فروش خودرو در هند دوبرابر شد

انجمن خودروسازان هند روز پنجشنبه اعلام کرد: فروش خودروهای سواری در ماه سپتامبر در هند تقریبا دو برابر شده و به ۳۰۷هزار و ۳۸۹ دستگاه خودرو نسبت به سال گذشته رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس، فروش در بازار هند (چهارمین بازار بزرگ خودروی جهان) با کاهش کمبودهای نیمه‌هادی‌ها، افزایش یافته است و تولید ماهانه نیز با ۸۸درصد افزایش به ۳۷۲هزار و ۱۲۶ واحد رسیده است.  همچنین تقاضا در فصل برگزاری مراسم تقویت شده است که معمولا از ماه اکتبر شروع می‌شود. براساس گزارش رویترز، فروش خودروهای سواری در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر ۴/ ۳۸درصد افزایش یافت و به یک‌میلیارد و ۲۶‌هزار و ۳۰۹ دستگاه خودرو رسید. فروش ماهانه موتورسیکلت نیزحدود ۲۳درصد کاهش یافت و به ۴۷هزار و ۶۱۳ دستگاه رسید.

صنعت خودروسازی هند، چهارمین صنعت بزرگ خودروسازی در جهان است. در این کشور پرجمعیت نیز همچون چین، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی بزرگ مانند مرسدس‌، ب‌ام‌و، توبوتا، آئودی و جنرال‌موتورز به مونتاژ خودرو در این کشور می‌پردازند.  این کشور همچنین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای کوچک در جهان مطرح شده است. به گزارش سرعت پرس جمعیت بالا، وضعیت اقتصادی نامطلوب اکثریت مردم، مهندسی قوی در ساخت خودروهای کم مصرف و کم حجم و البته وجود کارگر ارزان  منجر به روی آوردن شرکت‌هایی هیوندای، نیسان، تویوتا، فولکس و سوزوکی به این کشورشده است. سوزوکی یک از برند‌های مطرح در بازار هند است که تحت برند موراتی عرضه می‌شود.

در طول سالهای اخیر، کشور هند در تولید قطعات و خودرو با برندهایی از جمله ماهیندرا، هیرو، باجاج، تاتا موتورز، تی‌وی‌اس به بازارهای جهانی وارد شده و در حال ماندگار کردن برندهای خود در صنعت خودروسازی است. به منظور مطابقت با تقاضای روزافزون خودرو در این بازار، چندین سازنده خودرو در دو/سه سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی را در بخش‌های مختلف این صنعت آغاز کرده اند. طبق داده‌های منتشر شده توسط وزارت ارتقاء صنعت و تجارت داخلی (DPIIT)، ارزش مالی جذب سرمایه مستقیم خارجی این صنعت بین آوریل سال ۲۰۰۰ تا ژوئن ۲۰۲۰ چبزی بالغ بر ۲۴.۵۳ میلیارد دلار گزارش شده است!

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4336
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه