می‌دانستید که نام تارگا در پورشه 911 از کجا گرفته شده است؟!

پورشه این نام را از روی مسابقات تارگا فلوریو در جنوب ایتالیا برداشته است. مسابقاتی که خود زمانی در آن شرکت می‌کرده و به پيروزي هايى دست يافته است.




`,VA


 

سرعت پرس  پورشه در اوایل دهه 50 با مدل 904 خود خود ‌در پیستی به نام تارگا فلوریو، مسابقه می‌داد و در آنجا توانسته بود به پیروزی‌هایی هم دست یابد. ادامه این پیروزی‌ها با مدل 911 در دهه 60 موجب شد تا این کمپانی نسخه‌ای از 911 را به نام تارگا معرفی کند.


تارگا مدل 67

این خودرو که البته به 911 فلوریو نیز معروف بود، بنا به پیشنهاد هارالد واگنر رئیس فروش داخلی این برند در آن زمان، نام تارگا را به خود گرفت. پورشه در آن سال (1965) علامت تجاری تارگا را ثبت نمود تا بعدا مدل زیبا و منحصر تارگا در سال 1967 به خط تولید پورشه 911 بییوندد.

تارگا مدل 1992

درواقع از همان زمان ابتدای  تولید پورشه 911 افسانه‌ای در سال 1963، Zuffenhausen بدنبال راهی برای ساخت یک نسخه روباز از خودروی اسپرت خود بود که با استحکام ساختاری بتواند مطابق با مقررات ایمنی ایالات متحده به این کشور راه یابد. این برند با نوآوری خلاقانه و سریع در سال 1967 در مدل 911 تارگا، یک شیشه ایمنی ثابت و گرم شونده در عقب ارائه کرد و این شیشه را جایگزین نمونه پلاستیکی تاشو شد. آپشنی خاص که به یک ویژگی استاندارد برای این مدل تبدیل شد.

 

تولید نسخه تارگا بعدها در نسل‌های بعدی هم ادامه یافت تا امروزه با آخرین مدل از آن روبرو باشیم. در سال 2014، پورشه 911 تارگا به ریشه‌های خود بازگشت و مدل 991 شاهد بازگشت به طراحی کلاسیک رول بار بود. با این حال،  سقف که از آلومینیوم بود، دیگر به صورت دستی برداشته نمی‌شد و در عوض، یک طراحی پیچیده الکترومکانیکی، بخش بالایی پارچه را در زیر صندلی‌های عقب آن قرار می‌داد.

پورشه در طی همه این سال‌ها(تا ماه می 2020) هشت نسل 911 تارگا را معرفی کرده است. این خودروساز تارگای جدید را در تریم‌های 4 و 4S با رول‌باری یکپارچه ارائه می‌نماید.

در نسل جدید TARGAو در نسخه پایه 379 اسب‌بخار قدرت در زیر پای راست راننده قرار دارد و در نسخه 4S که ویژگی‌های اسپرت‌تری دارد، 443 اسب‌بخار قدرت را شاهدیم. هر دو مدل از یک موتور 3.0 لیتری توئین توربوی تخت شش سیلندر استفاده می‌کنند و تارگا 4S حداکثر سرعتی معادل 302.5 کیلومتر در ساعت دارد و در طی 3.6 ثانیه به نهایت سرعت 60 مایل(96 کیلومتر) در ساعت می‌رسد.

تارگا 4

پورشه 4s

 4GTS

به تازگی نیز نسخه 4GTS آن معرفی شده است که این یکی 480 اسب‌بخار قدرت دارد‌ و مجهز به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک PDK است.

در آخر، این نکته هم فراموش نشود که استایل خاص سقف TARGA و استقبال فراوان از آن موجب شد تا در دهه 70 برخی شرکت‌ها همچون باوور آلمان به سراغ مدل‌هایی از ب‌ام‌و رفته و سقف آن ها را تغییر دهند. در این دهه برخی خودروسازان آمریکایی و ایتالیایی همچون شورولت، پونتیاک و فیات نیز در برخی‌مدل‌های خود همچون کامارو و ترنس‌ام به سراغ این تایپ از سقف رفتند که به T-TOP نیز معروف بود. فیات نیز از این سقف در مدل X1.9 خود استفاده نمود. در حال حاضر نیز خودروسازان بسیاری همچون لوتوس، اسمارت، فراری، جگوار، شورولت(کوروت) و لامبورگینی سقفی مشابه با سقف TARGA دارند.در آخر، این نکته هم فراموش نشود که استایل خاص سقف تارگا و استقبال فراوان از آن موجب شد تا در دهه 70 برخی شرکت‌ها همچون باوور آلمان به سراغ مدل‌هایی از ب‌ام‌و رفته و آن را تارگا کنند.

در این دهه برخی خودروسازان آمریکایی، ژاپنی و ایتالیایی همچون شورولت، پونتیاک، هوندا و فیات نیز در برخی‌مدل‌های خود همچون کامارو، ترنس‌ام، سیویک به سراغ این تایپ از سقف رفتند که به T-TOP نیز معروف بود. فیات نیز از این سقف در مدل X1.9 خود استفاده نمود. در حال حاضر ‌هم خودروسازان بسیاری همچون لوتوس، اسمارت، فراری، جگوار، شورولت(کوروت) و لامبورگینی سقفی مشابه با سقف TARGA دارند.

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=2441
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه