با بهترین خودروهای مفهومی هیوندای در دهه اخیر اشنا شوید

نوشته شده توسط مهدی درفشی

تعداد کمی از خودروسازان در دنیا وجود دارند که مثل هیوندای خودروهای مفهومی را تولید می کنند. در این مطلب، به ده نمونه از بهترین خودروهای مفهومی هیوندای در دهه اخیر پرداخته شده است.

سرعت پرس – مهدی درفشی – خودروهای مفهومی می آیند و می روند و همانند چیزهای دیگر، بسیاری از آن ها را فراموش می شوند. برخی عجیب و غریب هستند، برخی دیگر عالی هستند، و اغلب، تعداد بسیار کمی از آن ها شانس رسیدن به خط تولید را دارند. با این حال، در طول ده سال گذشته، شما می توانید استدلال کنید که هیچ خودروسازی به اندازه هیوندای خودروهای مفهومی زیبایی ساخته است. و این رشته موفقیت با معرفی دو خودرو مفهومی RN22e و N Vision 74 ادامه یافت.

بهترین خودروی مفهومی هیوندای در دهه گذشته کدام است؟ و بقیه در چه جایگاهی قرار دارند؟ در این لیست بسیار غیرعلمی، ده خودروی مفهومی هیوندای مورد علاقه خود در ده سال گذشته را انتخاب کرده و آن ها را رتبه بندی کرده ایم. برخی از این وسایل نقلیه پیش‌ نمایش خودروهای تولیدی واقعی را داشتند یا خواهند داشت، در حالی که بسیاری دیگر فقط شاهکار های سرگرم‌کننده مهندسی بودند. در هر صورت، همه آنها ارزش به خاطر سپردن را دارند.

 

رتبه 10: هیوندای سانتا کروز (سال 2015)

از میان تمام کانسپت‌ های موجود در این فهرست، سانتا کروز یکی از معدود مواردی است که به تولید رسیده است. در کمال تعجب، سبک مفهومی آن هنوز دست نخورده است. با این حال، کانسپت سانتا کروز در نمایشگاه خودروی دیترویت در سال 2015 با استایل پیکاپ مانند و چرخ‌ های اسپرت بزرگ، نظر جمعیت را برانگیخت. چند چیز در انتقال از مفهوم به تولید تغییر کرد، اما این مفهوم نگاهی هیجان‌انگیز به آنچه در آینده وجود دارد، بود.

رتبه 9: هیوندای RM19 (سال 2019)

هیوندای به دنبال موفقیت‌ های کانسپت‌ های RM15 و RM16، کانسپت RM19 را در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2019 عرضه کرد. “Racing Midship” موتور وسط مبتنی بر Veloster هفت سال طول کشید تا کامل شود و با موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با 390 اسب بخار قدرت و گیربکس شش سرعته مسابقه‌ ای متوالی عرضه شد. 

رتبه 8: هیوندای پونی (سال 2021)

نام “پونی” به سال 1975 در خط تولید هیوندای برمی گردد. در آن زمان، این خودرو یک سدان جمع و جور دیفرانسیل عقب بود که 67 اسب بخار قدرت داشت. اما مدل مفهومی هیوندای پونی 2021 که در استودیو موتور هیوندای در بوسان کره رونمایی شد، تفسیری مدرن از آن وسیله نقلیه فراموش شده است. این خودرو دارای یک پیشرانه کاملاً الکتریکی، استایل بیرونی به‌روز شده – کامل با چراغ‌های Parametric Pixel- و یک فضای داخلی کاملاً یکپارچه‌سازی شده اما همچنان آینده‌نگر است.

رتبه 7: هیوندای Grandeur (سال 2021)

درست مانند پونی، مدل مفهومی هیوندای گراندور یکی دیگر از بازگشت‌ های شگفت‌انگیز است. اولین Grandeur در اواسط دهه 1980 وارد خط تولید هیوندای شد. این نسخه سی و پنجمین سالگرد شکوه اصلی را با پیشرانه الکتریکی مدرن، نمای بیرونی تیزتر و کابین کاملاً یکپارچه سازی با سیستم‌ عامل به روز گرامی می‌دارد.

رتبه 6: هیوندای HND-9 Venace (سال 2013)

هیوندای جنسیس کوپه را به خاطر دارید؟ این کانسپت 2013 قرار بود پیش نمایش جنسیس کوپه بعدی را نشان دهد و زبان طراحی دو در کاملاً جدید را به دنیا معرفی کند. این خودرو در نمایشگاه خودروی سئول در کره با موتور 3.3 لیتری توربوشارژ با قدرت 362 اسب بخار به نمایش درآمد، اما متاسفانه هرگز به خط تولید نرسید. چه کسی می‌داند، شاید هیوندای چند سال دیگر دوباره کانسپت HND-9 را بررسی کند.

رتبه 5: هیوندای RN22e (سال 2022)

جدیدترین کانسپت موجود در این لیست (البته به همراه یکی دیگر)، RN22e در واقع پیش نمایش یک مدل تولیدی در آینده است. چشمان تیزبین باید بتوانند بفهمند که این اساساً یک هیوندای Ioniq 6 با بدنه تهاجمی و آرم های N فراوان است. اما هنوز هم فوق‌العاده است و این کانسپت دارای یک پیشرانه الکتریکی 577 اسب بخاری است که با ظاهر دیوانه‌ کننده‌اش همراه است.

رتبه 4: هیوندای Prophecy (سال 2020)

 Prophecy  همانطور که از نامش پیداست، پیش نمایشی از چیزهای آینده ارائه می دهد. این مدل مفهومی در سال 2020 و توسط طراحان آن به عنوان “فرم نهایی خودرو” معرفی شد، در نهایت Prophecy منجر به تولید Ioniq 6 شد. اما شکل خیره کننده کانسپت اصلی همچنان آن را به یکی از بهترین طراحی های هیوندای در دهه گذشته تبدیل می کند.

رتبه 3: هیوندای RN30 (سال 2016)

در حالی که RM19 و سایر کانسپت های RM قبل از آن مبتنی بر Veloster بودند، RN30 بر اساس هاچ بک i30 ساخته شد. RN30 که در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد، دارای یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت 375 اسب بخار، فضای داخلی آماده مسابقات و هاچ بک با طراحی تهاجمی بود که (مسلماً) باعث می شد که کانسپت های RM در مقایسه با آن ها، رام به نظر برسند!

رتبه 2: هیوندای N2025 ویژن گرن توریسمو (سال 2015)

هیوندای هرگز خودرو سوپر اسپرت نساخته است، حداقل خودرویی که بتوانید بخرید. کانسپت Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo از سال 2015 نزدیک‌ترین خودرویی بود که تا به حال، به یک هایپرخودروی رده بالا با نشان هیوندای روی کاپوت وجود دارد. یکی از بسیاری از مدل های مفهومی ساخته شده برای بازی ویدیویی Gran Turismo، هیوندای ویژن GT از نظر تئوری 872 اسب بخار قدرت داشت و می‌توانست در کمتر از سه ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.

رتبه 1: هیوندای N Vision 74 (سال 2022)

آخرین خودروی مفهومی هیوندای نیز بدون شک بهترین است. طراحان خطوط تیز و کلاسیک کوپه پونی را به کار گرفتند و آن را به یک مدل مفهومی جدید و جالب با 671 اسب بخار تبدیل کردند که همگی توسط یک پیل سوختی هیدروژنی و دو موتور الکتریکی نیرو می گیرد. خبر بد این است که هیوندای قطعاً برای خرید شما نمی‌سازد – اما با یک دهه کانسپت‌ های فوق‌العاده در حال حاضر، امیدواریم هیوندای در ده سال آینده مدل های مفهومی بیشتری را طراحی و تولید کند.

مطالب مرتبط:

ده خودروی برتر سال 2022 / کدام خودرو برتر است؟

جنرال موتورز و دیگر رقبای تسلا از توییتر خارج می شوند؟

فراری در حال تست لامبورگینی هوراکان STO در پیست فیورانو

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4943
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه