برای حفظ جان

با مایباخ کلاسن ضدگلوله 1.3 میلیون دلاری، پادشاه قصر خود باشید

اگر اخبار خودرو، تیونینگ‌ و یا سفارشی سازی‌های خاص را دنبال کرده باشید، حتما نام کلاسن KLASSEN به گوشتان خورده است. کافیست سری به اینستاگرام این شرکت بزنید تا مشاهده کنید این سفارشی ساز آلمانی واقع در Minden چه محصولاتی را مورد تغییر قرار می‌دهد...

سرعت پرس– اگر اخبار خودرو، تیونینگ‌  و یا سفارشی‌سازی‌های خاص را دنبال کرده باشید، حتما نام کلاسن KLASSEN به گوشتان خورده است. کافیست سری به اینستاگرام این شرکت بزنید تا مشاهده کنید این سفارشی ساز آلمانی واقع در Minden چه محصولاتی را مورد تغییر قرار می‌دهد. پل کلاسن موسس و مالک جوان و خوش تیپ این شرکت به تازگی کار به روی یک مایباخ لیموزین را تمام کرده است که برای مالکیت آن باید چیزی حدود 1.3میلیون دلار هزینه کرد. مبلغی که پرداخت آن از عهده هر کسی بر نمی‌آید، مگر آنکه یا رییس یک دولت باشید و یا یک قاچاقچی مواد مخدر! اما این مرسدس-مایباخ S 650 یکی‌از خودروهای لوکس متعددی در این شرکت است که سفارشی سازی آن زمان زیادی برده تا تبدیل به یکی از لیمورین‌های ضدگلوله مطرح بازار شود.

شاید خودروهای زیادی از کلاسیک‌های کمیاب گرفته تا سوپراسپرت‌ها و یا حتی هایپراسپرت‌ها وجود داشته باشند که بتوان چنین پولی را به پای آن‌ها ریخت اما به هرحال خریدارانی هم هستند که دوست دارند سوار بر یک لیموزین ضدگلگوله  لوکس، اعتبار خود را به رخ دیگران بکشند. اما صرف نظر از انگیزه‌های خرید یک لیموزین ضدگلوله، اجازه دهید به خود این خودرو بپردازیم. یک مایباخی کاملاً جدید به رنگ مشکی که با تریم کرومی کنتراست خوبی را رقم زده است. نگهدارنده پرچم بر روی گلگیرهای جلو، رینگ‌های جدید و تایر‌های میشلین -که احتمالاً به صورت ران‌فلت هستند- از دیگر جزییاتی هستند که به جلب توجه می‌کند.

در خصوص حفاظت از اتاق هم بد نیست بدانید که مایباخ فوق امتیاز VR8 را گرفته است و این یعنی اینکه می تواند در برابر شلیک گلوله‌های یک تفنگ تهاجمی 7.62 میلی‌متری مقاومت کند. گذشته از پنجره‌های ضد گلوله، کلاسن به احتمال زیاد، نقاط ساختاری همچون لولای درها و سیستم تعلیق را نیز تقویت کرده است. موضوعی که آنرا بسیار سنگین‌تر از نمونه استاندارد کرده است.

فاصله بین دو محور از 3365 میلی متر (132.5 اینچ) به 4415 میلی متر (173.8 اینچ) کشیده شده است و طول خودرو از سپر به سپر اکنون 6503 میلی متر (256 اینچ) شده است. فضای بیشتر بین محورها، علاوه بر افزایش قضای سرنشین عقب، به طور خودکار فضای راننده را نیز جادارتر کرده است. درواقع اگر در را باز کنید، دو صندلی بزرگ در جلو و دو مبل دیگر در عقب را خواهید دید که یک دیوار جداکننده (پارتیشن)، سرنشین و مهمان نشسته در عقب را از کابین جلویی راننده کاملا جدا کرده است. پرواضح است که کابین لوکس خودرو بویژه در عقب، سرشار از امکانات متفاوتی باشد. امکاناتی چون میزهای تاشو، سیستم چندرسانه‌ای،‌HVAC  و غیره که در اختیار سرنشین VIP قرار دارد.

کلاسن می‌گوید که موتورِ 6.0 لیتریِ V12 توربوشارژِ دوقلو این خودرو 523 اسب بخار (390 کیلووات) قدرت تولید می‌کند، اما به نظر می‌رسد که این احتمالاً یک اشتباه تایپی باشد چراکه نسل قبلی مرسدس میباخ S 650 دارای قدرت 621 اسب بخار با 1000 نیوتن‌متر گشتاور بوده است! سدان لوکس استاندارد می‌تواند شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت (0-62 مایل در ساعت) را در کمتر از 5 ثانیه طی کند، اما از آنجایی که نمونه مورد بحث طویل‌تر و سنگین‌تر است، بدیهی است که سرعت آن نیز کندتر باشد. کلاسن در مورد عملکرد خودرو هیچ چیزی نگفته اما با این وجود، ساختار خودروی فوق به گونه‌ای تغییر یافته که جوابگوی پرداخت یک هزینه  1.3 میلیون دلاری باشد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4169
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه