اتو اکسپو تهران:

رونمایی‌ محصولات جدید در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب

نمایشگاه شهر آفتاب دیروز با حضور چند تن از مسئولین از جمله مهندس چمران رییس شورای شهر تهران، رشیدی کوچی، نماینده مجلس و تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب برگزار شد

سرعت پرس– دیروز دوشنبه 9 بهمن ماه نمایشگاه شهر آفتاب میزبان اصحاب رسانه بود تا به زعم برگزارکننده این رویداد با نمایشگاهی متفاوت روبرو باشیم. این نمایشگاه در مساحتی بزرگتر از دوره‌های قبلی و با حضور چند تن از مسئولین از جمله چمران، رییس شورای شهر تهران، رشیدی کوچی، نماینده مجلس و تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب برگزار شد. هرچند که به نظر می‌رسد این نمایشگاه نیز همچون نمایشگاه‌های قبلی، آورده چندانی برای شرکت‌کننده‌ها نداشته باشد اما با این حال شاهد حضور اکثر خودروسازان بودیم. در این میان شاید بتوان گروه خودروسازی آرین موتور و سایپا را از غایبان بزرگ این نمایشگاه دانست. درواقع با توجه به شرایط فعلی صنعت خودرو، واردات خودرو و همچنین شیوه عرضه در سامانه یکپارچه –که خود یکی از موانع فروش و دسترسی عموم مردم به خرید است- کسب نتیجه مطلوب  از برگزاری چنین رویدادهایی، حداقل برای شرکت‌کنندگان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اما صرف نظر از گلایه برخی شرکت‌کنندگان به نحوه آماده‌سازی و یا جانمایی غرفه‌ها و گله برخی از اصحاب رسانه در برقراری ارتباط و تعامل با برگزارکننده، آنچه که نمایشگاه شهر آفتاب امسال را با رویدادهای قبلی متمایز می‌کند حضور خودروهای برقی می‌باشد که قرار است به زودی روانه خیابان‌ها شوند. در نمایشگاه امسال تمام خودروسازان شرکت کننده و یا واردکننده‌ها حداقل یک خودرو برقی را به نمایشگاه آورده‌اند.

کرمان موتور و T9

در غرفه کرمان موتور یکی از شاخص‌ترین خودروهای به نمایش درآمده پیکاپ جدید T9  است که قطعا مورد توجه بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. این خودرو مجهز به موتور 2 لیتری توربویی است که 221 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشناور دارد. گیربکس آن 8 سرعته اتوماتیک ZF است و تواتن خروجی به هر 4 چرخ منتقل می شود. شاخصه اصلی T9 علاوه بر برخورداری از جعبه دنده اتوماتیک، ظاهر کاملا متفاوت آن با T8 است در غرفه کرمانی‌ها همچنین ایکل نیز به نمایش مجدد گذاشته شده است. خودرویی طراحی شده توسط طراح کرمانی کرمان موتور، با تغییرات ظاهری مینور نسبت جک J4 که در کنار KMC X5، بک X3 PRO و مدل‌های وارداتی هیوندای KTL به بازدید گذاشته شده است.

ماموت خودرو و تیارا

گروه خودروسازی ماموت نیز علاوه بر نمایش محصولات تمام زیرمجموعه‌های تجاری و سواری خود، امروز از تیارای پرایم نیز رونمایی کرد که چهره‌ای کاملا متفاوت با نسخه قبلی تیارا دارد. تیارا پرایم یک کراس اور میدسایز چینی با همان زبان طراحی است که این روزها در بین خودروسازان شرقی(بویژه چینی‌ها) مد شده است. جلوپنجره مشبک گونه، چراغ یک تکه عقب، ستون دو رنگ C و دستگیره های مخفی درها، همه آن جزییاتی هستند که این روزها در اکثر خودروها جدید شرقی دیده می‌شوند. این خودرو نیز مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو است که 185 اسب قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور دارد. سطح تجهیزات آن طبق انتظار بالا بوده و در مبحث ایمنی نیز با کسب 5 ستاره ایمنی از C-NCSP توانسته عملکردی قابل قبول از خود نشان دهد.

نامی خودرو و نیسان و سیلفی e POWER

نامی خودرو به عنوان یکی از واردکننده‌های نیسان در کنار مدل‌های کیکز و ایکس تریل نسخه ای-پاور مدل سیلفی را به شهرآفتاب آورده است که با تکیه با سیستم اختصاصی نیسان مجهز به یک موتور الکتریکی و بنزینی بوده اما برخلاف هایبریدی‌ها از موتور احتراقی آنها برای شارژ موتور برقی استفاده می‌شود. به گونه‌ای که هرگاه سطح ذخیره انرژی در باتری‌های خودرو از حد لازم پایین‌تر برود، موتور بنزینی 1.2 لیتری آن وارد مدار شده و موتور برقی را  شارژ می‌کند. موتور برقی 136 اسب بخار قدرت و حدود 300 نیوتن متر گشتاور دارد. باک بنزین آن 40 لیتری بوده و برد پیمایشی بیش از هزار کیلومتر دارد. آنها قرار است با نامی دیگر بزودی محصولات دیگر از برندی دیگر را هم وارد بازار کنند.

معین خودرو

شرکت معین خودرو واردکننده اسبق پورشه! و فعلی تویوتا کرولاهای پراستقبال بازار در کنار این خودرو هوندا وزل را هم به شهر آفتاب آورده‌ است یک کراس اور کامپکت با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی که۱۲۴ اسب بخار و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد. توان این پیشرانه توسط یک جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، سطح تجهیزاتش نسبتا کامل است و با توجه به شرایط بازار پیش بینی می‌شود در سامانه، قیمتی در حدود 2.5 میلیارد داشته باشد. معین خودرو قرار است یک نسخه برقی هوندا را هم به نمایشگاه بیاورد.

اکستریم با نسخه VX

مدیران خودرو با هر 3 زیربرند خود در شهر آفتاب حضور دارد و از بین این 3، برند جدید اکستریم با خودروهای لوکس خود حسابی جلب توجه خمی‌کند.  قبلا محصولات اکستریم را تست و معرفی کرده‌ایم.  اما این خودروها برای اولین بار است که در تهران و به طور رسمی در معرض نمایش عموم گذاشته می‌شوند. از محصولات این برند هر سه مدل TXL، VX و XL حضور دارند اما  اکسستریم VX به عنوان لوکسترین خودروی فول سایز تولیدی کشور امروز برای بازدیدکنندگان رونمایی می‌شود. از این خودروی فوق‌لوکسِ فول سایز، علاوه بر رونمایی در شهر آفتاب، امشب به طور رسمی نیز رونمایی می‌شود

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=18248
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه