IIHS گزارش می‌دهد:

IIHS : جاده‌های آمریکایی مرگ‌بارتر از جاده‌های اروپایی

نوشته شده توسط کوشا نامی

موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا(IIHS)، به تازگی یک مقایسه بین تلفات جاده‌ای ایالات متحده با تلفات جاده‌ای اتحادیه اروپا داشته است که دارای نکات قابل توجی است.

سرعت پرس– موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا(IIHS)، به تازگی یک مقایسه بین تلفات جاده‌ای ایالات متحده با تلفات جاده‌ای اتحادیه اروپا داشته است که دارای نکات قابل توجی است.

این شرکت در این مقایسه یک نقشه تصویری تلخ را ترسیم‌ کرده که طی آن هر ساله در جاده‌ها، آمریکایی‌ها بیشتر از اروپایی‌ها جان خود را از دست می‌دهند. این آمار به شکل ناامیدکننده‌ای بد است: طبق این گزارش در ده ایالت متحده، به ازای هر یک میلیون نفر سالانه 160 مرگ یا بیشتر ثبت می‌شود. در مقابل، اعضای اتحادیه اروپا با بدترین نتیجه در ایمنی جاده، تنها 96 مرگ در هر میلیون نفر را ثبت کرده‌اند.

اما نگاهی به مقایسه بین آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، مسئله بزرگ دیگری را هم نشان می‌دهد: تقریباً هیچ ایالتی وجود ندارد که مرگ و میر جاده‌ای در آن به حداقل برسد. اتحادیه اروپا دارای پنج کشور است که هر ساله در آنها کمتر از 40 مرگ در هر میلیون نفر ثبت می‌شود و در آمریکا، تنها 9 ایالت هستند که کمتر از 80 مورد مرگ در هر میلیون نفر در سال را گزارش کرده‌اند

بدترین آمار مرگ و میر نیز مربوط به ایالت وایومینگ است. جایی که در سال 2019 به ازای هر میلیون نفر، 254 مرگ و میر جاده‌ای ثبت شده است. با وجود هوشمند شدن خودروها، این تلفات غم‌انگیز اما همچنان ادامه دارد. IIHS در ثبت این داده‌ها به مشکلات متعددی اشاره می‌کند که آمریکایی ها باید با آن مواجه شوند.

این موسسه در توییت اخیر خود اعلام کرده است که تفاوت‌های عمده‌ای بین اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها وجود دارد. در ایالات متحده، رانندگان بسیار جوان اجازه تردد در جاده‌ها را دارند، در حالی که در کشورهای عضو اتحادیه، حداقل سن برای رانندگی یک ماشین با سایز نرمال، 18 سال است. البته ناگفته نماند که در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا، استثناهایی برای اتومبیل‌های واقعاً کوچک (به نام چهار چرخه) نیز وجود دارد. در این کشورها، افراد 16 ساله پس از قبولی در آزمون گواهینامه رانندگی محدود می‌توانند رانندگی با این نوع وسایل نقلیه را انجام دهند. و یا به طور مثال، برخی از کشورها همچون مجارستان به نوجوانان 17 ساله اجازه می‌دهند تا پشت فرمان بنشینند.

در ایالات متحده اما برخی از ایالت‌ها به نوجوانان 14 ساله نیز اجازه می‌دهند تا یاد بگیرند که چگونه می‌توان در جاده‌های عمومی رانندگی کرد. برای مثال هم می‌توان به آیووا، کانزاس، آلاسکا و آرکانزاس اشاره کرد که دارای چنین قوانینی هستند.

IIHS  می‌گوید: آمریکایی‌ها بیشتر از اروپایی‌ها جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند، چراکه رانندگان تمایل دارند در حالی که تحت تأثیر مخدرات هستند، پشت فرمان بنشینند. در عین حال جاده‌های روستایی بسیار خطرناک نیز وجود دارد و کارشناسان فکر می کنند که محیط‌های شهری برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران به اندازه کافی امن نیست. موسسه ایمنی بزرگراه‌های امریکا همچنین پیشنهاد کنترل بیشتر جاده‌ها را از طریق افزایش دوربین‌ها‌ می‌دهد.

یک نکته دیگر اینکه آمریکایی‌ها بیشتر رانندگی می‌کنند و با توجه به حمل‌ونقل عمومی کمتر، خودرو برای اغلب آنها یک ضرورت به حساب می‌آید. همچنین، فرهنگ سواری گرفتن خودرو در ایالات متحده با فرهنگ اروپا بسیار متفاوت است و خودرو نقش بسیار مهمی در اکثر خانواده‌ها دارد. داده‌های مورد استفاده قرار گرفته در این مقایسه از دفتر آمار رسمی اتحادیه اروپا استخراج شده است، و گزارش  حقایق مرگ‌بار توسط IIHS تهیه شده است.

 

تفاوت‌های قابل توجه:

  • ایالات متحده جاده های روستایی خطرناک تری دارد.
  • خیابان‌های شهری برای عابران پیاده و دوچرخه سواران بواسطه رانندگانی که مصرف الکل دارند، خطرناک‌تر است.
  • در ایالات متحده ‌از دوربین به طور گسترده‌ای استفاده نمی‌
  • آمریکایی‌ها به رانندگان بسیار جوان‌تر اجازه رانندگی در جاده را می‌دهد.

منبع: اتوایولوشن 

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=5436
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

هفده − سیزده =

0 دیدگاه