سوبارو رکس 2023 با موتور 1.2 لیتری معرفی شد / گزینه ای مناسب برای واردات؟

نوشته شده توسط مهدی درفشی

سوبارو با تغییر دایهاتسو راکی، به دنبال احیای مدلی است که اولین بار 30 سال پیش وارد بازار شد. بهره وری از موتور کم حجم و محدوده ی قیمتی حدود 15 هزار دلاری، آیا می تواند سوبارو رکس را به گزینه ای مناسب برای واردات به کشور تبدیل کند؟

سرعت پرسسوبارو رکس در سال 1972 به عنوان یک خودروی جمع و جور معرفی شد. موتور نسل اول سوبارو رکس، در عقب قرار داشت و به تبع، نیروی موتور نیز به محور عقب منتقل می شد. اما پس از 9 سال از عرضه نسل اول، محل قرارگیری موتور رکس به جلو تغییر یافت. اکنون نیز پس از مدت ها، سوبارو به دنبال احیای این مدل است. البته این شرکت محبوب ژاپنی که بیشتر با مدل ایمپرزا محبوب است، کار خاصی برای نسل جدید رکس انجام نداده و صرفا به تغییر برند و نام دایهاتسو راکی، اکتفا کرده است.


کراس اوور ساب کامپکت دایهاتسو، با نام های تویوتا رایز و پرودوآ آتیوا نیز فروخته می شود. این نسل از سوبارو رکس، ابعاد بسیار بزرگتری نسبت به نسل های قبلی دارد. نسل سوم رکس 3995 میلی‌متر (157.3 اینچ) طول، 1695 میلی‌متر (66.7 اینچ) عرض، 1620 میلی‌متر (63.8 اینچ) ارتفاع دارد. همچنین فاصله بین دو محور آن، 2525 میلی‌متر (99.4 اینچ) است. دایهاتسو برای مشتریان راکی، امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک را نیز محیا کرده است. البته این مورد درباره سوبارو صادق نیست و رکس، تنها در نسخه دیفرانسیل جلو قابل خریداری است.

قدرت سوبارو رکس، توسط یک موتور سه سیلندر 1.2 لیتری بنزینی تنفس طبیعی با قدرت 87 اسب بخار (64 کیلووات) و 113 نیوتن متر (83 پوند فوت) گشتاور تامین می شود. نیروی موتور به واسطه جعبه دنده خودکار ضریب پیوسته (CVT) به محور جلو منتقل می شود. شایان ذکر است که دایهاتسو راکی با موتور 1.0 لیتری توربوشارژ با قدرت 98 اسب بخار (72 کیلووات) و 140 نیوتن متر (100 پوند فوت) گشتاور نیز به فروش می رسد. قدرت موتور تنفس طبیعی سوبارو رکس چندان زیاد نیست. اما این مورد را باید درنظر داشت که این خودرو، وزن زیادی ندارد. وزن رکس کمتر از هزار کیلوگرم است. سوبارو مطمئن است که موتور سه سیلندر قادر به ارائه شتاب است و در عین حال، مصرف سوخت مناسبی دارد. همچنین سوبارو حالت‌ های رانندگی مختلفی را برای این کراس اوور ساب کامپکت تعریف کرده است.

سوبارو رکس جدید در تیپ های G و Z عرضه خواهد شد. قیمت نسخه پایه از حدود 13 هزار دلار آغاز و برای نسخه فول، به 15 هزار دلار می رسد. همچنین سوبارو درنظر دارد که 150 دستگاه رکس در ماه تولید کند. طبیعتا آمار بالایی نیست و بدون شک، محصول ری برند شده این شرکت شانس زیادی در مقایسه با نمونه اصلی نخواهد داشت. با توجه به قیمت 15 هزار دلاری سوبارو رکس 2023، می توان آن را گزینه ای مناسب برای واردات شمرد. ترکیب پیشرانه 1.2 لیتری با جعبه دنده CVT، می تواند خسته کننده ترین ترکیبی باشد که بشر برای ساخت آن اقدام کرده است! اگر چه، نمی توان از کیفیت و دوام خودروهای ژاپنی چشم پوشی کرد.

 

مطالب مرتبط:

ب ام و تولید مدل iX1 را آغاز کرد / تولید موتورهای بنزینی در خارج از آلمان؟

اوایل آذرماه، رنسانس لانچیا خواهد بود

ماسک توییتر را خرید، تسلا را فروخت؟

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=5452
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه