تاگا، محصول جديد رده پيك آپ ها

تاگا كينگ لينگ اچ نام پيك آپ جديدى است كه ٣ روز پيش توسط صنايع خودروسازى پادراديزل معرفى شد.

سرعت پرس– اين وانت يك پيك آپ ٢ كابين چينى در دوسايز با فاصله محورى كوتاه و بلند است كه در دو نسخه ديزلى و بنزينى عرضه مى شود.
عمده تفاوت اين وانت با نمونه هاى موجود در بازار به ساختار توليد آن برميگردد كه در اين خودرو برپايه پلتفرم ايسوزو D MAX بوده و در ديگر وانت هاى چينى بازار برپايه پلت فرم تويوتا(هايلوكس) است.


تاگا همانطور كه اشاره شد با دو پيشرانه ديزلى و بنزينى عرضه مى شود كه نسخه بنزينى آن مجهز به يك پيشرانه ٤ سيلندر ١.٨ ليترى با ٢٢٧ اسب بخار قدرت است و نمونه ديزلى مجهز به يك پيشرانه ٤ سيلندر ٣ ليترى توربو مى باشد كه ١٣٨ اسب قدرت و ٣٢٠ نيوتن متر گشتاور(قابل دسترسى از دور پايين) دارد.
تاگا روى پلت فرم نسل سوم ايسوزو طراحى شده كه در چين با نام جيانگژى (جيانگژى ايسوزو) شناخته ميشود.
اگرچه هويت اين وانت مورد ترديد برخى از خودروسازان داخلى (رقيب و بويژه شريك ايرانى ايسوزو) قرار گرفته اما بايد يادآور شد كه بر روى پيشرانه آن مشخصاُ نام ايسوزو حك شده و شركت توليدكننده بر روى آن مانور زيادى انجام داده است. با تمام اين حرفها، آنچه مشخص است تاگا را نه يك ايسوزو اصل كه بايد آن را نسخه چينى شده اين پيك آپ دانست كه عمده مزيت آن در بازار شلوغ پيك آپ هاى كشور، سطح بالاى تجهيزات آن است.


هر دو نسخه مجهز به گيربكس دستى هستند اما قرار بر اين است كه سال آينده با گيربكس ٨ سرعته اتوماتيك ZF نيز عرضه شود. انتقال نيرو به هر دو محور تنها از طريق يك كليد و با مديريت الكتريكى صورت مى گيرد و راننده براى كنترل خودرو، انواع سامانه هاى كنترل كننده را در كنار خود دارد.

طراحى
در نماى ظاهرى تاگا مانند اكثر تراك هاى روز، چهره يك پيك آپ آفرود تهاجمى را مى بينيد كه در آن ويژگى قدِ بلند وانت، حسابى بولد است. نكته قابل توجه در تاگا استفاده از پلت فرم ايسوزو است كه خود برپايه پلت فرم كلرادو شكل گرفته است. چهره تاگا با استايل يك وانت شرقى جذاب است اما بايد ديد در مقابل پيك آپ G9 بهمن موتور و آميكوى جديد كه سبك و استايلى آمريكايى دارند، تا چه حد موفق خواهد بود!
ضمن اينكه علاوه بر اين دو پيك آپ ياد شده، حضور فوتون جديد (اتوماتيك) ايران خودرو ديزل، ريچ پارس خودرو، جك T8 كرمان موتور و كلوت ماموت خودرو را هم شاهديم كه قطعا بازار اين رده از خودروها را داغ و رقابتى خواهد كرد.

بدون شك ورود G9 بهمن موتور(نسخه چينى فورد) با استايلى آمريكايى بازار را حسابى تحت تاثير قرار خواهد و پيش بينى مى شود يكى از پرفروشهاى بازار باشد.

تجهيزات
سطح تجهيزات تاگا نقطه مثبت اين خودرو در مقابل رقباست.
اين پيك آپ در بخش ايمنى مجهز به ٦ ايربگ، دوربين ٣٦٠، دوربين عقب، نمايش بادتاير، كنترل الكترونيكى نيروى ترمز، ترمزهاى ديسكى ABS، سامانه كنترل پايدارى، چراغ هاى روشنايى در روز، سنسور نور و باران، كروزكنترل و در بخش رفاهى و تزيينى به مانيتور ١٠ اينچى لمسى، رينگ هاى آلومينيومى، كى لس، شيشيه و آينه هاى برقى، ركاب، صندلى هاى چرمى گرم كن دار با تنظيم برقى، تجهيز شده است.


با توجه به محدوديت تقاضا در بخش خودروهاى تجارى، آنچه كه مسلم است رقابت سخت خودروسازان در رده اى نسبتاً شلوغ است كه كار را براى رقابت اين خودرو با رقبا سخت مى كند.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=702
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه