سود میلیونی تسلا از بیت‌کوین و افزایش برنامه‌های مخارج

تسلا برنامه‌های مخارج خود را تا ۸ میلیارد دلار در سال افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس و به نقل از ایسنا، تسلا پس از آن که ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت، کارخانه‌های جدید این خودروساز را کوره‌های غول‌پیکر پول‌سوزی نامید، برنامه مخارج سرمایه‌ای خود را میلیاردها دلار افزایش داده است.

طبق آخرین گزارش سه ماهه، این شرکت اکنون انتظار دارد ۶ تا ۸ میلیارد دلار هزینه سرمایه در سال جاری و ۲ سال آینده داشته باشد. تسلا پیش از این تخمین زده بود که بین ۵ تا ۷ میلیارد دلار برای افزایش امکانات تولیدی و سایر اقلام هزینه خواهد کرد.

ماسک در پایان ماه می به یک باشگاه مالکان تسلا گفت که این شرکت در حال تلاش برای افزایش تولید خودروهای کاربردی اسپرت مدل Y در کارخانه‌هایی است که سه ماهه گذشته در نزدیکی برلین و آستین تگزاس افتتاح شدند.

این خودروساز همچنان موفق شد برآوردهای مربوط به درآمد سه ماهه دوم را شکست دهد و خوش‌بینی مدیرعامل در مورد خروج از چالش‌های زنجیره تامین باعث شد که سهام به بالاترین سطح از اوایل ماه می افزایش یابد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تسلا همچنین اعلام کرد که در نیمه اول سال ۱۷۰ میلیون دلار زیان کاهش ارزش مربوط به ارزش دفتری دارایی بیت‌کوین خود را ثبت کرده است. همچنین از فروش دارایی دیجیتال در این دوره ۶۴ میلیون دلار سود کسب کرده است.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=1547
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه