مشکلی در تامین ECU و سنسور اکسیژن وجود ندارد

مدیر یونیت قوای محرکه صنایع تولیدی کروز با بیان اینکه امکان تامین سنسور اکسیژن و ECU در داخل کشور وجود دارد، گفت: صنایع تولیدی کروز این توانایی را دارد به هر تعداد که تولیدکنندگان درخواست می دهند ECU و سنسور اکسیژن تولید کند.

سرعت پرس– حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه صنایع تولیدی کروز با بیان اینکه دانش طراحی و تولید مجموعه مدیریت موتور از جمله ECU در داخل کشور وجود دارد، گفت: صنایع تولیدی کروز ظرفیت تولید و تامین مورد نیاز خودروسازان را دارد.

به گفته مدیر گروه قوای محرکه صنایع تولیدی کروز، در خصوص قطعه سنسور اکسیژن هم که در حال حاضر وارداتی است، این شرکت مشکلی در تامین نداشته و به اندازه نیاز بازار امکان تامین وجود دارد.

انصاری گفت: البته خبر خوب این است که خط تولید داخلی سنسور اکسیژن نیز تا 3 ماه دیگر راه اندازی می شود و می توانیم این قطعه را داخلی سازی کنیم. در خصوص قطعه آی سی یو هم هر چند بحران جهانی تراشه های الکترونیک امکان تامین بی وقفه ECU را در بعضی از مقاطع زمانی دچار وقفه نموده، اما با تمهیدات لازم و با وجود استمرار بحران مذکور، شرایط تولید این شرکت بسیار بهتر از سابق میباشد.
انصاری با اشاره به تامین قطعه ای سی یو و سنسور اکسیژن برای محصولات خانواده ایران خودرو و سایپا گفت: البته این دو خودروساز علاوه بر کروز تامین کنندگان دیگری نیز دارند که عمده آن از طریق واردات تامین میگردد.
ناگفته نماند؛ صنایع تولیدی کروز از سال 92 تولید اولین نسل از ECU را آغاز کرد و تا به امروز توانسته 5 نسل متفاوت از آن را داخلی سازی و چندی پیش از ششمین نسل از این قطعه رونمایی کرد.
در واقع این شرکت قطعه سازی نخستین شرکت داخلی در بومی سازی صد درصدی ECU است. این قطعه “های تک” به عنوان قلب سامانه مدیریت موتور یک برد الکترونیکی است که با استفاده از میکروپروسسور مخصوص (دربردارنده لایه های مختلف نرم افزاری) و مدارات ورودی و خروجی متعدد، امکان دریافت، تحلیل ورودی ها و همچنین ارسال فرمان های لازم براساس شرایط تنظیم شده (کالیبراسیون) را دارا است و کروز توانسته تمام اجزای تشکیل دهنده آن را از سخت افزار تا بخش نرم افزاری که مهمترین بخش آن محسوب می شود داخلی سازی کند و این امر با مهندسی معکوس بسیار متفاوت می باشد.
گفتنی است؛ قطعه ECU اکنون در 6 نسل داخلی سازی شده که آخرین نسل برای مناسب موتورهای توربوشارژ با قابلیت های روز میباشد و برای نخستین بار است که ساخت این قطعه در داخل صورت گرفته است.

به واردات برای تامین ECU و سنسور اکسیژن در کشور وجود ندارد. اکنون ECU کاملا در داخل کشور تولید می شود و نیاز به واردات این قطعه نیست و در سنسور اکسیژن هم که وارداتی است مشکلی در تامین وجود ندارد و به اندازه نیاز بازار امکان تامین وجود دارد.

انصاری گفت: خبر خوب این است که خط تولید سنسور اکسیژن که وارداتی بود تا 3 ماه دیگر راه اندازی می شود و می توانیم این قطعه را داخلی سازی کنیم.
انصاری با اشاره به تامین قطعه ای سی یو و سنسور اکسیژن برای محصولات خانواده ایران خودرو و سایپا گفت: البته این دو خودروساز علاوه بر کروز تامین کنندگان دیگری نیز دارند. ای سی یو بومی سازی شده کروز برابر با نمونه بین المللی و از کیفیت بالایی برخوردار است که در صورت وجود مشکل در قطعات سایر واردکنندگان کروز می تواند بدون هیچ نقصی این قطعه را تامین نماید.
ناگفته نماند؛ صنایع تولیدی کروز از سال 92 تولید اولین نسل از ECU را آغاز کرد و تا به امروز توانسته 5 نسل متفاوت از آن را داخلی سازی و چندی پیش از ششمین نسل از این قطعه رونمایی کرد.
در واقع این شرکت قطعه سازی نخستین شرکت داخلی در بومی سازی صد درصدی ECU است، چرا که این قطعه های تک به عنوان سامانه مدیریت موتور یک برد الکترونیکی است که با استفاده از میکروپروسسور مخصوص (دربردارنده لایه های مختلف نرم افزاری) و مدارات ورودی و خروجی متعدد، امکان دریافت، تحلیل ورودی ها و همچنین ارسال فرمان های لازم براساس شرایط تنظیم شده (کالیبراسیون) را دارا است و کروز توانسته تمام اجزای تشکیل دهنده آن را از سخت افزار تا بخش نرم افزاری که مهمترین بخش آن محسوب می شود داخلی سازی کند و این امر با مهندسی معکوس بسیار متفاوت می باشد.
گفتنی است؛ قطعه ECU اکنون در 6 نسل داخلی سازی شده که آخرین نسل برای موتورهای توربوشارژ مورد استفاده قرار می گیرد و برای اولین بار ساخت این قطعه صورت گرفته است.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=2275
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه