اتوبوس رنگارنگ مرسدس بنز حامل تیم های فوتبال جام جهانی 1974

نوشته شده توسط مهدی درفشی

چیزی به آغاز برگزاری جام جهانی 2022 قطر نمانده است و صرف نظر از نتایج و حواشی های فوتبالی، برای علاقمندان خودرویی مهم است که بازیکنان تیم های فوتبال، با چه اتوبوسی به استادیوم می روند! بد نیست که بدانید، در سال 1974 میلادی، تیم های فوتبال با اتوبوس مرسدس بنز O 302 جا به جا می شدند. اتوبوسی که برای همه ایرانی ها، آشنا است و حداقل یک بار آن را سوار شده آند.

سرعت پرس – جام جهانی 2022 قطر، از 20 نوامبر 2022 آغاز خواهد شد. مرسدس بنز از این رویداد بزرگ، به عنوان فرصتی برای پر رنگ کردن یکی از اتوبوس های ویژه خود در جام جهانی 1974 که حامل تیم آلمان غربی بود، استفاده می کند. در آن زمان، تنها 16 تیم ملی به جای 32 تیم امروزی در مسابقات شرکت کردند. مرسدس بنز، اتوبوس ها را برای جابه جایی بازیکنان تیم های فوتبال آماده و هر کدام از آن ها را به رنگ پرچم کشور مربوطه رنگ آمیزی کرد.

در داخل این اتوبوس ها، مرسدس بنز امکانات رفاهی بیشتر از اتوبوس های عادی آن زمان را برای راحت نگه داشتن بازیکنان در حین سفر به محل برگزاری بازی ها، تعبیه کرد که برخی از آن ها، امروز مناسب نیستند. هر صندلی یک زیر سیگاری جداگانه داشت. سیستم صوتی استریو Blaupunkt کاست خور و سیستم تهویه هوا، از دیگر تجهیزاتی است که مرسدس بنز به تیم های فوتبال حاضر در جام جهانی 1974 ارزانی داد.

 

طرح رنگ روکش صندلی ها، ترکیبی از پارچه قرمز و نارنجی متناسب با دهه 1970 است. همچنین یک پوشش سفید روی تکیه گاه سر صندلی ها کشیده شده است. به گفته مرسدس، همه بازیکنان تیم آلمان غربی صندلی هایی در اتوبوس تعیین کرده بودند. تیم آلمان غربی در جام جهانی 1974 با شکست 2-1 هلند در فینال قهرمان جام جهانی شد. شاید اتوبوس راحت به آن ها کمک کرد قبل از بازی آرام بمانند تا بتوانند پیروزی بزرگ را به دست آورند!

این اتوبوس، نمونه اصلی نیست!

اتوبوس جام جهانی در موزه مرسدس بنز، نمونه اصلی نیست. پس از مسابقات، رنگ این اتوبوس ها تغییر کرد و به ارائه خدماتی مثل حمل و نقل عمومی، مشغول شدند. پیدا کردن نسخه اصلی برای این برند غیرممکن بود، بنابراین مرسدس بنز یک ماکت دقیق برای نمایش آن ساخت. مرسدس بنز، اتوبوس O 302 را در اوایل سال 1965 معرفی کرد و بیش از 32 هزار دستگاه از آن را در طول زمان تولید ساخت. در آن زمان، امکان سفارش انواع موتورهای دیزلی تنفس طبیعی چهار و شش سیلندر با توان خروجی از 125 اسب بخار (93 کیلووات) تا 236 اسب بخار (176 کیلووات) وجود داشت. همچنین، پس از سال 1971، سیستم تعلیق بادی که یک آپشن به حساب می آمد، به صورت استاندارد روی این اتوبوس نصب شد.

مطالب مرتبط:

سوبارو رکس 2023 با موتور 1.2 لیتری معرفی شد / گزینه ای مناسب برای واردات؟

ب ام و تولید مدل iX1 را آغاز کرد / تولید موتورهای بنزینی در خارج از آلمان؟

رکورد فروش لامبورگینی در 2022 / موعد تحویل سال 2024!

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=5461
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه