«هنر در حرکت»: نوآوری فونیکس در بازی نور و سایه
به دنبال سالهای تحریم و رکود کشور در زمینه طراحی خودرو، مدتی طولانی شاهد نمایش خودروهایی با ظاهر مشابه در خیابانهای ایران بودیم. بازاری خستهکننده و پرتکرار که مدیران خودرو با برند لوکس خود (فونیکس)، برای دمیدن روح تازه در آن کوشیده است.
سرعت پرس– به دنبال سالهای تحریم و رکود کشور در زمینه طراحی خودرو، برای مدت طولانی شاهد نمایش خودروهایی با ظاهر مشابه در خیابانهای ایران بودیم. بازاری خستهکننده و پرتکرار که مدیران خودرو با برند لوکس خود (فونیکس)، برای دمیدن روح تازه در آن کوشیده است.
برند فونیکس که با هدف تحول و نوآوری در بازار خودرو ایران ظهور کرد، طی مدت کوتاه ورود خود به این عرصه توانست تحول قابل توجهی در طراحی خودروهای موجود در بازار ایجاد کند. در زمینه طراحی، این برند تا کنون از فلسفه «زندگی در حرکت» یا Life In Motion بهره برده است که در ظاهر نخستین خودروهای عرضه شده توسط این برند از جمله تیگو 8 پرو، تیگو 7 پرو، به خوبی حس میشود. در این زبان طراحی، چراغهای LED، جلوهای از تکنولوژی را تداعی میکند و کابین مجلل با امکانات و طراحی داخلی زیبا، ابعاد لوکس بودن در خودروهای تیگو را مضاعف میسازد.
فونیکس در ادامه نوآوریهای خود قصد دارد برای دستهای از محصولات آتی که به طور خاص، قشر جوان موسوم به نسل زی Gen-Z (متولدین 1997 تا 2012 میلادی) را هدف قرار میدهد از فلسفه «هنر در حرکت» یا Art In Motion استفاده کند.
فلسفه طراحی هنر در حرکت
در قلب فلسفه «هنر در حرکت»، این ایده وجود دارد که طراحی در عین کاربردی بودن، میتواند فوق العاده زیبا نیز باشد. این فلسفه طراحی را باید از بیرون دید، لمس نمود و پشت فرمان تجربه کرد. این مفهوم، طراحی را از منظر توسعه و تعادل، بین حرکت و سکون میبیند؛ از همین رو فضای آزادتر و شکیلتری را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. سبکی از طراحی که با دنیای واقعی و زمینی ما فاصله دارد و از این رو میتواند مورد استقبال نسل جوان باشد. از همین روست که سبک طراحی «نور و سایه» به کار گرفته شده تا زیبایی متمایز و پویای خود را لحظه به لحظه نمایش دهد. از همین گذرگاه، بینهایت امکان برای ترکیب با شکوه نور و سایه به تصویر کشیده میشود.
این رویکرد از طراحی در دنیای امروز، پاسخگوی ترجیحات نسل جوان است و از همین رو میتواند خواست مصرفکنندگان جهانی را تامین کند. تولد زبان طراحی «هنر در حرکت»، در واقع سبکی عالی برای برجسته کردن شخصیت مشتریان جوان است. طراح محصول معتقد است این اصطلاح، ترکیب هیجان با فناوری پیشرو است: چیزی فراتر از ایجاد ادراک بصری علمی-تخیلی و آیندهنگر.
مفهوم «جهان موازی» شباهتهای زیادی با شرایط زندگی نسل جوان در دوره جدید دارد: آنها در بازیهای اجتماعی خود به دنبال «آزادی» و «استقلال» هستند و از فناوری «واقعیت افزوده» استفاده میکنند تا دنیای مجازی منحصر به خودشان را بسازند. درست مثل «جهانهای موازی»، سرنشینان این خودرو هم حین تجربه صحنههای چشمنواز اطراف، از سفر رویایی خود لذت میبرند. هدف «هنر در حرکت»، ارائه یک زبان طراحی است که به بهترین وجه ممکن برای جوانان در دنیای امروز تعبیر شود و روندی سورئال در طراحی جهانی خود را رهبری کند.
فونیکس با ارائه زبان طراحی جدید خود که جلوههای پویا و مدرن آن پیش از هر چیزی به چشم میآید، تحول بزرگی در بازار خودرو ایران ایجاد خواهد کرد. این برند در تصمیم خود برای ارائه محصولات آتی، مساله تجربه مشتری را در رأس قرار داده و مشتریان را بیش از همیشه برای ظهور نسل جدید خودروهای خود، کنجکاو میبیند. انتظار میرود در محصول آتی برند فونیکس در ایران که بهعنوان «FX» شناخته خواهد شد، برای نخستین بار شاهد ظهور این سبک طراحی باشیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر، با وبسایت فونیکس همراه باشید: