از بهمن ماه سال جاری

آغاز تولید ساینا اس دوگانه‌سوز سایپا

مدير پروژه ساينا اس دوگانه‌سوز سایپا گفت: پس از توليد نمونه‌هاى اوليه در فازهاى ارزيابى و صحه‌گذاري، خودرو ساینااس دوگانه سوز آماده و توليد انبوه آن از بهمن ماه امسال در شرکت سایپا سیتروئن آغاز خواهد شد.

به گزارش سرعت پرس به نقل از  سایپانیوز، جوادنیستانی، مدير پروژه ساينا اس دوگانه‌سوز سایپا گفت: پس از وقفه چند ساله در توليد محصول سوارى دوگانه‌سوز در گروه سايپا كه عمدتاً ناشى از سختگيرانه‌تر شدن استانداردهاي خودروهاى دوگانه‌سوز بود، بر اساس دستور ويژه مديرعامل گروه، مجدداً برنامه‌ريزي توسعه و توليد اين گونه از محصول از ابتداى سال در دستور كار معاونت مهندسى قرار گرفت.

او افزود: موضوع صرفه اقتصادى استفاده از سوخت پاك CNG بر كسي پوشيده نيست و با توجه به وجود زيرساخت جايگاه‌هاي شارژ گاز و نيز توسعه شركت داخلى سازنده قطعات CNG  گرايش به اين نوع خودرو مطلوب خودروساز و مشتري است.

نیستانی تاکید کرد: علاوه بر این با توجه به قوانين و جرايم مرتبط با مصرف سوخت خودروها كه به خودروساز تحميل مي‌شود، اضافه کردن محصولات دوگانه‌سوز به ناوگان توليدي، از شدت اين جرايم خواهد كاست. لذا با همت و مشاركت مركز تحقيقات و نوآورى و شرکت های مگاموتور و سازه‌گستر و همكارى سايپا سيتروئن و بخش‌هاي فنى داخلى سايپا پروژه توسعه محصول ساينا اس دوگانه‌سوز به طور جدي از خرداد ماه سال جاري آغاز شد.

مدير پروژه ساينا اس دوگانه‌سوز گفت: اين محصول با حفظ ويژگى‌هاي خودروي پايه بنزينى به سامانه گازرساني نسل چهار، به تزريق سوخت تناوبي در منيفلید ورودي هوا و واحد الكترونيك يكپارچه كنترل گاز و بنزين مجهز است.

او بابیان اینکه پيشرانه اين خودرو موتور M15 دوگانه‌سوز با توان حداكثر 54 كيلووات در حالت سوخت گاز بوده، تصریح کرد: این موتور با اختلاف كم از توان خروجي در حالت بنزين، باعث تغيير عملكرد نامحسوس هنگام تغيير وضعيت سوخت شده و در مجموع عملكرد خوبى فراهم مى‌كند.

نیستانی گفت: با توجه به حجم 62 ليتري مخزن گاز نصب شده روي اين خودرو، پيمايشي در حدود 200 كيلومتر در سيكل تركيبي و بيش از 230 كيلومتر در شرايط رانندگي جاده خواهد داشت.

او افزود: در اين خودرو از شيربرقى مخزن كه ايمني بيشتر مدار پرفشار سامانه گاز را فراهم مي سازد براي اولين بار استفاده شده است. همچنین با توجه به پيش‌بينى كاربرى تاكسي از اين خودرو و در نتيجه كاركرد طولاني‌تر، به منظور ارتقاء عملكرد و دوام بيشتر جلوبندى خودرو، از نيم اكسل‌هاي تقويت شده در محور جلوى خودرو و سيستم ترمزگيري قوي‌تر نسبت به نوع بنزيني استفاده شده است.

مدير پروژه ساينا اس دوگانه‌سوز گفت: در تامين قطعات گازسوز مانند: مخزن، شيربرقى، رگلاتور و … سعي بر اين بوده تا حد امكان از توانايي شركت‌هاي داخلي مورد تاييد سازمان استاندارد بهره برداري شود تا وابستگي و ارزبري به حداقل ممكن برسد.

او افزود: در حال حاضر اين محصول آزمون‌هاي سطح خودرو را با موفقيت انجام داده و مرحله اخذ مجوز از سازمان ملي استاندارد در دستوركار قرار گرفته است.همچنین كاليبراسيون آلودگي يورو5 نيز در حال انجام است كه به زودی موفق به اخذ تاييديه از سازمان حفاظت محيط زيست خواهيم شد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=6340
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه