در سالروز تولید اولین کامیون:

ایران‌خودرو دیزل تولید ۱۹۲ هزارمین کامیون خود را جشن گرفت

ایران خودرو دیزل در سال‌روز تولید اولین کامیون در این شرکت، تولید ۴۷۱ هزارمین محصول و ۱۹۲ هزارمین کامیون خود را جشن گرفت.

سرعت پرس-شرکت ایران خودرو دیزل به عنوان  بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای تجاری در کشور، نخستین کامیون خود را در روز هفدهم شهریور ماه ۱۳۴۵ تولید کرده و در پنجاه و ششمین سال‌روز آن، تولید ۱۹۲ هزارمین کامیون را در کنار تولید ۴۷۱ هزارمین محصول جشن گرفت.
ایران خودرو دیزل تولید ۲۵ هزار دستگاهی را برای امسال برنامه‌ریزی کرده و این میزان، افزایش ۳.۵ برابری نسبت به تولید سال گذشته را نشان می‌دهد.
زیان انباشته شرکت ایران خودرو دیزل تا پایان تیرماه امسال به ۹۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان شهریور ماه به صفر برسد و این شرکت در نیمه دوم امسال سودآوری خوبی را تجربه کند.
ایران خودرو دیزل هم‌اکنون سودده‌ترین خودروساز کشور به حساب می‌آید و این در حالی است که در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ ای شرکت به عنوان زیان‌ده‌ترین خودروساز ایران شناخته می‌شد.

شرکت ایران خودرو دیزل در ابتدا با نام گروه صنعتی خاور، فعالیت خود را با مونتاژ روزانه یک دستگاه کامیون آغاز نمود و در سال ۱۳۴۳ با توجه به افزایش روزافزون تقاضای خودروی کار در کشور، با احداث سالن‌های مناسب و تجهیز خطوط تولید، آموزش و جذب نیروهای کارآمد و ارتقاء کیفیت محصولات، موفق به افزایش تولید و ساخت گونه‏‌های مختلف کامیون تحت لیسانس شرکت معظم مرسدس بنز گردید.

درسال ۱۳۷۸ گروه صنعتی ایران خودرو با خرید سهام عمده گروه صنعتی خاور و الحاق خطوط تولید اتوبوس و مینی بوس خود، شرکت ایران خودرو دیزل را تاسیس نمود و با درک ضرورت توسعه و پاسخ به نیاز روز کشور، طراحی و اجرای پروژه عظیم ساخت تاسیسات و راه اندازی خطوط تولید روزآمد، حیات حرفه ای نوینی را پیش روی این صنعت قرارداد تا ایران خودرو دیزل بتواند با بالاترین کیفیت و به‏ موقع، بهترین خدمات را به صنایع بزرگ و کلیدی اقتصاد ایران و کشورهای منطقه ارائه دهد.

شرکت ایران خودرو دیزل هم‏زمان و به موازات بازسازی و بهینه سازی خطوط تولید، با تقویت و گسترش شرکتهای اقماری تحت پوش و توسعه همکاری با شرکت‏های مطرح و پیشرو در صنایع پیشین و پایه، زنجیره تأمین خود شامل طراحی، مواد اولیه، قطعه‏سازی، موتور، گیربکس و محور و… را تکمیل نماید و خود را از وابستگی به خارج از کشور رهایی بخشد. از شرکت‏های زیرمجموعه ایران خودرودیزل در زنجیره تأمین که به سایر صنایع و تولیدکنندگان داخلی و خارجی نیز خدمات ارائه می‏کنند می‏توان ایدم، گواه، چرخشگر، تولید قطعات خاور، تولید محورخودرو و… را نام برد.

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=3234
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه