حسین پور: واردات خودروهای کارکرده باید برای همه مردم امکان پذیر باشد

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روسیه و چین بدانند که جمهوری اسلامی به عنوان یک قطب برا اساس منافع ملی خود با دیگر قطب ها وارد ائتلاف‌های موقت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس و به نقل از  ایسنا، کمال حسین پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در نطق اضطراری خود در جلسه روز دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ صحن مجلس با بیان اینکه «از اقدام وزارت امور خارجه در احضار سفیر روسیه تشکر و قدردانی می‌کنم»، اظهار کرد: یکی از مهمترین شعارهای انقلاب اسلامی «نه شرقی، نه غربی؛ جمهوری اسلامی» است؛ این شعار در اصل فراخوانی برای استقلال و آزادی کشور است و الگوی جمهوری اسلامی را در برابر بلوک شرق و غرب به مردم جهان عرضه می‌کند.

وی تاکید کرد: روسیه و چین بدانند که جمهوری اسلامی به عنوان یک قطب بر اساس منافع ملی خود با دیگر قطب‌ها وارد ائتلاف‌های موقت می‌شود. روسیه بداند حمایت های ایران از مسکو از موضع قدرت و حتما مشروط است. دنیا بداند جزایر سه گانه خلیج فارس جزء لاینفک ایران عزیز است و جوانان رشید این مرز و بوم آمادگی دارند تا برای دفاع از تمامیت ارضی کشور همانند گذشته جان فشانی کنند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: از شورای نگهبان بابت تائید الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو تشکر می‌کنم؛ این مواد واردات خودرو انحصار را می‌شکند و به تنظیم بازار خودرو کمک می‌کند. مجلس از دولت انتظار دارد که این قانون را به درستی اجرا کند و بر اجرای دقیق آن نیز نظارت دارد؛ نکند که در اجرای این قانون مجدداً انحصار ایجاد شود و امتیاز واردات خودرو به چند خودروساز و زیرمجموعه های آنها واگذار شود و باز مردم را اسیر این شرکت‌ها کنیم؛ واردات خودروهای کار کرده باید برای همه مردم امکان پذیر باشد. همچنین از رئیس جمهوری می‌خواهم زمینه های واردات خودرو برای واردات خودرو را آماده کند.

حسین پور همچنین با انتقاد از عملکرد دولت و مجلس در رسیدگی به موضوعات دارای اهمیت در کشور گفت: حل مشکلاتی از قبیل اشتغال، وضعیت بازنشستگان، مسکن و تورم و گرانی باید در دستورکار دولت و مجلس باشد نه تفکیک یا تجمیع یک یا چند وزارت‌خانه.

وی در پایان خواستار رسیدگی دولت به مشکلات زیرساختی و رفع موانع پیش روی توسعه مناطق حوزه انتخابیه خود شد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=12513
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه