یکی از امضاکنندگان استیضاح وزیر صمت:

تلنگر به دولت، هدف استیضاح فاطمی‌امین!

یکی از امضاکنندگان استیضاح فاطمی‌امین عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو و صادرات را قابل‌ تقدیر عنوان کرد و گفت: هدف طراحان استیضاح فاطمی‌امین، تلنگر به دولت است تا مسوولان این وزارتخانه تعامل خود را با نمایندگان مجلس افزایش دهند!

به گزارش پایگاه خبری سرعت‌پرس،  سیدغنی نظری خانقاه یکی از امضاءکنندگان طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، اظهار داشت: “باید عملکرد وزیر صمت را به صورت منطقی و عقلانی مورد بررسی قرار داد. تلاش‌های وی در حوزه خودرو قابل تقدیر است و در بخش صادرات غیرنفتی برای نخستین بار تراز تجاری کشور مثبت شده و به بیش از۴۰ درصد رسیده است.”

“دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده از امضاء کنندگان استیضاح وزیر صمت هستم، گفت: در حوزه ارز نیز به ثبات رسیده‌ایم و این موضوع ناشی از تلاش‌های فاطمی امین است که سبب شده وزارت صمت به وظایف محوله خود در حوزه صادرات به درستی عمل کند. البته در حوزه معادن ایراداتی به عملکرد وزیر صمت وجود دارد، به نظر می رسد وزارتخانه برنامه‌ای برای واگذاری معادن ندارند، فاطمی امین باید به مجلس توضیح دهد که در مدت یک سال گذشته برای توسعه معادن چه اقداماتی انجام داده است.”

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با اشاره به عملکرد بهنگام وزیر صمت در ساماندهی بازار فولاد، عنوان کرد: “وزیر به دلیل پاکدستی  و شخصیت سالمی که دارد به موقع در موضوع فساد فولاد مبارکه اصفهان ورود کرد، اقدام به موقع وزیر صمت در این خصوص نشان از تلاش وزارت صمت برای مبارزه با فساد و بهبود شرایط اقتصادی دارد.”

وی تاکید کرد: موضوع استیضاح بیشتر به این دلیل است که نمایندگان می‌خواهند تلنگری به دولت زده شود تا دولت احساس نکند که نمایندگان مجلس کاملا مطیع دولت هستند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه بهتر است وزیر صمت روابط پارلمانی و تعامل خود را با نمایندگان بیشتر کند، گفت: هدف از طرح استیضاح را دادن پیام به دولت برشمرد و گفت: پیام طرح استیضاح این است که مجلس دولت را رها نکرده است و باید دولت متنبه و متوجه شود که نمایندگان در برآورد مطالبات مردم جدی هستند…..”!

نکته قابل توجه در میان کلام نظری، موضع‌گیری وی در قبال دولت و نوع نگاه ایشان در تعامل مجلس با دولت است. وی در سخنانش  از عملکرد فاطمی امین بویژه در قبال خودروسازی تقدیر می‌کند اما وی را مستحق استبضاح می‌داند که مبادا دولت را به حال خود گذاشته  باشد! رفتاری بسیاری عجیب در مقابل وزیری که خود با پاکدستی و عملکرد مثبتش اعتقاد دارد. آیا بهتر نیست که برای نشان دادن نمایندگی خود از مردم و در برآورد مطالباتشان، حداقل به سراغ استیضاح وزرایی بروید که انتقاد جدی به عملکردشان دارید. گویا انتقاد اصلی وی از فاطمی امین به حوزه معادن و توسعه آن برمی‌گردد. آنجا که وزارتخانه مدعی رشد 7درصدی صدور پروانه اکتشاف، افزایش 60 درصدی تنوع عناصر موجود در نقشه‌های ژئوشیمیایی اکتشافی کشور، واگذاری معادن، افزایش 2 برابری آنالیزها در حوزه زمین‌شناسی و … نام ببرید.

هرچند  در حال حاضر اعلام وصول استیضاخ فاطمی امین صورت گرفته و این اقدام بزودی انجام خواهد شد اما به نظر می‌رسد که نمایندگان مجلس در شرایط فعلی که کشور در وضعیت خاصی قرار دارد، اولویتی بالاتر از متنبه ساختن دولت و یادآوری مطالبات مردم از آنها داشته باشند.

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4859
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه