بارقه امید در صنعت خودروسازی

شرکت خودروسازی نیسان پس از کاهش ۱۴ درصدی سود عملیاتی سه ماهه به دلیل کاهش تدریجی کمبود نیمه هادی‌ها و رفع محدودیت ناشی از کووید-۱۹ در شانگهای گفت که محتاطانه خوش‌بین است.

به گزارش سرعت پرس به نقل از ایسنا، اطلاعیه شرکت شرکت خودروسازی ژاپنی بارقه‌ای از امید را برای صنعت خودروسازی که به دلیل اختلال در زنجیره تامین آسیب دیده است، ارائه می‌کند که برنامه‌های تولید خودروسازان را به هم ریخته است.

اشوانی گوپتا، مدیر عامل نیسان گفت که نیسان اقداماتی را برای تضمین سطح موجودی با تامین کنندگان در کوتاه مدت و جایگزینی نیمه هادی‌ سفارشی با تراشه‌های عمومی در میان‌مدت انجام داده است و افزود که وضعیت در حال بهبود است.

این مدیر اجرایی افزود: تمامی تامین‌کنندگان نیسان در چین با ظرفیت کامل فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. ما از این بادهای مخالف به عنوان فرصتی برای بهبود بیشتر نحوه عملکرد خود استفاده می کنیم.

این شرکت به پیش‌بینی سود عملیاتی کل سال خود به میزان ۲۵۰ میلیارد ین (۱.۸۵ میلیارد دلار) برای سال منتهی به ۳۱ مارس پایبند بود و به دنبال دستیابی به حجم فروش جهانی ۴ میلیون واحد بود.

در همان زمان، گوپتا هشدار داد که کمبود نیمه هادی‌ها حتی با پایان یافتن محدودیت‌های کووید- ۱۹ تمام نشده است. من فکر نمی‌کنم که جهان از بحران نیمه‌هادی خارج شده باشد.

سود عملیاتی سه ماهه اول با ۱۴ درصد کاهش به ۶۴.۹ میلیارد ین رسید و نیسان کمبود تراشه‌ها، اقدامات مقابله با بیماری همه‌گیر در چین و قیمت‌های بالای کالاها را مقصر دانست، اگرچه ین ضعیف‌تر تا حدودی تسکین یافته بود. این شرکت ۸۱۲ هزار خودرو تولید کرد که ۱۵ درصد کمتر از برنامه‌ریزی برای دوره آوریل تا ژوئن بود، در حالی که فروش خرده فروشی جهانی در مقایسه با دوره سال قبل به دلیل موجودی اندک حدود ۲۲ درصد کاهش یافت.

افزایش هزینه موادخام، به ویژه آلومینیوم و فولاد، بزرگ‌ترین عامل کاهش سود عملیاتی بود و آن را ۵۰.۷ میلیارد ین کاهش داد. با این حال، گوپتا گفت که افزایش فروش ۵۳.۵ میلیارد ینی تأثیر افزایش هزینه‌های کالا را کاهش داد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=1688
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

16 + پنج =

0 دیدگاه