گزارش اختصاصی سرعت پرس از محصول جدید ایران خودرو دیزل:

پيك‌آپ فوتون تونلند اتوماتيك رونمايى شد

دیروز، يكشنبه ١٣ آذرماه ایران خودرو دیزل از پيك آپ اتوماتيك فوتون خود در حضور توسلى مهرمديرعامل اين شركت، اعضای هیات مدیره و اصحاب رسانه رونمايي کرد. اين خودرو مجهزترين وانت كشور مى باشد و مجهز به يك گيربكس ٨ سرعته ZF شده است.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس، در ابتدای مراسم رونمایی از فوتون تونلند اتوماتیک (به عنوان جدیدترین محصول ایران خودرو دیزل)، مهندس داداشى قائم مقام هماهنگی و نظارت گروه صنعتی ایران خودرو طى سخنانى با اشاره به مسير رو به رشد اين شركت، اين روند را مايه افتخار شركت دانست. او با تاكيد به شاخص‌هاى رو به رشد شركت، بالا رفتن ظرفيت توليد و تنوع و ارتقاى توليد را از افتخارات اين مجموعه دانست. داداشی در ادامه و در توضیح روند توسعه شرکت گفت: در طول دو سال اخیر برنامه‌ریزی برای طراحی و تولید ۱۲ محصول جدید در ایران خودرو دیزل صورت گرفته است که اکثر این محصولات به بهره‌برداری رسیده‌اند و مابقی آنها نیز تا چند ماه آینده، بهره برداری خواهد رسید.

داداشی با بیان اینکه امسال ایران خودرو دیزل از تولید ۲۰ هزار دستگاه عبور خواهد کرد، گفت: میزان تولید این مجموعه در سال گذشته ۷ هزار دستگاه بوده است. او در ادامه گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۱۵۰۰ دستگاه محصول در این شرکت تولید شده است و تا دی ماه سال جاری نیز دو برابر عدد تولید را نسبت به سال قبل شاهد خواهیم بود. قائم‌مقام هماهنگی و نظارت گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به تغییرات بازار سرمایه در دو سال گذشته گفت: ایران‌خودرو دیزل به رشد حدود ۲۶۸ درصدی در بازار سرمایه دست یافته و در حال حاضر این مجموعه یکی از بهترین شرکت‌های بورسی به‌شمار می‌رود.

رونمایی از فوتون تونلند اتوماتیک

پس‌از سخنان مهندس داداشی، قائم مقام هماهنگی و نظارت و نایب رییس هیات مدیره ایران خودرو دیزل؛ از پیک‌آپ فوتون تونلند G7 و همچنین سالن تولید این خودرو در شرکت ایران‌خودرو دیزل رونمایی شد. فوتون تونلند که از سال 1992 تاکنون در خط تولید قرار دارد، اولین پیک‌آپ دیزلی است که از زمان عرضه مطابق با استانداردهای روز آلایندگی به بازار عرضه شده است. نسخه ابتدایی آن با برخورداری از استاندارد یورو4 تا سال 97 در خط تولید قرار داشت، پس از آن مدل ارتقا یافته این خودرو(یورو5) تا سال 99 تولید شد، سپس تولید مدل نیو‌فیس آن از سال 1400 با استاندارد یورو 5 آغار شد و حالا نیز اولین نمونه اتوماتیک آن با چهره‌ای جدید، مشخصات فنی قابل توجه و استانداردهای یورو 6 در خط تولید سالن جدید این شرکت قرار گرفته است که به نظر می‌رسد با توجه به برخورداری از ویژگی‌های خاص با استقبال خوبی روبرو شود. سالنی که برای تولید محصولات جدید ساخته شده و این قابلیت را دارد که علاوه بر امکان تولید محصولات جدید، ظرفیت تولید برای محصولاتی نظیر کامیونت، کامیون و کشنده را هم داشته باشد.

موتور قوی، گشتاور بالا و گیربکس 8 سرعته

موتور 2 لیتری توربوی تونلند G7 با 235 اسب‌بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متری مزیت برتر این خودرو در مقابل رقبایش خواهد بود. ضمن اینکه این پیشرانه با جعبه‌دنده‌ 8 سرعته‌ای سینک شده که ساخت سازنده معتبر ZF آلمان است. گیربکسی که وظیفه انتقال قدرت به صورت انتخابی را به هر دو محور و چرخ‌ها برعهده دارد. انتقال قدرتی که بسیار راحت و تنها با یک کلید ولوم چرخان ازروی کنسول مرکزی به صورت انتخابی در حالت‌های ۴H، ۴L، ۲H و اتوماتیک قرار می‌گیرد.

سطح تجهیزات بالا

سطح تجهیزات بالا یکی از دیگر از امتیازات تونلند است که آن را هم رديف اس‌یو‌وی‌های بازار، مناسب استفاده از مخاطبانی کرده که از این خودرو، انتظاری فراتر از یک پیک‌آپ تجاری دارند. شیفتر تعویض‌دنده از پشت فرمان، نمایشگر 10.3 اینچی، گرم‌کن صندلی‌ها، موود رانندگی، کروز‌کنترل، سیستم هشدار برخورد از جلو، دوربین 360 درجه، رادار نقاط کور، ترمز پارک الکترونیکی، نکهدارنده خودرو در سربالاییAuto Hold، کنترل سرعت در سراشیبیHDC، توزیع نیروی ترمز EBD، ترکشن کنترل TC، کنترل پایداری ESP و برخورداری از 6 ایربگ سطح تجهیزات آن را فراتر از تمام رقبای این خودرو در بازار کرده است.


طراحی جذاب و چشمگیر

طراحی فوتون تونلند چه در بخش بیرون خودرو و چه در داخل کابین در خور توجه است. در طراحی بدنه خودرو شباهت آن به بزرگان این سگمنت، انكارناپذير بوده و نظر شما را به سوی خود جلب می‌کند. جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های دی‌لایت نمای خودرو را جذاب کرده است و برخورداری از رینگ‌های بزرگ 18 اینچی، ارتفاع اتاق خودرو را مطابق با سگمنت پیک‌آپی کرده که مناسب استفاده‌ در مسبرهاى آفرود است. قرار گرفتن لوگوی بزرگ فوتون در جلوپنجره و عقب خودرو نيز اگرچه زیادی بولد شده است اما تاکیدی دارد بر نام و هویت سازنده خودرو.

در همان ابتدا و با ورود به داخل کابین نیز مانیتور تخت 10.3 اینچی را بر روی داشبوردی می‌بینید که با خطوط کرومی طرحی اسپرت دارد. چرم صندلی‌ها نیز کیفیت خوبی دارند ‌و همانطور که پیش‌تر هم ذکر شد سطح تجهیزات خوب خودرو کاملا به چشم می‌آید.

قیمت خودرو و گستردگی خدمات پس از فروش:  

در خصوص قیمت پیکاپ اتوماتیک ایران خودرو، هنوز حرفی به میان نیامده است اما با توجه به واقعیت‌های بازار، دور از انتظار نیست که این خودرو چیزی بین 1.200 تا 1.400 قیمت بخورد. نکته آخر هم گستردگی خدمات پس از فروش ایران خودرو است که می‌تواند به عنوان یک امتیاز بسیار ارزنده برای این خودرو و مالکان آن در نظر گرفته شود. موفقیت این خودرو نیز قطعا در گرو قیمتگذاری مناسب و شیوه بازاریابی خودرو در مقابل رقبا خواهد بود.

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=6290
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه