رونمایی BMC از دوچرخه‌ الکترونیکی Roadmachine 01

اگر نام BMC برای شما آشنا باشد، این به این معناست که احتمالاً صحنه‌های زیادی را از مسابقات دوچرخه سواری در سوئیس و یا اروپا دنبال کرده‌اید. اگر در نظر بگیریم که این تیم از سال 1986 فعال بوده باشد،‌ از سال 1994 اما این شرکت سوییسی با نام BMC به ساخت دوچرخه مشغول است. آنها از آن زمان تاکنون وقت کافی برای گسترش در سطح بین‌المللی داشته‌اند و به وضوح نیز این‌کار را انجام داده‌اند. درواقع این روزها، دوچرخه‌های BMC را تقریباً می‌توان در هر قاره‌ای پیدا کرد و مهم‌تر از همه اینکه برخی از دوچرخه‌سواران برتر جهان با این برند رکاب می‌زنند.

سرعت پرس – اگر نام BMC برای شما آشنا باشد، این به این معناست که احتمالاً صحنه‌های زیادی را از مسابقات دوچرخه سواری در سوئیس و یا اروپا دنبال کرده‌اید. اگر در نظر بگیریم که این تیم از سال 1986 فعال بوده باشد،‌ از سال 1994 اما این شرکت سوییسی با نام بی‌ام‌سی به ساخت دوچرخه مشغول است. آنها از آن زمان تاکنون وقت کافی برای گسترش در سطح بین‌المللی داشته‌اند و به وضوح نیز این‌کار را انجام داده‌اند. درواقع این روزها، دوچرخه‌های بی‌ام‌سی را تقریباً می‌توان در هر قاره‌ای پیدا کرد و مهم‌تر از همه اینکه برخی از دوچرخه‌سواران برتر جهان با این برند رکاب می‌زنند. هرچند که BMC می‌‌گوید برای مردم عادی نیز دوچرخه می‌سازد و مدل جدید دوچرخه برقی 01 Roadmachine نیز یکی از همین محصولات است اما علی‌رغم ادعای شرکت، حتی ارزان‌ترین مدل نیز با قیمت 7500 یورو‌(7770 دلار با نرخ فعلی برابری ارز) از دسترس خیلی‌ها خارج است.

با این وجود، قبل از اینکه علاقه خود را به خاطر این واقعیت -که این تیپ از دوچرخه‌ها بسیار گران تمام می‌شوند- از دست بدهید، اجازه دهید به این نکته اشاره کنیم که دلایل واضحی توجیه‌کننده قیمت بالای محصول جدید BMC است. یکی از این موارد قاب‌های فیبرکربنی شیک دوچرخه است و دیگری موتور است که توسط TQ تامین شده است.

اگر به تصاویر موجود در گالری دقت کنید، متوجه موتوری خواهید شد که در این دوچرخه بکار گرفته شده است. در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان دوچرخه اروپایی معمولاً از سیستم‌های الکترونیکی بوش یا Fazua استفاده می‌کنند اما بی‌ام‌سی ‌‌تصمیم گرفت که برای تامین موتور برقی دوچرخه خود، به سراغ یکی از جدیدترین تولیدکنندگان پیشرانه الکتریکی در بازار فعلی یعنی TQ برود.‌TQ ‌مخفف Qualität in‌Technologie‌‌‌است که به آلمانی تکنولوژی در کیفیت معنا می‌شود.

چرا این دوچرخه تا این حد مطرح است؟ شاید به این دلیل که TQ صرفاً سیستمی را طراحی کرده است که عملکردی مشابه با یک موتور دوار دارد. در Roadmachine نه تنها وزن این سیستم کوچک تقریباً نصف آنچه است که در بازار وجود دارد، بلکه بسیار ساکت‌تر است و دارای گشتاور شگفت‌انگیز 50 نیوتن‌متری (37 فوت پوند) است که به شما کمک می کند به راحتی بر تپه‌ها مسلط شوید و در فرودها پرواز کنید.

TQ  همچنین پیشرفت‌های زیادی داشته که بخش از آن‌ را در Roadmachine 01 ‌به نمایش گذاشته است. کنترلر، نمایشگر، باتری و ترمزها نیز بخشی از این برند و مجموعه هستند. دیسک‌های Centerline X آن دارای قطر 180 میلی‌متر (7.1 اینچ) هستند و رینگ‌هایXRD   همچنین روی یک جفت لاستیک پیرلی سینتوراتو گراول سوارمی‌شوند. با توجه به اینکه سایر غول‌های صنعت به TQ HPR   برای انجام کارهای شگفت‌انگیز در خارج از جاده نیز متکی هستند، همانگونه که انتظار می‌رود که این نوع دوچرخه‌‌های سواری به سرعت در حال رشد است. نسخه ‌X One، به دلیل رینگ‌های کربنی CRD به قیمت 8500 یورو (8800 دلار) فروخته می‌شود.

 

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=6176
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه