دلیل نقص اطلاعات مزایده خودروهای خارجی

مدیر سامانه تدارکات الکترونیک دولت با بیان اینکه تعداد پارتی‌ها و مراجعان به سامانه در مرحله اول مزایده خودروهای خارجی قابل‌توجه بود، گفت: برای آنکه سایت دچار مشکل نشود، جزئیات بیشتر نظیر تعداد سیلندر در پنل متقاضیان قرار گرفته بود.

به گزارش سرعت پرس و به نقل از تسنیم – یکی از ابهامات مطرح‌شده در خصوص مذاکره فوق‌العاده ۵۶۵ سازمان اموال تملیکی که قرار بود هزار و ۴۰خودرو خارجی با ارزشی بیش از دوهزار میلیارد تومان در آن به فروش برسد، ذکر تعداد سیلندرها در سامانه ستاد بود. در بخش فهرست اولیه که برای عموم مردم در مزایده قبلی در دسترس قرار داشت، تعداد سیلندرها ذکر نشده بود. در نتیجه این ابهام پیش آمده که شاید به طور کلی این اطلاعات در اختیار متقاضیان قرار داده نشده است.در این مورد آرش عسگری، مدیر سامانه تدارکات الکترونیک دولت، گفت: ما بردی به عنوان برد اطلاع‌رسانی را که آدرس، شرح کالا و قیمت پایه در آن قرار داشت ایجاد کردیم. اگر قرار بود جزئیات بیشتری را قرار دهیم شلوغ می‌شد اما اگر متقاضی وارد اکانت کاربری خود می‌شد، به کلیه اطلاعات خودرو، شامل مدل خودرو، سال ساخت، رنگ، ظرفیت کشور سازنده، تعداد سیلندر، نوع سوخت، نوع گیربکس، شماره شاسی، نوع کاربری و تمامی جزئیات اطلاع‌رسانی دسترسی پیدا می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز این جزئیات برای عموم مردم قابل‌مشاهده است، گفت: وقتی در صفحه اصلی سایت روی گزینه مزایده کلیک کنید، دو بخش برای شما نمایش داده می‌شود: یک بخش مزایده دستگاه‌های اجرایی و دیگری مزایده سازمان اموال تملیکی است. در بخش اموال تملیکی و مزایده اموال منقول مزایده مربوط به ۷۶ خودرو وجود دارد و جزئیات همه خودروها در این بخش قرار گرفته است. وی در پاسخ به سوالی در مورد شیوه ثبت‌نام در سامانه ستاد و دریافت امضا الکترونیک گفت: فرآیندهای ثبت‌نام به صورت کامل در سایت اطلاع‌رسانی شده است. از جمله پیش‌نیازهایی که برای شرکت در مزایده خودروها وجود دارد، ثبت‌نام در سامانه ستاد است. برای ثبت‌نام ما اطلاعات هویتی افراد را دریافت می‌کنیم و پس از تایید متقاضیان خود اطلاعات کاربری خود را تعیین می‌کنند. عسگری گفت: پس از ورود به سامانه و به منظور اینکه افراد بتوانند مزایده را انتخاب کنند، پرداخت ودیعه را انجام دهند و قیمت پیشنهادی خود را ارسال کنند، باید گواهی امضای الکترونیکی دریافت شود.

متقاضیان همچنین باید پروفایل خود را نیز تکمیل کنند. افرادی که در گذشته ثبت‌نام کرده بودند، نیازی به طی مجدد این مراحل ندارند و تنها باید ضمانت‌نامه خود را پرداخت و در نهایت قیمت پیشنهادی خود را اعلام کنند. وی تاکید کرد: متقاضیان پس از دریافت توکن وارد سامانه می‌شوند و با بررسی اطلاعات خودروها که در مرحله جدید ۷۶ خودرو در آن قرار گرفته است، پیشنهادهای خود را ثبت می‌کنند. مهلت ارائه پیشنهاد در این مزایده نیز از بیست‌و‌ششم مهرماه آغاز شده و تا ساعت ۲۳:۵۹ یکم آبان ادامه خواهد داشت. عسگری با بیان اینکه زمان بازگشایی دوم آبان‌ماه ساعت ۱۰ صبح و زمان اعلام برندگان نیز روز سوم ساعت ۱۲ آبان خواهد بود، گفت: مدت‌زمان تکمیل وجه برندگان نیز چهار روز اعلام شده است.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4541
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه