دفاع وزارت صمت از اقدامات خودرویی فاطمی‌امین

وزارت صمت در پاسخ به گزارش رسانه‌ها مبنی بر اقدامات خودرویی این وزارتخانه، تاکید کرده ارتقای کیفیت خودروهای داخلی، افزایش تولید و حذف تدریجی قرعه‌کشی و واردات خودرو با هدف کنترل بازار، از ابتدا در دستور کار وزیر صمت قرار داشته و تاکنون اقدامات مناسبی در این زمینه انجام و بخش مهمی از اهداف نیز محقق شده است.

به گزارش سرعت پرس و به نقل از ایرنا – در این جوابیه آمده «در آغاز به کار دولت سیزدهم وضع خودروسازی در بخش تولید و کیفیت نابسامانی‌هایی داشت که نیاز به برنامه‌ریزی برای رفع آنها بود؛ بنابراین برنامه‌های دقیقی به‌صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در وزارت صمت تدوین و پایش آن انجام شد. بخشی از این برنامه مربوط به افزایش تولید و تیراژ بود که در سال جاری در بخش‌های مختلف افزایش دوبرابری تیراژ را شاهد بودیم. در بخش کیفیت نیز در پروژه‌های مختلف شاهد افزایش بودیم، به صورتی که عیوب پرتکرار در محصولات و عیوب مربوط به قطعات با ساماندهی در زنجیره تامین خودروسازان مرتفع شد. همچنین با افزایش تولید، قرعه‌کشی به‌‌تدریج در حال حذف‌شدن است و بر این اساس، در‌حال‌حاضر ۵۰‌درصد از محصولات خودروسازان از این فرآیند حذف و تا پایان سال نیز با افزایش تولید، قرعه‌کشی به طور کامل کنار گذاشته خواهد شد.

یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم واردات خودرو با هدف کنترل بازار و رسیدن خودروی مناسب به دست اقشار مختلف جامعه است؛ بنابراین در شهریورماه واردات خودرو به تصویب هیات وزیران رسید که پس از آن جلسات مختلفی با سازمان‌هایی از جمله بانک مرکزی و برنامه‌وبودجه و وزارت خانه‌های اقتصادی و دارایی کشور برگزار و قرار شد سازوکارهای واردات در داخل شناسایی و پیاده‌سازی شود. همچنین با بازیگران نقش اصلی در واردات و تولیدکنندگان خودرو جلساتی برگزار شد. در‌حال‌حاضر شرکت‌هایی که درخواست واردات دارند و واجد شرایط قرارداد رسمی و خدمات پس از فروش و همچنین استانداردهای ملی و سرمایه‌گذاری فناورانه را داشته باشند در سامانه‌ای که برای این منظور در نظر گرفته شد، ثبت سفارش می‌کنند.»

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=5048
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه