وانت آریسان 2 در راه بازار / تفاوت آریسان با آریسان 2؟

نوشته شده توسط مهدی درفشی

ایران خودرو از 22 آبان فروش وانت آریسان 2 را آغاز خواهد کرد. موعد تحویل این وانت 30 روزه است و متقاضیان برای خرید آن، مشابه با سایر محصولات ایران خودرو، باید در قرعه کشی شرکت کنند.

سرعت پرس – گروه صنعتی ایران خودرو از روز یک شنبه، 22 آبان فروش فوری وانت اریسان 2 را آغاز خواهد کرد. این طرح فروش، تا 24 آبان ماه ادامه دارد. مشتریان برای خرید وانت آریسان 2، باید در قرعه کشی شرکت کنند. گفتنی است که سه گروه متقاضیان عادی، صاحبان خودروهای فرسوده و مشمولین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امکان ثبت نام و خرید وانت جدید ایران خودرو را دارند. نتیجه این طرح، روز چهارشنبه، 25 آبان ماه اعلام و لیست برندگان نهایی، مشخص خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که در این طرح، امکان سفارش وانت آریسان 2 با رنگ های خاکستری، نقره ای و مشکی وجود دارد.

متقاضیان می توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

تفاوت آریسان با آریسان 2 چیست؟

طبق اعلام ایران خودرو، وانت آریسان با تجهیز به پیشرانه 1.7 لیتری OHVG II با حداکثر 86 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور در حالت بنزین و 73 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور در حالت گاز، تولید شد. البته آریسان 2 با پیشرانه XU۷P با حداکثر قدرت 97 اسب بخار و 146 نیوتن متر گشتاور وارد بازار خواهد شد. همچنین بر اساس ادعای ایران خودرو، جعبه دنده نصب شده روی آریسان جدید، جعبه دنده BE تقویت شده است. از دیگر تفاوت های آریسان با آریسان 2، می توان به گنجایش سوخت اشاره کرد. طبق اعلام ایران خودرو، گنجايش مخزن سوخت آریسان 2، 40 لیتر بنزین و 75 لیتر گاز است. این در حالی است که گنجایش سوخت آریسان، 52 لیتر بنزین و 70 لیتر گاز است. حداکثر ظرفیت بار هر دو وانت با دو سرنشين 750 كيلوگرم اعلام شده است.همچنین در نسخه جدید، ایران خودرو ضعف شاسی آریسان را حل کرده است.

در بحث تجهیزات ایمنی و امکانات آریسان 2، می توان گفت که این وانت به دو کیسه هوا، سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده، ترمز عقب كاسه اي، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع دستی، شیشه بالابر برقی، ايموبيلايزر، قفل مركزي، كمربندهاي ايمني سه نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع، فرمان تلسكوپي و سنسور دنده عقب مجهز است.

 

مطالب مرتبط:

غرش هیولاها در جهنم سبز / با سریع ترین خودروهای نوربرگ رینگ آشنا شوید

تویوتا در آستانه رونمایی از نسل پنجم پریوس / زمان رونمایی؟

سوبارو رکس 2023 با موتور 1.2 لیتری معرفی شد / گزینه ای مناسب برای واردات؟

 

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=5508
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه