پس از ٧ سال

بازگشت تویوتا به ایران با كرولا

نسل دوازدهم تویوتا کرولا كه توسط معین خودرو ایرانیان وارد کشور شده است، حالا پس از قيمت گذارى از سوى شوراى رقابت، در معرض عرضه و فروش قرار دارد.

بررسى و نوشته: سهند فتحى

سرعت پرسكرولا هميشه جزو محبوبترين هاى تويوتا بوده و با فروش بالاى خود يكى از ركوردداران دنياى خودرو محسوب مى شود. اين خودرو در سال ۲۰۲۰ به پرفروش‌ترین خودروی جهان تبدیل شد و جالب اينجاست که حدود ۲ درصد از سهم فروش کل خودروهای جهان را هم به خود اختصاص داده استنسل دوازدهم كرولا حالا با اتاقE210 به بازار ايران عرضه شده و برای ثبت نام کنندگان سامانه یکپارچه، قابل دسترسی است.

این نسل از كرولا در عین فراهم آوردن یک فضای کابین مناسب، پیشرانه بهینه شده و سطح تجهيزاتى مناسب، از طراحی بسیار بهروزی بهره می‌برد. طراحى كرولاى جديد با رعايت مختصات در نظر گرفته شده از سوى تويوتا، بخوبى معرف رويارويى با يكى از محصولات اين خانواده بزرگ است. در جلوى خودرو، جلوپنجره بزرگ و خطوط آشنا -كه در ديگر سدانهاى تويوتا هم ديده مى شود- تعريف كننده محصولى از تويوتا هستند و در عقب نيز تركيبي نو را مى بينيد كه چشمها را خسته نمى كند.

كابين خودرو مطابق با انتظار از يك سدان جمع و جور طراحى شده و اين به اين معناست كه فضای عقب آن متناسب با يك سدان كامپكت نه چندان جادار بوده اما در حد معقولی است. در عوض يكى از امتيازات  برجسته آن، صندوق عقب۴۷۰ لیتری است كه با ورودی بسیار مناسب، فضای بار جادارى را دراختیار شما قرار می‌دهد.

این خودرو براى پاس كردن شرايط محدود كننده ورود به كشور، به یکپیشرانه ۱.۲ لیتری توربو شارژر ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ مجهز است کهتوان تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور را داراست. گفتنى است كه این موتور نسخه نهم سری موتورهای NR تویوتاست کهپیشرانه بسیار کم استهلاک و کم مصرفی محسوب می‌شود. پیشرانهفوق از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT –که در تويوتا به مولتیدرایو  معروف استتوان را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. ضمن اينكهدر حالت تیپ ترونیک، ما یک تعویض دنده ۱۰ سرعته مصنوعی را تجربهمی‌کنیم.

سیستم تعلیق جلوی كرولا خودرو همانطور كه حدس زده مى شود ازنوع مک فرسون بوده و سیستم تعلیق عقب نيز از نوع مستقل است.

از نظر متریال داخل کابین، خوب و مناسب ارزيابى شده و سطح تجهيزاتش اگرچه نسبت به نسخه هاى موجود در بازارهاى خارجى محدود است اما از بسیاری از خودروهای وارداتی ديگر(به غير ازچينى ها) –که تا به امروزوارد کشور شده اند- در وضعيت بهترى است. در مبحث ایمنی نيز اين خودرو گذشته از بهره ورى از برخى سامانه هاى كمك راننده، به ٩ كيسه ايمنى مجهز شده است.

از امکانات كرولاى ٢٠٢٤ وارداتى می‌توان به تجهيزات داخل در لیست زیر اشاره کرد:

نور بالای اتوماتیک، سنسور نور، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار بین خطوط، رادار خط خوان، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم استارت استاپ، ورود و روشن و خاموش کردن بدون کلید، تهویه دستی تک کاناله با سیستم پاکسازی هوا، با استفاده از فیلترPM۲.۵، مالتی مدیا با نمايشگر ۹ اينچى، سانروف و انتخاب تریم داخلی از دو نوع پارچه و چرم.

كرولاى وارداتى از سوى شوراى رقابت، دو ميليارد و پانزده ميليون تومان قيمت گذارى شده است.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=15469
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه