تست رانندگى هايما S7 Pro در ايران خودرو
اصلى ترين تغيير در هايما S7Pro به بخش هاى فنى اين خودرو مريوط مى شود، آنجا كه موتور و گيربكس آن كاملاً عوض شده تا عملكرد خودرو ارتقا يابد.
سرعت پرس– امروز صبح اين فرصت را يافتيم تا نسخه تغيير يافته (و نه فيس ليفت شده) هايما را تحت عنوانS7 Pro از نزديك و به صورت عملى مورد بررسى قرار دهيم.
هايما S7 يكى از محصولات خوش اقبال ايران خودرو است كه از زمان عرضه تاكنون توانسته فروش نسبتاً خوبى را تجربه كند. اما با وجود رقباى فراوان چينى در بازار حالا نياز به بازنگرى اين محصول از سوى شركت ايران خودرو حس شده و محصول جديد با تغييراتى روانه بازار خواهد شد.
تغييرات فنى، بيشتر ازهمه
اصلى ترين تغيير در هايما به بخش هاى فنى اين خودرو مريوط مى شود، آنجا كه موتور و گيربكس آن كاملاً عوض شده تا عملكرد خودرو ارتقا يابد.
ايران خودرو به منظور به روزرسانى هايما، از ظاهر خودرو عبور كرده و به سراغ موتور آن رفته است. موتور ١.٨ ليترى نسخه فعلى (اس ٧ پلاس) با يك پيشرانه ١،٥ ليترى توربو GDI عوض شده است. موتورى كه اين روزها اكثر چينى ها به آن مجهز شده اند. موتور فوق كم صداتر و پرقدرت تر و گشتاورش نيز به شكل محسوسى ارتقا يافته است. درواقع قدرت آن نه خيلى زياد بلكه فقط ٥ اسب بخار افزايش يافته است اما گشتاور آن به شكل قابل ملاحظه اى افزايش يافته و اين موضوع در شتابگيرى هاى آن نيز بخوبى ديده مى شود.
گيربكس سينك شده با اين موتور، همچون مدل قبلى يك جعبه دنده ٦ سرعته بوده اما متفاوت از آن، همان گيربكسى است كه در S8 مورد استفاده قرار گرفته أست . تغييراتى كه نتيجه آن كاملا در عملكرد خودرو مشاهده مى شود.
تغييرات كابين
تغييرات داخل كابين آنقدر نيست! صندلى شاگرد برقى شده، جنس پارچه صندلى تغيير كرده و نهايتا اينكه ترمز پارك و اتو هولد نيز به آن اضافه شده است.
تغييرات ظاهرى
در ظاهر نيز هيچ تغييرى را شاهد نيستيد جز اينكه كليپرهاى ترمز آن قرمز شده و كلمه پرو و GDI هم به پشت آن اضافه شده است.
تست خودرو
با نشستن پشت فرمان هايما S7pro كاملا متوجه تمركز ايران خودرو بر روى تغيير پيشرانه مى شويد. آنجا كه هايما پرو در درگ با هايما S7 پلاس بخوبى آن را جا مى گذارد تانشان دهد كه افزايش ٥٠ نيوتن مترى گشتاور چه تاثيرى بر روى شتاب خودرو داشته است. مدل جديد ١٧٥ اسب بخار قدرت و ٢٨٠ نيوتن متر گشتاور دارد.
حالا بايد منتظر ماند و ديد كه هايما پرو با تغييرات اعمال شده، با چه قيمتى عرضه مى شود؟! نكته آخر اينكه ايران خودرو بايد به فكر راه اندازى يك پيست اختصاصى براى تست و آزمايش محصولات خود باشد تا اعداد و ارقام ثبت شده با خطاى كمترى اعلام گردد.