سدان ها و استیشن های ولوو برقی خواهند شد؟

نوشته شده توسط مهدی درفشی

احتمالا ولوو پس از عرضه شاسی بلندهای برقی، خودروهای سدان و استیشن واگن برقی نیز عرضه کند. البته برای تولید این نوع خودروها، باید درخواست کننده وجود داشته باشد.

به گزارش سرعت پرس و به نقل از اتوکار، جیم روآن، مدیر عامل شرکت ولوو گفت که احتمال عرضه خودروهای برقی سدان و استیشن واگن وجود دارد. البته به شرطی که تقاضا برای تولید این نوع خودروها وجود داشته باشد.

چندین دهه پیش، سبد محصولات ولوو تنها شامل خودروهای سدان و استیشن واگن می شد. اگر چه اخیرا، با شروع عصر برقی سازی، خودروهای الکتریکی ولوو منحصراً شامل خودرو‌های شاسی بلند می‌شود. با این حال، به گفته مدیر عامل ولوو، این روند می تواند در سال های آینده تغییر کند.

ولوو EX90 جدیدترین خودروی شاسی بلند الکتریکی است که از برند سوئدی متعلق به جیلی چین تولید می شود. این سومین خودروی الکتریکی است که پس از C40 Recharge و XC40 Recharge تولید شد. چهارمین شاسی بلند الکتریکی و جمع و جور ولوو که در جریان رونمایی از EX90، مورد توجه قرار گرفت نیز در سال 2023 عرضه خواهد شد. پس از آن، مشخص نیست که آیا خودروی الکتریکی بعدی ولوو یک SUV دیگر خواهد بود یا خیر.

مدیرعامل ولوو، در مصاحبه با اتوکار نکاتی را ارائه کرد. وقتی از روآن پرسیده شد که آیا خودروهای سدان و استیشن واگن در آینده الکتریکی ولوو نقشی خواهند داشت یا خیر، روآن پاسخ مبهمی داد و گفت که آن ها در تلاش هستند تا نیازهای مختلف مشتریان را در کلاس های مختلف خودرویی رفع و نظر آن ها را جلب کنند.

روآن همچنین به قیمت گذاری در عصر خودروهای الکتریکی اشاره کرد. خوشبختانه، به اشتراک گذاری پلت فرم و فناوری بین خودروهای برقی، نقش بزرگی در کاهش هزینه ها دارد. روآن به اتوکار گفت: “شما باید به برابری قیمت بین ICE و BEV برسید. هیچ صنعتی نمی تواند برای مدت طولانی به یارانه ها متکی باشد. شما باید مطمئن شوید که می توانید مقایسه کنید.” شایان ذکر است، شاسی بلند پرچمدار Volvo EX90 روی پلت فرم جدید SPA2 ساخته شده است. SUV کوچکتر اعلام شده الکتریکی از سبک Sustainable Experience Architecture (SEA) استفاده خواهد کرد، یک پلتفرم مدولار که توسط ولوو و جیلی در حال توسعه است.

 

مطالب مرتبط:

اتوبوس رنگارنگ مرسدس بنز حامل تیم های فوتبال جام جهانی 1974

سوبارو رکس 2023 با موتور 1.2 لیتری معرفی شد / گزینه ای مناسب برای واردات؟

ب ام و تولید مدل iX1 را آغاز کرد / تولید موتورهای بنزینی در خارج از آلمان؟

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=5474
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه