تیارا در عرض یک دقیقه بفروش رفت+ ویدیوی بررسی

در بازاری که 207 اتوماتیک بالای 700 و ال90 بیش از 850 میلیون فی می‌خورد، باید هم یک کراس اوور جدید در عرض 1 دقیقه به فروش برود. حقایق بازار خودرو در کشور ما چیزهای دیگری است، نرخ ارز و سکه، تورم، دلال‌های ستارخان و انقلاب .....

سرعت پرس– تیارا نام محصول جدید مکث موتور است. کراس اووری میدسایز اما 7 نفره با موتوری که طبق معمول این روزهای بازار، یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو است. موتوری با  155 اسب یخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور که برای تکان دادن این کراس 1610 کیلویی خیلی پر زور نیست. تیارا البته برای موفقیت در بازار حرف‌هایی برای گفتن دارد. چهره جدید، سطح تجهیزات نسبتا خوب و البته قیمت بهتر نسبت به رقبا!
گویا این یک روش مارکتینگ از سوی شرکت‌های عرضه کننده خودرو شده است که در ابتدای ورود محصولاتشان به بازار، آنها را با قیمتی پایین‌تر عرضه می‌کنند و پس از آن قیمت‌ها به یکباره بالا می‌رود. ویدیوی فوق از تیارا در اواخر تابستان و در زمانی گرفته شده است که پیش‌بینی قیمتی در حدود یک میلیارد تومان برای آن دور از انتظار نبود. حالا اما در اولین عرضه تیارا به بازار (19 دی‌ماه) با قیمت 989 میلیون تومان،  این خودرو در واقع توسط متقاضیان در عرض یک دقیقه بلعیده می‌شود!! ‌موضوعی که نشان می‌دهد در بازاری که قیمت خودرو متاثر از نرخ ارز و ترس از تورم است، تعیین کننده قیمت بازار نه وزارت صمت است نه بورس کالا و شورای رقابت، بلکه ریال‌های سرگردانی است که دیگر جایی در بانک‌ها ندارند! در بازاری که 207 اتوماتیک بالای 700 و ال90 بیش از 850 میلیون فی می‌خورد، باید هم یک کراس‌اوور جدید در عرض 1 دقیقه به فروش برود.
حقایق بازار خودرو در کشور ما چیزهای دیگری است، نرخ ارز و سکه، تورم، دلال‌های ستارخان و انقلاب …..

مشخصات فنی تیارا:


.
.
حکایت همچنان باقی است: قیمت‌های دستوری، لاتاری عرضه خودرو به سبک قرعه کشی و شیوه جدید دلالی به سبک بورس کالا……

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=7424
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

4 دیدگاه
  1. سیمرغ 7 اردیبهشت 1402

    خودروهای خارجی چه از نظر ظاهری و چه از نظر مکانیک در سطح عالی هستند

    اما خودرهایی که ایران تولید می کند سالهاست با همان قیافه قبلی .چیزی که عوض شده باهمون فیس لفت و مکانیک در تورم حرف اول میزنه

    1. سرعت پرس 12 اردیبهشت 1402

      بله، متاسفانه استانداردهای ایران در خطوط مونتاژ بسیار ضعیف است

  2. محمد 8 اردیبهشت 1402

    آقای ریسی کسی که دم از عدالت در دولت خود میزدی 70درصد جامعه زیر پای سرمایه داران له شدند دلار 18هزار تومانی را به پنجاهزار تومان رساندید عجب تورم را کنترل کردید تمام اقتصاددانها براین باورند که این وضعیت هیچ ربطی به تحریمها ندارد اقای ریسی صدای ناله ی مردم رانمیشنوی سرمایه دار ولاویهای خودرو رحم ندارند ترا به کسی که ترا خلق کرده جلو این وضعیت رابگیرید این وضعیت را اگر درست نکنید 70درصد جامعه تا چند وقت دیگر نابود میشوند ایا برای کسانی که بشما رای دادند ارزشی قاءل هستید ؟

    1. سرعت پرس 12 اردیبهشت 1402

      متاسفانه فساد موجود و رانت اطلاعاتی موجب می شود تا عده ای کاسب تحریم از وضعیت موجود سود ببرند