معرفی کامل اولین توسان 2023 پلاک شده وارداتی (قسمت اول) + ویدیو

نوشته شده توسط سهند فتحى- اميرحسين اقتدارى

ویدیوی پیش روی شما، معرفی کوتاه اما کاملی است از اولین توسان پلاک شده وارداتی به کشور که از سوی شورای رقابت 2.450.000.000 میلیون تومان قیمت خورد و امروز در بازار آزاد، چیزی بیش از 5.400.000.000 قیمت دارد! گزارش و اجرا: سهند فتحی- امیرحسین اقتداری

عسرعت پرس– توسان 2023 که از سوی کرمان موتور عرضه شده است، با تکیه به چهره جدید -که پیش از این، فقط با پلاک سیاسی آن را در خیابان‌ها می‌دیدیم- و همچنین اعتبار برند کره‌ای، قطعا از خوش معامله‌های بازار خواهد بود. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که برخورداری از سطح پایین تجهیزات بدلیل تعیین سقف قیمتی خودروهای وارداتی و محدودیت‌های اعمال شده، موضوعی حسرت‌آور برای خریدارانی خواهد بود که با ورود به کابین، جای خالی تجهیزات را بخوبی حس می‌کنند.

توسان اما در بین محصولات هیوندای دو ركورد دارد: اول اینکه پرفروش‌ترین کراس‌اور هیوندای است و دوم اینکه دومین محصول پرفروش هیوندای در بازاری (ایالات متحده) به حساب می‌آید که خیلی ها برای ورود به آن سر و دست می‌‌شکنند! این خودرو حالا در بازار ایران است و به لطف شهرت خود قیمت بالایی هم دارد.

 

طراحی آن با استفاده از خطوط تیز و شکسته ضمن اینکه بسیار منحصر به فرد و یونیک است به نوعی یادآور سطوحى الماس گونه است. در این طراحی تکسچرهای مثلثی و تیز در گوشه و کنار طراحی بدنه خودرو، نشان از توجه طراحان خودرو به جزییات طراحی آن دارد و به عنوان امضایی در جلوپنجره، فرم چراغ‌های جلو، رینگ‌ها، قاب گلگیرها، چراغ‌های عقب و تریم داخلی و کلیدهای داخل کابین دیده می شود. ابعاد آن بزرگتر از قبل شده و این تغییر ابعاد در داخل کابین بویژه در فضای بار کاملا محسوس است. در ویدیو در خصوص امکانات و مشخصات فنی خودرو صحبت شده اما به طور کلی باید گفت سطح امکانات آن خیلی نبوده و موتور آن  یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که 154 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور دارد. موتوری سینک شده با یک جعبه دنده شش سرعته خودکار که مجهز نشدنش به سیستم پرخوران بدلیل وجود بنزین بی کیفیت داخلی، تبدیل به یک امتیاز در بازار ایران شده است. در رابطه با این خودرو این نکته را هم فراموش نکنید که چنانچه نرخ ارز ثابت بماند با تنوع خودروهای وارداتی(چینی)، پیش بینی می شود قیمت ابتدایی این خودرو تاحدودی کاهش بیابد.

در قسمت اول این گزارش کوتاه ویدیویی به معرفی این خودرو خواهیم پرداخت و در قسمت دوم –که بزودی منتشر خواهد شد- تجربه 1000 کیلومتر رانندگی آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت:

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=19598
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه