از بنز و ب‌ام‌و چه خبر؟

10 سدان کارآمد زیر 50 هزار دلار

نوشته شده توسط کوشا نامی

در لیست سدان‌های زیر، برچسب قیمتی را زیر 50 هزار دلار نگه داشته‌ایم و باید دید که با این بودجه چه ماشین‌هایی را می‌توان خرید. اینها 10 سدان لوکس و قدرتمند زیر 50 هزار دلار در بازار آمریکا هستند که می‌توان در سال 2023 خریداری کرد. در همین ابتدا هم 2 نکته را برایتان روشن کنیم: 1- در این لیست خبری از بنز و ب‌ام‌و نیست! 2- به لطف قوانین خلق‌الساعه دولت، هیچکدام از خودروها در بازار ایران وجود ندارند

سرعت پرس– در لیست سدان‌های زیر، برچسب قیمتی را زیر 50 هزار دلار نگه داشته‌ایم و باید دید که با این بودجه چه ماشین‌هایی را می‌توان خرید. اینها 10 سدان لوکس و قدرتمند زیر 50 هزار دلار در بازار آمریکا هستند که می‌توان در سال 2023 خریداری کرد. در همین ابتدا هم 2 نکته را برایتان روشن کنیم:
1- در این لیست خبری از بنز و ب‌ام‌و نیست!
2- به لطف قوانین خلق‌الساعه دولت، هیچکدام از خودروها در بازار ایران وجود ندارند

اکورا TLX

اشتباه نکنید! اگر یک سدان اسپرت خوب می‌خواهید که عملکرد خوبی داشته باشد، آکورا TLX 2023 بهترین انتخاب نیست. در عوض، طراحی ممتاز با نمای بیرونی زیبا و فضای داخلی فانتزی ارائه می‌دهد و عملکرد متعادلی را نسبت به قیمت خود ارائه می‌دهد که آن را ارزشمند می‌کند.

در کنار طراحی زیبا، TLX  هر دو گزینه 272 اسب بخار توربو چهار و 355 اسب بخار دو توربو V6 را برای مدل های خود ارائه می‌دهد. همه نسخه‌ها با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک همراه می‌شوند که در کنار آنها سیستم انتقال نیرو به شکل اختیاری، چهار چرخ یا محرک جلو خواهد بود. ‌با توجه به قیمت، آکورا TLX یکی از بهترین سدان‌های با عملکرد قابل توجه است زیر 50 هزار دلار است که در سال 2023 می‌توتان خرید.


کیا استینگر

بعد از آکورا، کیا استینگر GT قرار دارد. یک کره‌ای که می تواند شما را با قابلیت های رانندگی و دینامیک هندلینگ خود، حسابی تحت تاثیر قرار دهد. استینگر دارای طراحی بیرونی زیبایی است که جسورانه و زیبا به نظر می‌رسد. نوع GT-line یک موتور قدرتمند V6 توربوشارژ دوقلو ارائه می‌دهد که 368 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همراه با یک سیستم AWD که نهایتا منجر به یک رانندگی هیجان انگیز از هر نظر می‌شود.

کیا استینگر GT همراه با فضای داخلی راحت و عملکرد هیجان‌انگیز، یکی از بهترین سدان‌هایی است که می‌توان در سال 2023 خریداری کرد. اگر خارج از کشور قصد خرید آن را دارید، پیشنهاد می‌شود رنگ سبز ترکی آن turk-green را -که بسیار زیبا است- بخرید.


سوبارو WRX

سوبارو WRX همواره یکی از محبوب‌ترین سدان‌های ژاپنی است که وارد بازارهای آمریکا شده است. اسن خودرو شاید که زیبا نباشد اما همیشه جزو پرکاربردترین ژاپنی‌ها بوده است.‌WRX  با طراحی جمع و جور و عملکرد اسپرت خود می‌تواند مانند یک صاعقه عمل کند. برای خرید یک WRX باید یک سوباروباز باشید که بدنبال کیفیت سواری و هندلینگ است.

این خودرو دارای یک سیستم اطلاعات سرگرمی 11.6 اینچی با جدیدترین فناوری بارگذاری شده است که البته کارکرد آن چندان آسان نیست. WRX دینامیک رانندگی خود را با یک موتور قدرتمند چهار سیلندر توربوشارژ 271 اسب بخاری نشان داده است  WRX با گیربکس شش سرعته دستی و سیستم چهارچرخ محرک اختیاری، یکی از بهترین سدان‌های عملکردی در سال 2023 است.


هوندا سیویک Type-R

مگر می‌شود حرف از سدان‌های کامپکت قدرتمند و اسپرت زد و اشاره‌ای به هوندا سیویک تایپ R نداشت! اکنون که هوندا سیویک تایپ R به طور رسمی معرفی شده است، هیچ هات هاچ FWD وجود ندارد که بتواند آن را به چالش بکشد. سیویک Type-R نسل دهم با طراحی مدرن و به روز خود رفتار تهاجمی‌تری دارد.

این خودرو دارای یک موتور چهار سیلندر قدرتمند 315 اسب‌بخاری است که عملکردی هیجان انگیز و توانا در جاده‌ها را به همراه دارد. هوندا معدود نواقصی را که در مدل نسل قبلی شاهد آن بودیم، برطرف کرده و آن را جذاب‌تر از قبل کرده است. سیویک Type-R با یک گیربکس 6 سرعته دستی جفت می‌شود که آن را به یکی از بهترین سدان‌های عملکردی در سال 2023 تبدیل می‌کند.


جنسیس G70

جنسیس G70  از بخش ممتاز و لوکس هیوندای و برای مقابله با رقبای آلمانی همجون ب‌ام‌و سری 3، مرسدس بنز C کلاس و آئودی A3   ساخته شده است. G70 با قیمتی کمتر از 40 هزار دلار شروع می‌شود و این قیمت گذاری آن را به یک سدان ارزشمند نسبت به قیمت تبدیل می‌کند. اسپورت‌تر، سریع‌تر، لوکس‌تر و باز هم سریع‌تر! القابی تکراری برای یک سدان کره‌ای مقرون به صرفه که تمام ویژگی‌های یک سدان کامل را دارد.‌G70  دارای طراحی صاف و زیبایی است که با فضای داخلی لوکس و موتوری قدرتمند همراه شده است.

این خودرو یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت 365 اسب بخار را ارائه می‌دهد و می تواند در 4.9 ثانیه از 0 تا 60 مایل(96 کیلومتر) در ساعت شتاب بگیرد. پکیج خوب و کامل آن را به یکی از بهترین سدان‌های عملکردی برای خرید در سال 2023 تبدیل می‌کند.


آلفا رومئو جولیا

آلفارومئو جولیا جدید یکی از بهترین سدان‌های پرفورمنس است که دل‌چسب‌ترین تجربه‌ رانندگی را در این بخش ارائه می‌کند. این خودرو دارای یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ 280 اسب‌بخاری با دیفرانسیل عقب بوده و مجهز به ویژگی‌هایی قابل طرح است. جولیا شاید که به اندازه رقبای لوکس مانند ب‌ام‌و سری 3، جنسیس G70 و مرسدس‌بنز کلاس‌C نباشد اما همه چیزهایی که یک راننده به آن نیاز دارد را در خود جای داده است.

آلفا برای رانندگانی که به دنبال عملکردی بالاتر هستند نسخه Giulia Quadrifoglio که دارای یک V6 توربوشارژ دوقلو 505 اسب بخار قدرت است را در نظر دارد. نسخه‌ای که شانه به شانه فراری می‌تازد!


آئودی S3

تنها خودروی آلمانی حاضر در این لیست! یعنی نسخه خشمگین‌تر آئودی A3، هر آنچه را که از یک سدان آلمانی ممتاز تصور می‌کنید، ارائه می‌دهد. آئودی S3 یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ خطی 4 ارائه می‌دهد که 306 اسب‌بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. S3 تنها در 4.5 ثانیه می‌تواند شما را از 0 تا 60 مایل در ساعت برساند و حداکثر سرعتی معادل 250 کیلومتر در ساعت دارد.

S3 با سیستم چهار چرخ متحرک کواترو آئودی و عملکرد هیجان‌انگیز آن یکی از بهترین عملکردهای اسپرتی را که می‌توان در یک خودرو انتظار داشت، ارائه می‌دهد.


تسلا مدل 3

تسلا مدل 3 با شتاب وحشیانه کمتر از 3.1 ثانیه و برد حرکتی چشمگیر بیش از 358 مایل( حدود 580 کیلومتر)، رقبای خود را به چالش می‌کشد. تسلا در بازار خودروهای برقی فعلی، نشان داد که مدل 3 هم عملکرد و هم دوربرد را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. مدل پایه دارای یک پیشرانه تک موتور است که 241 اسب بخار قدرت و 298 پوند فوت (404 نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند.

مدل دو موتوره نیز با سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد عرضه می‌شود که 475 اسب بخار قدرت دارد. ضمن اینکه مدل Long Range ‌نیز 425 اسب بخار فدرت دارد.


 دوج چارجر R/T Scat Pack

در جایگاه  بعدی دوج(داچ) چارجر اسکات پک Dodge Charger R/T Scat Pack  قرار دارد که با عملکرد و ظاهر قدرتمندش نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. چارجر اسکات پک، مجهز به یک موتور 6.2 لیتری LT1 V8 است که 455 اسب‌بخار قدرت دارد.

چارجر با یک گیربکس دستی شش سرعته استاندارد و یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک اختیاری همراه است و در داخل  غنی از تجهیزات رفاهی است. عملکرد تهاجمی و قابلیت دونات‌زنی‌! آن‌را به یکی از بهترین خودروهایی تبدیل می‌کند که هر کسی می‌تواند بخرد.


کادیلاک  CT4-V

کادیلاک CT4-V یکی از اسپرت‌ترین و بهترین سدان‌هایی است که هر کسی می‌تواند در سال 2023 آنرا بخرد. CT4-V با یک موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری عرضه می‌شود که بیش از 472 اسب‌بخار قدرت دارد. CT4-V Blackwing با توجه به عملکرد خود، رویکردی متمرکز بر پیست مسابقه دارد. این خودرو در سر پیچ‌ها چابک است و در مواقع لزوم چسبندگی کافی را دارد. لاستیک‌ها و سیستم تعلیق برای پیست انتخاب شده‌اند و در نتیجه کیفیت سواری مناسبی را ارائه می‌دهند. شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت آن نیز با 4 ثانیه زمان، بسیار شگفت انگیز است.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=3922
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه