خودروبرى خاص كه در يادها ماندگار شد

خودروبر ويژه آبى

مدل هاى افسانه اى مرسدس هيچگاه كهنه نمى شوند و يكى از اين مدل ها تراك خودروبرى است كه با آن طراحى خاص و يونيك خود، هنوز هم جزو زيباترين هاى دنياى خودرو است.

 مازيار دانش پژوه/سرعت پرس– خودروبر مخصوص مرسدس بنز اس ال آر SLR یکی از نمادهایویژه و منحصربفرد در موزه مرسدس بنز است. این خودروبر، مخصوص حمل و نقل مرسدس سوپراسپرت مسابقه ای 300 SLR در سال 1955 بود.

ماموریت این خودرو، جابجایی مدل مسابقه ای فوق از کارخانه تا پیست مسابقه بود. آنچه كه اين خودرو را جذاب و يونيك مى كرد،  بدنه کشیده وطراحی متفاوت کابین اين خودرو بود كه آنرا ويژه و خاص مى كرد.

در دههپنجاه که این خودرو بر ساخته شد، براى ساخت آن  از قطعات برخی مدل های تولید انبوه استفاده شد. به طور مثال کمک فنرهاى آن از مدل 300 S دبلیو 188 به عاريه گرفته شده بود و در طراحى  بدنه آن ازمدل پونتون دبلیو 120 کلاس متوسط و برخی قطعات بدنه آن الهام گرفته شده بود.

 موتور اين خودروبر نيز از نوع شش سیلندر بهگنجایش سه لیتر بود كه قدرتى برابر با 192 اسب بخار داشت. درواقع اين همان پيشرانه اىبود كه در مدل اس ال گالوینک هم استفاده شده است. ستاره بزرگ جلو پنجره  نیزهمانند مدل های اسپرتی مرسدس بنز بود.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=10441
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  1. سينا 29 اردیبهشت 1402

    عالى است

    1. سرعت پرس 3 خرداد 1402

      ارادت