می‌دانستید که نام تارگا در پورشه 911 از کجا گرفته شده است؟

پورشه و مدل تارگا

پورشه این نام را از روی مسابقات تارگا فلوریو در جنوب ایتالیا بر داشته که خود زمانی در آن شرکت می‌کرده است.

سرعت پرس– پورشه این نام را از روی مسابقات تارگا فلوریو در جنوب ایتالیا بر داشته، مسابقاتی که خود زمانی در آن شرکت می‌کرده است. پورشه در آن سال‌ها با نسخه‌ای از 911 (در اوایل دهه 1950) در تارگا فلوریو، مسابقه می‌داد و در آنجا توانسته بود به پیروزی‌هایی هم به دست یابد.

مدلی که به 911 فلوری نیز معروف شد. اما هارالد واگنر رئیس فروش داخلی این برند در آن زمان، به پورشه پیشنهاد کرد نام این مدل را تارگا بگذارند و پورشه نیز در سال 1965 علامت تجاری تارگا را ثبت نمود تا این مدل در سال 1966 به خط تولید پورشه 911 بییوندد.

این برند با نوآوری خلاقانه و سریع در سال 1967 در مدل 911 تارگا، یک شیشه ایمنی ثابت و گرم شونده در عقب ارائه کرد و این شیشه جایگزین نمونه پلاستیکی تاشو شد. آپشنی خاص که به یک ویژگی استاندارد برای این مدل تبدیل شد. نسخه تارگا بعدها در نسل‌های بعدی هم به بازار آمد و حالا به نمونه جدید آن روبرو هستیم.

پورشه در طی این سال‌ها هشت نسل 911 تارگا را تا می 2020 معرفی و این مدل را در تریم‌های 4 و 4S با رول‌باری یکپارچه ارائه نمود. در نسل جدید تارگا و در نسخه پایه 379 اسب‌بخار قدرت در زیر پای راننده قرار دارد و در نسخه 4S که ویژگی‌های اسپرت‌تری دارد، 443 اسب‌بخار قدرت را شاهدیم. هر دو مدل از یک موتور 3.0 لیتری توئین توربوی تخت شش استفاده می‌کنند و تارگا 4S حداکثر سرعتی معادل 302.5 کیلومتر در ساعت دارد و در طی 3.6 ثانیه به نهایت سرعت 60 مایل(96 کیلومتر) در ساعت می‌رسد.

به تازگی نیز نسخه 4GTS آن معرفی شده است که 480 اسب‌بخار قدرت دارد‌ و مجهز به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک PDK است.

GTS TARGA

در آخر این نکته هم ناگفته نماند که استایل خاص سقف تارگا و استقبال فراوان از آن موجب شد تا برخی شرکت‌ها همچون باوور آلمان به سراغ مدل‌هایی از ب‌ام‌و رفته و آن را تارگا کنند. در دهه هفتاد برخی خودروسازان آمریکایی و ایتالیایی همچون شورولت، پونتیاک و فیات نیز در برخی‌مدل‌های خود همچون کامارو و ترنس ام به سراغ این سقف رفتند که به T-TOP معروف بود. فیات نیز از این سقف در مدل X1.9 خود استفاده نمود. در حال حاضر نیز خودروسازان بسیاری همچون لوتوس، اسمارت، فراری، جگوار، شورولت(کوروت) و لامبورگینی سقفی مشابه با سقف تارگا دارند.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=1018
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه