نگاهی به زیباترین ‌محصول تورین:

سیِلو جدید در ایتالیا به بازار می‌آید+ آلبوم تصاویر

نوشته شده توسط    ترجمه و نوشته: کوشا نامی

مازراتی ام‌سی 20 سبِلو MC20 Cielo در مرکز طراحی مازراتی Centro Stile Maserati طراحی شد و در طول پروژه در تعاملی با بخش مهندسی تورین توسعه داده شد. طراحی که در DNA آن ظرافت و روح اسپرت مازراتی بخوبی دیده می‌شود. طراحی مازراتی، ترکیبی عالی از اسپرت بودن و شخصیت را به نمایش می‌گذارد که در آن خطوط روی بدنه، رویکردی فراتر از مد را به مانیفست خود تبدیل می‌کند.

                                                                                  

سرعت پرس – سیِلو برای ما یادآور نام یکی از سدان‌های موفق و پرطرفدارِ خودروساز کره‌ای دوو است که عرضه آن از سوی نماینده ایرانیِ کرمان موتور، سود فراوانی را به جبب این شرکت واریز کرد. حالا اما سیِلو در هیبت و اندازه‌ای به مراتب بالاتر از یک کره‌ای ورشکسته و در قامت و رخت و لباسی جدید ظاهر شده است! این نام اکنون به نسخه‌ای از مازراتی MC20 کانورتیبل اطلاق می‌شود که قرار است برای سال 2023 روانه خیابان‌ها ‌شود.

مانور بر روی سقف

روح دوگانه مازراتی که به ریشه‌های مسابقه‌ای این برند و شکل نمادین GranTurismo باز می‌گردد، اکنون در مازراتی اسپایدر سیِلو MC20 Cielo حلول کرده و ویژگی‌های عملکرد و لذت رانندگی در این خودرو را به سطح جدیدی رسانده‌ است. MC20 Cielo  مجهز به یک موتور شش سیلندر انقلابی به نام‌ V6 Nettuno است که برای اولین بار بر روی کوپه‌ MC20 2020 معرفی شد.

سیِلو ترکیبی عالی از اسپرت و تجمل را با هم ارائه می‌کند و از جمله مشخصات منحصر به فرد آن باید به سقف شیشه‌ای جمع‌شونده خلاقانه‌ای اشاره نمود که در عرض فقط 12 ثانیه باز و بسته می‌شود. به این ترتیب، مازراتی MC20 Cielo یک تجربه رانندگی چند وجهی را ارائه می‌دهد: همه چیز با یک سقف بسته و مات الکتروکرومیک و با تکنولوژی کریستال (PDLC) و یا با یک سقف باز ‌و احساسی منحصر از نگاه به آسمان sky feeling.

تمام شیشه‌های این خودرو با تکیه به فناوری پیشرفته کریستال مایع پراکنده پلیمری (PDLC) تنها با لمس یک کلید مات می‌شود  و امکان تغییر شفافیت شیشه‌ها در یک لحظه فراهم می‌شود. فناوری که تقریباً در تمام دماها از -30 درجه سانتی‌گراد تا +85 درجه سانتیگراد کار می‌کند. در این سیستم که توسط مازراتی و با مشارکت Webasto ساخته شده است، دما و کاهش صدای داخل خودرو تضمین می‌شود. ‌مازراتی می‌گوید سیِلو، “اولین در نوع خود” بوده و از نظر به نمایش گذاشتن تکنولوژی‌های به روز، در نوع خود بهترین است. این خودرو با تاکید بر جزئی‌ترین جزئیات، از هر نظر جسورانه و برای کمال طراحی شده است. مولفه‌ای که آن را از هر اسپایدر دیگری متمایز می‌کند. سقف شیشه‌ای جمع شونده الکتریکی آن نیز به نوعی مظهر فناوری در این خودرو است. سقفی شفاف که 909 میلی‌متر طول، 615 میلی‌متر عرض و مساحت بیش از نیم متر مربع (5268 سانتی متر مربع) دارد.

اما تصاویر منتشر شده از این مازراتی کانورتیبل سیِلو بیشتر به روی این خودرو با سقف باز متمرکزاست و تصاویر خیلی واضحی از فرایند باز و بسته شدن سقف منتشر نشده است. با این حال ولی برخورداری از فناوری PDLC برای مات ساختن شیشه‌‌های خودرو و تاکید بر اضافه نشدن وزن خودرو به عنوان یک کانورتیبل موضوعی است که مازراتی بر آن مانور بسیاری داده است. درواقع هنگامی که یک کوپه به یک کانورتیبل تبدیل می‌شود، افزایش وزن آن معمولا یک چالش بزرگ است و مازراتی که ذاتاً بدنبال نوآوری است، توانسته این اضافه وزن را محدود کند و DNA اسپرت ذاتی MC20 را همچنان حفظ کند. با این توصیف ام‌سی20 سیِلو MC20 Cielo تنها 65 کیلوگرم بیشتر از کوپه وزن دارد که این با کار دقیق در تمامی مراحل طراحی خودرو امکان پذیر شده است. درواقع مازراتی با محدود کردن افزایش وزن به حدود 60 کیلوگرم، عملکرد پویا و لذت رانندگی نسخه کوپه در سیِلو MC20 Cielo را همچنان حفظ کرده است.

شاسی فیبر کربن سیلو نیز استحکام پیچشی بی‌نظیری را تضمین می‌کند و ترکیبی از هندلینگ فوق‌العاده در جاده و مسیر را ارائه می‌دهد. مدل جدید همچنین طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی فعال را پوشش می‌دهد. این خودرو برخلاف هر مدل دیگری که تاکنون در این سگمنت وجود داشته است ‌از ترمز اضطراری خودکار، انعکاس علائم راهنمایی و رانندگی و سیستم دوربین 360 درجه‌ برای کمک به مانورهای پارک استفاده می‌کند و این علاوه بر سنسورهای پارک، دوربین دید عقب و نظارت بر نقاط کور است که در‌MC20  آن را می‌بینید. گفته می‌شود که مازراتی با عرضه سیلو قصد دارد پوشش بخش کانورتیبل -که 35 درصد از بازار جهانی سوپر اسپرت‌ها را شامل می‌شود- گسترش دهد.

کانسپت و طراحی

MC20 Cielo در مرکز طراحی مازراتی Centro Stile Maserati طراحی شد و در طول پروژه در تعاملی با بخش مهندسی تورین توسعه داده شد. طراحی که در DNA آن ظرافت و روح اسپرت مازراتی بخوبی دیده می‌شود. طراحی مازراتی، ترکیبی عالی از اسپرت بودن و شخصیت را به نمایش می‌گذارد که در آن خطوط روی بدنه، رویکردی فراتر از مد را به مانیفست خود تبدیل می‌کند.  طراحی بدنه سیِلو MC20 Cielo به‌‌قدری زیبا، مواج و در عین‌حال اسپرت و چشم نواز است که گویا توسط باد تراشیده شده است.

در ام‌سی‌20 سیِلو هیچ چیز اضافی نیست و هر قطعه‌ای کارکرد خودش را دارد. مازراتی می‌گوید هدف طراحان در مرکز طراحی تورین Centro Stile Maserati این بوده که تمام خواسته‌های آیرودینامیک را به روشی ارگانیک به گونه‌ای ادغام کنند که گویی این خودرو به طور طبیعی تکامل یافته است. در این میان تنها درب پروانه‌ای خودرو یک اثر غافلگیرکننده و فراتر از نیاز در طراحی این خودرو هستند! درواقع این درها به‌غیر از عملکرد و دسترسی بسیار آسان‌تر به داخل و خارج کابین، در تعیین زیبایی آن هم نقش اساسی داشته‌ است.

Maserati MC20 Cielo  پروژه‌ای است که دو دنیای بسیار متفاوت را گرد هم می‌آورد. لباس آن (بدنه) نمایشی از زیبایی است و شاسی فیبر کربن آن(در زیر بدنه) مظهر تکنولوژی و عملکرد فوق‌العاده بالای خودرو است. با ابن توصیف بخش بالایی بدنه، تاثیرات قوی و در عین‌حال هماهنگ زیبایی را منتقل می‌کند و قسمت پایینی فیبر کربن آن، با کف آیرودینامیک شروع شده و با لبه‌ها و گوشه‌های تیز، چهره نسبتاً تهاجمی‌تر را رقم می‌زند. در این میان، جلوپنجره خودرو نقش ارتباطی بین این دو بخش را بازی می‌کند و قسمت پایینی فیبر کربن بدون پوشش را با قسمت بالایی همرنگ بدنه ترکیب می‌کند. نمای جلوی خودرو، با امضای پیکان مازراتی و به‌عنوان یکی از مشخصه‌های مازراتی دارای سه دریچه تهویه هوا است که البته در اینجا خیلی معنادار نیست چراکه موتور آن در وسط نصب شده است.

مازراتی برای MC20 Cielo، یک رنگ جدید به نام  Acquamarinaرا به عنوان بخشی از برنامه سفارشی سازی Maserati Fuoriserie  تعریف کرده است. مفهومی که این برند را به انتخاب این رنگ سه لایه خاص سوق داد، این بود که چنین خودرویی با کارایی بالا را در جهتی مدرن‌تر به پیش ببرد. رنگ پایه، یک رنگ خاکستری پاستلی الهام گرفته شده از مسابقه است که یادآور DNA اسپورت MC20 است. رنگی که همراه با میکای آبی رنگین کمانی، نما و چهره خودرو را برجسته می کند. البته به غیر از رنگ معرفی شده،MC20 Cielo  یک طیف رنگی شامل پنج رنگ دیگر را در نظر گرفته است:Bianco Audace، Giallo Genio، Rosso Vincente، Blu Infinito و‌Grigio Mistero. رنگ‌هایی که هر یک از آنها به طور انحصاری برای MC20 توسعه یافته‌اند.

مازراتی با اسپایدر جدید خود، یک رینگ جدید با طراحی ظریف را به رینگ‌های MC20  کوپه اضافه کرده است که در آن عنصر کلیدی دو عدد رومی است. اعدادی که یکی نام خودرو را به یاد می‌آورد و دیگری سالی را که آغاز یک “عصر جدید” برای مازارتی را رقم می‌زند. رینگ‌هایی که به صورت اختیاری برای هر دو مدل کوپه و اسپایدر در دسترس هستند. البته این نکته هم ناگفته نماند که رینگ‌های فیبر‌کربنی چرخ نیز برای آن در دسترس خواهند بود تا از کاهش وزن 30 کیلوگرمی در مقایسه با نسخه استاندارد اطمینان حاصل شود.

فضای  داخلی، قلمرو عملکرد

فضای داخلی مازراتی MC20 سیِلو نیز از فلسفه عملگرای مازراتی پیروی می‌کند. در این مدل، همه چیز بسیار ساده و تقریبا مینی‌مالیستی است. با دو صفحه نمایش 10 اینچی که یکی برای راننده طراحی شده و دیگری در موقعیت مرکزی، کمی به سمت راننده متمایل است. در نسخه مخصوص معرفی شده، پوشش آلکانتارا و چرم یخی رنگ عنصر کلیدی ‌هستند. در زیر داشبورد، پنل‌ها و صندلی‌های یخی رنگ درب، باعث افزایش پرداخت‌ها شده و به سبکی بصری خودرو در مقایسه با نسخه استاندارد، که فضای داخلی چرمی مشکی را حفظ می‌کند، کمک می‌کند. لوگوی روی پشت سری را می‌توان به صورت دست‌دوز سفارش داد. گلدوزی کرد.

کنسول میانی به تمام معنا ساده است و تنها شامل انتخابگر حالت رانندگی، دو دکمه برای تعویض دنده، کنترل‌های شیشه برقی و کنترل اطلاعات سرگرمی و همچنین فضایی برای گوشی هوشمند با پد شارژ بی‌سیم ‌می‌شود. تمام کنترل‌های دیگر روی فرمان قرار دارند و دکمه استارت در سمت چپ و لانچ کنترل در سمت راست قرار گرفته‌اند. فضای داخلی به طرز ماهرانه‌ای با فیبر کربن طراحی شده است تا به عنوان نقطه ملاقاتی برای سبک زندگی، عملکرد و مهندسی عمل کند. فیبر کربن در داخل بدنه نیز مات بوده تا ظاهری شبیه به پارچه داشته باشد.

فرمان خاص

فرمان سییلو کانورتیبل، برگرفته از MC20 است که در طراحی آن از آندریا برتولینی، راننده مازراتی و قهرمان سابق جهان کمک گرفته شده است. فرمانی ضخیم پوشیده از آلکانترا و فیبر‌کربن برای به حداکثر رساندن ارگونومی و احساس اسپرت. در این فرمان  دکمه‌ها و سوئیچ‌های ضروری از جمله دکمه‌های Start و Launch Control دست نخورده باقی مانده‌اند. شیفترهای پدال تعویض دنده با اندازه‌ای سخاوتمندانه به راحتی قابل دسترسی هستند و همچون MY23 کوپه،از ارتقاء در فضای داخلی و ویژگی‌های جدید بی‌بهره نبوده است: اهرم‌های کنترلی جدید در پشت فرمان قرار دارند، دکمه‌های جدیدی برای روشن کردن چراغ‌ها اضافه شده است و فرمان بسیار زیبای Alcantara اکنون به صورت استاندارد عرضه می‌شود.

یک اسپایدر با عملکرد بالا

داخل خودرو که کاملاً از فیبر کربن و مواد کامپوزیت ساخته شده، سرشار از تکنولوژی و عملکرد است. شاسی مونوکوک این خودرو از همان ابتدا، برای هر سه نوع کوپه، اسپایدر و در آینده، برقی طراحی شده است: درواقع معماری و هندسه مونوکوک برای هر سه نسخه یکسان بوده اما در توزیع فیبر‌کربن و لایه‌های آن متفاوت است تا شاسی‌هایی با ویژگی‌های ساختاری متفاوت برای سه نوع مختلف خودرو ارائه شود. در این میان تمرکز نسخه کوپه برروی وزن و عملکرد بالا محدود است، در نسخه اسپایدر با توجه به عدم وجود سقف، به استحکام پیچشی بیشتری نیاز است و برای نسخه الکتریکی نیز استحکام کلی و محافظت بیشتر از محفظه باتری مورد نظر خواهد بود. بنابراین در MC20 CIELO یک طرح واحد، شامل سه نسخه می‌شود که فقط در نوع، کمیت و آرایش فیبر‌کربن تغییراتی ایجاد شده است.

آیرودینامیک

Maserati MC20 Cielo  به عنوان یک مجسمه در حرکت طراحی شده است. برای حصول به نتایج مورد نظر در خصوص آیرودینامیک سیلو، هم به شبیه سازی CFD و هم به آزمایش تجربی در مقیاس 1:1 در تونل باد توجه شده است. در این کانورتیبل، سقف جمع شونده، در قسمت بالایی خودرو به گونه‌ای قرار گرفته تا هیچ گونه خدشه‌ای به تمیزی خطوط بازده آیرودینامیکی در نسخه کوپه وارد نشود. ضمن اینکه ورودی‌های هوای محفظه موتور در نتیجه بهینه‌سازی دقیق با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی تغییر مکان داده‌اند تا از هر گونه تأثیر نامطلوب بر مقاومت خودرو جلوگیری شود.

خروجی‌های جدید به سبک بومرنگ در گلگیرهای جانبی اضافی تعبیه شده است و استخراج هوای گرم از محفظه موتور با بهره برداری از تأثیر جریانی که از روی گلگیرها می‌گذرد، به حداکثر می‌رسد و این در حالیست که راندمان آیرودینامیکی اسپویلر همچنان بدون تغییر باقی می‌ماند. ستون B شکل به جریان تمیزتر هوا بر روی سطوح کمک می‌کند و ورودی‌های هوای عقب با انحراف‌کننده‌های آیرودینامیکی داخلی، جهت و میزان هوای تمیزی را -که از ورودی‌های موتور وارد می‌شود- بهینه می‌کنند. فرایندی که منجر به خنک شده رادیاتورهای اینترکولر می‌شود. در هنگام باز بودن سقف نیز خطوط تمیز در بخش بالایی خودرو، جریان هوا را برای اطمینان از راحتی بیشتر در کابین مدیریت می‌کنند و همه جزئیات برای بهبود کارایی بهینه‌سازی شده‌اند.

در آیرودینامیک سیِلو، همچنین توجه ویژه‌ای به مدیریت صحیح جریان گرما شده است. قسمت جلویی آن دارای یک سیستم پیچیده از مولدهای گردابی است که با شکلی مشخص و قوزدار، کارآمدتر شده‌اند. کانال هواگیری در ناحیه پشت چرخ جلو از نزدیک نقطه ای که این قوز به بیشترین حد خود می‌رسد، شروع می شود و درست در امتداد کناره ادامه می یابد و با بیرون راندن هوای جریان از پایین، بار عمودی قابل توجهی در راستای محور جلو ایجاد می‌کند. توسعه این ویژگی، که تا حد زیادی از مدل‌های مسابقه‌ای نشأت گرفته، به فرم خاصی از فیبر کربن مونوکوک، قوس گلگیرها و طراحی درها نیاز داشت، که نمونه آن را قبلاً در MC12 دیده بودیم. نهایتا برای نتیجه‌گیری بهتر نیز در قسمت عقب کف خودرو، یک دیفیوزر بزرگ را شاهدید که با کانال‌هایی عمیق و اسپویلرهای عمودی بهینه شده است. روندی که با ایجاد اختلاف فشار بین بخش‌های مختلف و انرژی بخشیدن به جریان هوا ثبات خودرو را بیشتر می‌کند.

MC20 Cielo سیِلو به لطف تفکر وسواسی طراحان در توسعه همه این ویژگی‌ها، و تلاش بی‌وقفه برای ادغام عوامل فنی با خواسته‌های زیبایی‌شناختی، درست مانند مدل کوپه برادر خود، بار آیرودینامیکی بالا را با کشش عالی تولید می‌کندو مجموعه این تحولات موجب می‌شود نا این خودرو در کمال ثبات به سرعتی بیش از 320 کیلومتر در ساعت دست یابد.

موتور نتتونو Nettuno

 

پیشرانه، همان نتتونوی انقلابی است که پیش‌تردر نسخه کوپه عرضه شده بود. نتتونو Nettuno حقیقتا نتیجه یک انقلاب تکنولوژیکی واقعی است که توسط پتنت‌های بین‌المللی محافظت می‌شود. یک عملیات استراتژیک برای مازراتی که اکنون در حال آماده شدن برای راه‌اندازی پروژه ‌صددرصدی “ساخت مودنا” Made in Modena برای خانواده خودروهای سوپر‌اسپرت MC20 و  سیِلو MC20 Cielo  خود است. پروژه‌ای که مستقیماً از موتور یا قلب ماشین جدید شروع می‌شود. نتتونو دارای معماری خورجینی با زاویه 90 است. یک موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر توئین توربو با یک پوسته خشک که یک راه حل کلاسیک در اتومبیل‌های فوق اسپرت محسوب می‌شود. این موتور می‌تواند 630 اسب‌بخار در 7500 دور در دقیقه و گشتاور 730 نیوتن‌متر از 3000 دور در دقیقه را تولید کند. توانی که نسبت قدرت به وزن 210 اسب‌بخار در هر لیتر را برای آن به‌همراه داشته است. نسبت تراکم آن 11 به 1 بوده، کورس آن 82 میلی‌متر، با قطر 88 میلی‌متری است. روح موتور سیستم نوآورانه احتراق پیش‌محفظه‌ای آن است که دارای شمع‌های دوقلو است. یک فناوری برگرفته از فرمول 1 که اکنون برای اولین‌بار در موتور یک سوپراسپرت خیابانی در دسترس است.

مشخصات فنی

صندلی راننده سیِلو MC20 Cielo مانند نسخه کوپه ضروری، کاربردی و ساده است. تمرکز ‌طراحان کاملاً بر روی راننده و تلاش آنها برای دست‌یابی به عملکرد مطلوب است. بدین منظور سیلو دارای 5 حالت رانندگی است:

حالت GT

یا حالت پیش فرض رانندگی: شرایط خودرو در این حالت که برای رانندگی روزمره ایده آل است و حداکثر سهولت استفاده و راحتی را فراهم می‌کند، بخش‌های مختلف دارای عملکرد زیر هستند:

تقویت موتور: معمولی

حساسیت پدال: مقاومت معمولی

دریچه های اگزوز فعال: فقط بیش از 5000 دور در دقیقه باز می شوند

تنظیم تعویض دنده: کند و روان

سیستم تعلیق: نرم

کنترل کشش: نرمال

حالت بارانی

حالتWET : با قرار دادن خودرو در حالت WET، بالاترین سطح کنترل را بر روی سطوح خیس یا مرطوب جاده شاهد هستنید تا از لغزش در هنگام بارندگی، شتاب‌گیری و یا در سر پیچ‌ها جلوگیری شود.

تقویت موتور: محدود

حساسیت پدال: مقاومت معمولی

دریچه های اگزوز فعال: فقط بیش از 5000 دور در دقیقه باز می شوند

تنظیم تعویض دنده: کند و روان

سیستم تعلیق: نرم

کنترل کشش: همه کنترل‌ها فعال هستند

حالت  SPORT

حالتSPORT : در حالت اسپرت با بالاترین عملکرد -که برای استفاده در پیست ایده‌آل است- روبرو هستید.

تقویت موتور: عادی

حساسیت پدال: مقاومت کم، حساسیت بالا

سوپاپ اگزوز فعال: بیش از 3500 دور در دقیقه باز می شود

تنظیم تعویض دنده: سریع و مستقیم

سیستم تعلیق: سفت و سخت

کنترل کشش: ورزشی

حالت CORSA

حالت‌CORSA : در خالت کورسا با شرایط کاملا مسابقه‌ای و چالش‌برانگیز روبرو هستید. کنترل کشش بسیار کمتر فعال است و کنترل پایداری اگر با آستانه‌های بسیار بالا باشد، فعال است. این حالت حداکثر لذت را فراهم می‌کند، اما در عین حال چالش‌برانگیزترین هندلینگ را نیز به همراه دارد. در حالت Corsa، راننده این گزینه را دارد که با فشار دادن دکمه روی فرمان، Launch Control را فعال کند.

تقویت موتور: حداکثر (حداکثر قدرت بلافاصله در دسترس)

حساسیت پدال: مقاومت کم، بسیار حساس و پاسخگو

دریچه های اگزوز فعال: همیشه باز

تنظیم تعویض دنده: مسابقه

تعلیق: مسابقه ای

کنترل کشش: مسابقه

حالت ESC OFF

در حالت ESC OFF: تمام عملکردهای کنترل غیرفعال هستند. این حالت شبیه به حالت CORSA اما با کنترل کشش کاملاً غیرفعال است.

حساسیت پدال: مقاومت کم، بسیار حساس و پاسخگو

دریچه های اگزوز فعال: همیشه باز

تنظیم تعویض دنده: مسابقه

تعلیق: مسابقه ای

کنترل کشش: غیر فعال

تعلیق قابل تنظیم

با حالت جدید در رانندگی‌های دیجیتال، نحوه تغییر تنظیمات تعلیق تغییر کرده است. با کشیدن انگشت بر‌روی صفحه نمایش، حالت رانندگی به تنظیمات تعلیق تغییر می‌کند. با چرخاندن قاب اطراف صفحه نمایش، راننده می‌تواند سفتی را بسته به حالت رانندگی خود تنظیم کند. در حالت‌های درایو GT و‌SPORT، سیستم تعلیق را می‌توان روی SOFT یا MID تنظیم کرد، در حالی که در حالت رانندگی ‌CORSA، تنظیمات موجود MID و HARD هستند و‌ HARD سخت‌ترین تنظیم است که برای شرایط رانندگی در مسیر‌های مسابقه‌ای مناسب است.‌MC20 Cielo  دارای سیستم تعلیق جناغی با کمک فنر اکتیو است. این نوع تعلیق بهترین عملکرد را از نظر هندلینگ و راحتی سواری تضمین می‌کند.

گیربکس

گیربکس اتوماتیک سیِلو،  یک جعبه دنده 8 سرعته دو کلاچه غوطه‌ور در روغن با شش دنده حرکتی و دو دنده اوردرایو است.

تغییر دهنده ارتفاع خودرو

به‌عنوان یک گزینه اضافی اختیاری، سیستمی برای بالا بردن ارتفاع در هنگام حرکت با سرعت کم وجود دارد. سیستمی که با افزایش فاصله از سطح زمین در هنگام عبور از موانعی مانند سرعت‌گیرها یا شیب‌های بسیار تند در دسترس است. راننده می‌تواند با فشار دادن یک کلید روی فرمان، این سیستم را فعال کند. هنگامی که سامانه فعال می‌شود، ارتفاع محور جلو تا 50 میلی‌متر افزایش می‌یابد. سپس راننده می‌تواند با فشار دادن مجدد دکمه، سیستم را غیرفعال کند و در این مرحله، خودرو به فاصله استاندارد از سطح زمین باز می‌گردد. این سیستم تا سرعت 40 کیلومتر در ساعت کار می‌کند و چنانچه سرعت از 40 کیلومتر بر ساعت بیشتر شود، سیستم به طور خودکار غیرفعال می شود و خودرو به ارتفاع معمولی از سطح زمین باز می‌گردد.

سیستم صوتی High Premium Sonus faber

شبیه به MC20 کوپه 2021، MC20 Cielo  جدید نیز به سیستم صوتی اختیاری High Premium Sonus Faber مجهز شده است. این سیستم به طور خاص برای مطابقت با نیازهای منحصر به فرد آکوستیک و موقعیت یابی کابین Cielo بهینه شده است و 12 بلندگوی سیستم را شامل می‌شود:2 توییتر در پانل درها، 2 بلندگوی میان رده در پانل درها،2 ووفر باز هم در پانل درها، 1 میان رده در وسط داشبورد،1  توییتر در وسط داشبورد، 2 عدد میانی در عقب و 2  توییتر در عقب.

در مدل جدید، هنگام باز یا بسته شدن سقف، آکوستیک کابین به میزان قابل توجهی تغییر می‌کند. سیستم صوتی Sonus faber High Premium‌، پیکربندی سیِلو MC20 Cielo را تشخیص می‌دهد و به طور خودکار تنظیم زمان، برابری و سطوح صدا را بسته به باز یا بسته بودن تطبیق می‌دهد و بهترین عملکرد صوتی ممکن را مطابق با DNA و صدای امضا شده Sonus faber ارائه می‌دهد. بد نیست بدانید که Sonus faber‌ یک تولید کننده ایتالیایی سیستم‌های صوتی فوق پیشرفته دست‌ساز است.  این برند نتیجه ایده مردی است که عاشق موسیقی و بازتولید صحیح آن بوده است. هر محصول‌Sonus faber، چه در گذشته، چه در حال حاضر و چه در آینده، می‌تواند شنونده را به دنیایی از سنت دیرپای، فرهنگ و هنر ایتالیایی ببرد. سوناس فابر می‌گوید: سیستم‌های صوتی دست‌ساز ما مطابق با تخصص ایتالیایی، شما را در یک تجربه صدای طبیعی غرق می‌کند.

سیستم مالتی مدیا(چندرسانه‌ای) دستیار هوشمند مازراتی (MIA).

سیِلو MC20 Cielo ‌به جدیدترین سیستم چندرسانه‌ای دستیار هوشمند مازراتی (MIA) مجهز شده است. قلب MIA سیستم عامل قدرتمند Android Automotive  است که یک تجربه کاربری نوآورانه و با کارایی بالا را کاملاً مطابق با تنظیمات راننده ارائه می‌دهد. MIA  دو صفحه نمایش 10.25 اینچی داخل خودرو دارد: یکی برای راننده و دیگری نمایشگر مرکزی که از نظر شکل و اندازه مشابه هستند. نمایشگر‌هایی نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک که کاملاً مناسب فضای داخلی کابین کاربردی سیِلو MC20 Cielo هستند و با عدم نیاز به فوکوس مجدد راننده هنگام رفتن از یک صفحه به صفحه دیگر، راحتی رانندگی را تسهیل می‌کنند. صفحه نمایش مرکزی 10.25 اینچی این خودرو دارای یک پوشش ضد انعکاس ویژه است تا حداکثر دید را حتی در نور مستقیم خورشید تضمین کند.

مازراتی کانکت

با توجه به اینکه خودرو همیشه متصل است، راننده می‌تواند وضعیت خودروی خود را تحت نظر داشته باشد که این موضوع ایمنی و امنیت خودرو را بویژه در مقابل سرقت خودرو افزایش می‌دهد. در برنامه Maserati Connect مالک خودرو با یک گوشی یا ساعت هوشمند، از طریق دستیار شخصی مجازی خود Amazon Alexa و Google  Assistant ، همیشه می‌تواند با MC20 Cielo خود در ارتباط باقی بماند. از طریق سیستم چندرسانه‌ای  MIA‌راننده علاوه بر اینکه همیشه آخرین اطلاعات ترافیکی ونقشه‌هایی را -که دائماً به روز می‌شوند- در اختیار دارد بلکه گزینه‌هایی را برای فعال کردن آمازون الکسا یا یک هات اسپات Wi-Fi  در پیش رو دارد.

از نسخه ابتدایی MC20 Cielo با نام PrimaSerie  تنها 60 دستگاه با محتوای انحصاری تولید خواهد شد  که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به نمای بیرونی با رنگ جدید Acquamarina‌، رینگ‌های جدید MM20 با روکش طلایی و عبارت PrimaSerie حکاکی شده با لیزر اشاره نمود.

مشخصات فنی  CIELO      MC20 

معماری موتور

   V6 90‌‌ درجه/ دو میل بادامک رو با زمان بندی متغیر سوپاپ
حجم کل 3.0 لیتر
کورس و قطر: mm 82mm88
نسبت تراکم 11:1
حداکثر توان خروجی 630 اسب بخار در 7500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 730 نیوتن متر @ 3000-5500 دور در دقیقه
حداکثر دور موتور 8000 دور در دقیقه
سیستم احتراق Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark
سیستم سوخت رسانی PDI پاشش مستقیم  توربو دو طرفه با گیت فعال الکترونیکی
روغن کاری پمپ روغن متغیر در سیستم سامپ خشک با پمپ‌های کشنده
گیربکس: DCT، 8 دنده
تعلیق جلو/عقب دو شاخه با  میله ضد غلتش/ جناغی با میله ضد غلتک
ترمز جلو/عقب: دیسک‌های تهویه‌دار (میلی‌متر) 380x 34 شش پیستونه / 350x 27 چهار پیستونه برمبو
تایر جلو-عقب 245/35 ZR20-305/30 ZR20
ابعاد طول/عرض/ارتفاع -فاصله محوری(میلی متر) 4669/2178/1218-2700
دایره گردش 11.8 متر
ظرفیت صندوق عقب 100 لیتر
ظرفیت باک 60لیتر
وزن و نسبت توزیع جلو/عقب 1540 کیلوگرم 40٪ / 60٪
ضریب آیرودینامیک Cx: 0.39

 

کارایی و عملکرد

0-100  کیلومتر در ساعت حدود 3.0 ثانیه
0-200  کیلومتر در ساعت 9.2 ثانیه
حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت
فاصله توقف100-0 کیلومتر در ساعت 33 متر

منبع: netcarshow

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4663
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه