نسل چهارم آریزو 5 به بازار  می‌آید:

آریزو 5  اسپرت رونمایی شد

آریزو 5 اسپرت نسبت به مدل قبلی از حیث ظاهر، طراحی داخل کابین و سطح تجهیزات به روزرسانی شده و تغییراتی اساسی را به خود دیده است.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس، روز گذشته طی مراسم رسمی از سوی شرکت مدیران خودرو، آریزو 5  اسپرت معرفی شد. این خودرو اولین بار در سال 1395 وارد کشور شد و با توجه به چهره‌ نزدیکی که به کره‌ای‌های بازار داشت، بسیار مورد استقبال قرار گرفت. سال بعد نسخه ارتقا یافته آن به بازار آمد، سپس نسل سوم و روز گذشته نیز نسخه آخر آن با چهره‌ای کاملا جدید و دگرگون شده، معرفی شد تا به عنوان یکی از سدان‌های سایز متوسط موفق ام‌ وی ام، ضمن حفظ مشتریان قبلی، طیف جدیدی از خریداران را به دامنه مشتریان این شرکت اضافه نماید.

در این مراسم که با حضور میهمانان ویژه، اصحاب رسانه، مدیران و نمایندگان شرکت مدیران خودرو برگزار شد، شیائو مدیر فروش ام ‌وی ‌ام، محمدی مدیر محصول آریزو 5  اسپرت و هردانیان مدیر مارکتینک برند ام وی ام، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف شرکت و توجه این برند به نسل جوان و ورزش، به معرفی آخرین محصول این شرکت پرداختند. در این مراسم هردانیان مدیر بازاریابی ام ‌وی‌ ام با اشاره به خانواده 500 هزاری این برند، خبر از رکورد فروش یک میلیونی آریزو5 در دنیا داد و گفت: که فروش این خودرو در ایران نیز از مرز 50 هزار دستگاه عبور کرده است که این یعنی یک سهم قابل توجه فروش از خانواده 500 هزار نفری مدیران خودرو.

ام ‌وی ‌ام آریزو 5 اس

بزرگترین ویژگی ظاهری آریزو5 اسپرت یا همان آریزو 5 اس، به جلوپنجره‌ موسوم به طرح آبشاری Water Fall برمی‌گردد که خطوط عمودی درون آن در کنار ورودی‌های هوای حجیم شده ویندنایف (Wind Knife)، هویت ظاهری خودرو را رقم زده است. نمایی که شاید شما را به یاد جلوپنچره یکی از آلمانی‌های معروف هم بیاندازد! اما دیگر نکته مهم در طراحی جلوی خودرو نیز ورودی هوا در زیر سپر است که در ترکیب با ورودی‌های کناری (دربرگیرنده چراغ‌های ال ای دی) و در هم آمیخته شدن با آنها ظاهری کاملا اسپرت را به آن داده است. این اتفاق البته برای پشت خودرو هم افتاده است. آنجا که سپر عقب تغییر یافته و بواسطه خطوط کناری و دیفیوز بزرگی -که دو اگزوز در طرفین آن قرار گرفته‌اند- تلاش می‌کند تا هماهنگ با جلوی خودرو، ظاهری اسپرت را برای آریزو 5 اسپرت به همراه داشته باشد. در پهلوها اما به‌غیر از رینگ‌های 17 اینچی مجهز به کالیپرهای قرمز رنگ نکته خاصی را شاهد نیستید.

داخل کابین اسپرت

در داخل کابین کنسول وسط، فرمان دی‌ کات و کلید‌هایی که در پایین نمایشگر داشبورد، تعبیه شده‌اند، عمده تغییراتی هستند که در کنار دوخت قرمز ترم داخلی، حال و هوایی اسپرت را به آن می‌دهند. مضاف بر اینکه نسخه جدید مجهز به صندلی‌های گرم‌کن‌داری  است که از طریق نمایشگر لمسی فعال شده و در صندلی راننده با تنظیم برقی همراه می شود. در این بخش با وجود داشبورد تخت -که نمایشگر در میانه آن قرار کرفته است- کنسول شکیل و آرگونومیک و فرمان دی‌کات طرحی جذاب را شاهدید که با کاملتر شدن امکانات، راحتی بیشتری را برای سرنشینان بدنبال دارد. درواقع سطح تجهیزات آریزو 5 اسپرت، نسبت به نسخه قبلی کامل‌تر شده و متناسب با سگمنتی که در آن قرار دارد، رضایت بخش است.

شاید که شرکت از آریزو 5 اسپرت به عنوان نسل چهارم آریزو 5 یاد کند، اما این مدل را بواقع باید نسخه‌ای فیس لیفت شده از مدل اصلی دانست.  فیس لیفتی که موفق هم از آب درآمده است.

پیش‌تر به بخشی از تجهیزات این خودرو همچون گرم‌کن صندلی‌های جلو و تنظیم 6 جهته برقی صندلی راننده اشاره کردیم اما سیستم ترمز ضد قفل، 6 کیسه ایمنی هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمزدستی برقی، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، هشداردهنده دنده عقب، تهویه مطبوع الکتریکی با دریچه مخصوص سرنشینان عقب، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ریموت استارتر، سنسور فشار باد تایرها، سان‌روف، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، اتوهلد، آیینه تاشونده، موود رانندگی، دوربین عقب، کروز کنترل و فرمان برقی دربرگیرنده کلید‌های کنترل، بخش دیگری از امکانات آریزو 5 اسپرت هستند که سطح تجهیزات آن را کامل‌تر می‌کند

مشخصات فنی:

پیکربندی بخش فنی خودرو، نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته و در آن شاهد همان موتور قبلی هستید که در محدوده 150 اسب قدرت دارد. یک پیشرانه 4 سیلندر که به طور دقیق 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور برای آن اعلام شده است.  گیربکس نیز همان گیربکس اتوماتیک CVT است که به صورت مجازی با شیفت 9 دنده، قدرت موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌سازد.

هنوز قیمتی از سوی شرکت اعلام نشده است اما با توجه به شرایط حاضر پیش بینی ما چیزی در حدود 1.100.000.000 است که البته باید منتظر ماند و دید که قیمت این خودرو در بازار چه خواهد بود.

در انتها یادآوری کنیم که ام وی ام با این محصول حامی  مسابقات آزاد ام‌وی‌ام  است  که از تاریخ 24 اردیبهشت ماه 1402 به صورت انفرادی آزاد و دو نفره در مجموعه ورزشی باشگاه انقلاب تهران در جریان می‌باشد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=10517
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه