را کسب کرده است. رولزرویس در سال 2021 با فروش پنح هزار و 586 دستگاه رکورددار سالیانه بود. فراری همچنین با 11 هزار و 155 دستگاه فروش در سال گذشته، رکوردی را به نام خود ثبت کرد و تا سه ماهه سوم سال 2022 در مسیر ثبت رکورد دیگری با نزدیک به 10000 دستگاه بود. اکنون که شاسی بلند Purosangue وارد بازار شده است، فراری می تواند سال آینده 15 هرار دستگاه فروش سالانه داشته باشد.

 

مطالب مرتبط:

ساعتى با تیارا، سومین محصول مکث‌ موتور

همه محصولات لامبورگینی ‌فروش رفت

ده خودروی برتر سال 2022 / کدام خودرو برتر است؟

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=5366
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه