مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فنر سازی زر، افزایش سرمایه 38 درصدی را تصویب کرد

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فنر سازی زر (سهامی عام) با حضور اکثر سهامداران برگزار و افزایش سرمایه به میزان 38 درصد از محل سود انباشته، تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس و به نقل از سایپانیوز، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فنرسازی زر(سهامی عام) در روز دوشنبه مورخ 23 بهمن ماه 1402 با حضور اعضای هیات مدیره شرکت و اکثریت صاحبان سهام و نمایندگان قانونی، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس قانونی تشکیل شد.

بر این اساس پس از انتخاب اعضای هیات رئیسه مجمع با توجه به ماده 101 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت (مجامع عمومی توسط هیات‌ رئیسه‌ای مرکب از یک رئیس و یک منشی و دو ناظر اداره می‌شود.) رسمیت جلسه توسط رییس مجمع اعلام و دستور جلسه مجمع طبق آگهی منتشره در روزنامه کثیرالانتشار شرکت مبنی بر پیشنهاد هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه به میزان 38 درصد از محل سود انباشته و همچنین اضافه شدن انجام کلیه فعالیت‌های آزمایشگاهی به موضوع فعالیت شرکت به عنوان دستور جلسه مجمع، با موافقت اكثريت آراء مورد تصویب قرار گرفت.

این افزایش سرمایه با هدف بهره مندی از معافیت مالیاتی مقرر در بند (هـ) تبصره 2 قانون بودجه سال 1402 کل کشور، بهبود ساختار مالی از طریق جلوگیری از خروج نقدینگی شرکت، بهبود سرمایه در گردش، بهبود نسبت مالکانه و رقابت پذیری شرکت در صنعت و تقویت جریان‌های نقدی در پشتیبانی خطوط تولید و بهبود معاملات در بازار سرمایه انجام شده است.

صرفه‌جویی مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه 38 درصدی شرکت فنرسازی زر، بیش از 140میلیارد ریال برآورد شده است و پیش از این شرکت فنرسازی زر به منظور جلوگیری از خروج نقدینگی و تقویت توان تولیدی و توسعه سبد محصولات خود با ارائه مستندات به سازمان بورس اوراق بهادار، مجوز افزایش سرمایه خود را از مبلغ 588/3 میلیارد ریال به 938/4 میلیارد ریال دریافت کرده بود.

مجمع فوق همزمان به صورت برخط نیز برگزار شد و سوالات سهامداران از طریق ارسال پیامک از طرف دبیر مجمع مطرح و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره به ابهام‌های مطرح شده پاسخ دادند.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=18742
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه