تجربه سفری کوتاه با ام‌وی‌ام X55PRO

در هفته گذشته فرصتی فراهم شد تا در کنار چند تن از همکارانمان، سفری کوتاه با ام‌وی‌ام ایکس 55 پرو را تجربه کنیم. یک کراس اور جمع‌وجور از مدیران خودرو با مختصاتی که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

سرعت پرسایکس 55 پرو، کراس‌اوری ميدسایز به حساب می‌آید که البته با توجه به ابعادش، كمى جمع‌وجورتر  از رقبای خود در بازار به نظر مىرسد. این خودرو را پیش از این تست، کرده و بارها در موردش نوشته‌ایم اما سفر 3 روزه ما به شمال کشور(رامسر)، فرصتی را برايمان فراهم کرد تا از نزديكتر با خصوصیات این خودرو آشنا شویم.

نماى ظاهرى و ابعاد خودرو

پرداختن به طراحی ظاهری ایکس 55 پرو، آن هم بعد از حدود یکسال و نیمی که از زمان عرضه آن به بازار می‌گذرد، خیلی محلی از اعراب ندارد اما با این حال باید بگوييم مدل فعلی نسبت به نسخه قبلی، تغییراتی را داشته که ظاهر بیرونی آن را بسیار همگون‌تر از قبل کرده است. با اینوجود اما ظاهر ایکس 55 پرو، حداقل برای نگارنده خیلی خاص نبوده و اين داخل کابین و ویژگی‌های فنی خودرو است که به‌عنوان امتیازات برجسته آن به چشم مى آيد. ويژگى هاى قابل توجهى كه كاربردى و بسيار كاربرپسند هستند.

در اين ميان شايد كه ابعاد جمع و جور ايكس ٥٥ پرو، فضاى داخلى را هم تحت تاثير قرار دهد اما آنچه كه مسلم است اين محدوديت خيلى زياد نيست و خودرو را مى توان اتومبيلى مناسب براى يك خانواده ٣/٤ نفره دانست.

در داخل كابين X55 پرو، همانطور كه پيشتر نيز اشاره شد، با مجموعهاى از امكانات روبرو هستيم كه چيزى را براى سرنشينان كم نمى گذارد. درواقع ام وی ام با معرفی ایکس 55 پرو، نشان داده است که درصدد ساختن تصویر جدیدی از اين خودرو بر پايه تكتولوژى روز دنيا است.

با قرار گرفتن در مسير جاده اى، قبل از هر چيزى همراهى خوب گيربكس با موتور در جاده به نظرتان خواهد آمد. موتور ١.٥ ليترى توربوى اينخودرو با ١٥٦ اسب بخار قدرت و ٢٣٠ نيوتن متر گشتاور، نظرتان راتامين مى كند. اين نكته هم ناگفته نماند كه با توجه به توربودار بودن پيشرانه و سوخت بى كيفيت  و همچنين نبود بنزين سوپر در داخل كشور بايد از مكمل هاى اكتان در هر بار سوخت گيرى استفاده كنيد تا خودرويتان با كمترين آسيبى نبيند. اما صرف نظر از اين موضوع در X55pro با مجموعه اى از توانايي هاى حركتى روبرو هستيد كه نشان دهنده سينك شدن گيربكس با موتور اين خودرو دارد. هرچند كه نگارنده بنا بهتجربيات قبلى خود، هيچ دلِ ‏ما تفهمخوشى از گيربكس هاى CVT ندارد، اما جعبه دنده سى وى تى بكار گرفته شده در ايكس ٥٥ پرو با شبيه سازى ٩سرعته، تمام ذهنيت قبلى من از جعبه دنده هاى CVT را تغيير داد. درواقع پاسخ مناسب گيربكس به هنگام گاز دادن به اين خودرو و تعويض به موقع دنده نشان داد كه مى توان گيربكس سى وى تى را از آن حالت كسل كننده يكنواخت خارج كرد.

مصرف سوخت پايين،  بزرگترين امتياز

استفاده از گيربكس CVT، هم خوانى اين جعبه دنده با موتور و وزن كمتر اتاق، موجب شده تا اين كراس اور نسبت به رقباى خود جزو كممصرفترينهاى بازار باشد و اين موضوع بويژه براى منكه به تازگى بك سفر طولانى ٤٠٠٠ كيلومترى را با ديگر رقيب اين خودرو پشت سر گذاشتمبهخوبى محسوس بود. البته كمپانى عرضه كننده X55pro مصرفسوخت آنرا ٧.١ ليتر به ازاى هر ١٠٠ كيلومتر پيمايش اعلام نموده كه ما در  سفر خود به عدد ٧.٧ ليتر رسيديم. مصرفى كمى بالاتر كه مى تواند بدليل كوهستانى بودن مسير بوده باشد. اين ميزان از مصرف سوخت   در اين سگمنت، قطعاً براى خريدارانى كه اين موضوع برايشان از اهميت ويژه اى برخوردار است، بسيار مناسب تلقى مى شود

سطح تجهيزات بالا

گرم كن صندلى، كول باكس كنسول ميانى، شارژر وايرلس، موودرانندگى (اسپرت/اكونومى)، كلاستر ديجيتال، تهويه اتوماتيك، دوربين ٣٦٠، نمايشگر تخت ١٠.٢٥ اينچى باوضوح بالا، ترمز پارك برقى، فرمان با كليدهاى چندكاربره، كامپيوترسفرى و همچنين اتاق ايزوله شده و داشبوردى با متريال با كيفيت،مجموعه اى از امكاناتى هستند كه در كنار سامانه هاى ايمنى خودروهمچون سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم نگه‌دارنده خودرو Auto Hold، شروع حركت در سربالايى و كيسه هاى ايمنى جانبى(٦ كيسهايمنى)، کراس اور X55pro را به انتخابی مناسب برای خريداران تبدیل مىكند.

در پايان سفر ٣ روزه ما با ام وى ام X55pro ، ٣ نكته برايمان قابلتوجه بود:

  • مصرف سوخت كم
  • سطح تجهيزات بالا
  • هماهنگى گيربكس با موتور

با اين توصيف بايد گفت: ام وى ام ايكس ٥٥ پرو كراس اورى است باظاهر معمولى كه توانايى حركتى مناسب، مصرف سوخت خوب وتجهيزات بالاى آن مى تواند نظر خريداران بيشترى را به خود جلب كند واين موضوع البته بستگى به قيمت اوليه كمپانى، كيفيت خدمات پس ازفروش، ميزان افت كيفى محصول پس از مدتى كاركرد و وضعيت آشفته بازار خودرو در كشوردارد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=15105
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه