تسلا در توئیتر، عکسی را از کارخانه گیگافکتوری تسلا در تگزاس به اشتراک گذاشته و اعلام کرده که تولید ده هزارمین تسلا را جشن گرفته است. این کارخانه در تگزاس ده هزارمین تسلا مدل Y تولید شده در کارخانه خودروهای برقی خود را به عنوان یک نقطه عطف در تولیدات تسلا جشن گرفته است. مدل Y در آوریل 2022 به تولید رسید و این شرکت در مدت تقریباً پنج ماه، توانسته 10000 مدل Y را تولید کرد.

به گزارش سرعت پرس– تسلا در توئیتر، عکسی را از کارخانه گیگافکتوری تسلا در تگزاس به اشتراک گذاشته و اعلام کرده که تولید  ده هزارمین تسلا را جشن گرفته است. این کارخانه در تگزاس ده هزارمین تسلا مدل Y تولید شده در کارخانه خودروهای برقی خود را به عنوان یک نقطه عطف در تولیدات تسلا جشن گرفته است. مدل Y در آوریل 2022 به تولید رسید و این شرکت در مدت تقریباً پنج ماه، توانسته 10000 مدل Y را تولید کرد.

جالب است که تسلا توانسته تولید مدل Y را به 1000 دستگاه در هفته در تگزاس افزایش دهد و توانایی تولید خود را به 250000 دستگاه در سال برساند. آنها البته در نظر دارند که این تولید هفتگی را از 1000 دستگاه فعلی به 5000 دستگاه در هفته یرسانند.  اگرچه بحران ناشی از پاندمی کرونا موجب کاهش تولید شد اما آنها هنچنان درصدد افزایش تولید خود هستند. این خودروساز در روند افزایش تولید خود، به 4680 بسته‌ باتری نیاز دارد تا تولید فعلی را افزایش دهد. اوایل سال جاری، تسلا با 2170 دستکاه شروع به تولید مدل Y کرد و حالا باید دید که باتری‌های جدید چه تاثیری بر افزایش روند تولید خواهد داشت.

از طرف دیگر کارخانه گیگا برلین-براندنبورگ آلمان در اروپا نیز با تولید 1000 تسلا مدل Y در هفته، تولید خود را افزایش داده است. برای اطلاع و مقایسه بد نیست بدانید که کارخانه گیگا شانگهای، تنها در ماه اوت 1 میلیون دستگاه تولید کرده است! (مدل 3، کارخانه Fremont در ماه آگوست نیز از مرز تولید 2 میلیون دستگاه برای  Model S، Model X،Model 3 و Model Y عبور کرده تا مجموع، ظرفیت تسلا را به تولید 1.9 میلیون خودرو در سال برساند.

طبق آخرین پیش بینی‌ها، غول خودروهای EV، قصد دارد در سه ماهه سوم بیش از 350000 خودروی برقی را در سراسر جهان بفروشد. تسلا همچنین Semi را نیز تا قبل از پایان سال 2022 به بازار عرضه خواهد کرد. مطمئن نیستیم اما گفته می‌شود که این شرکت سایبرتراک را در سال 2023 در  تگزاس گیگافکتوری تولید خواهد کرد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=3585
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه