مدیرعامل فولکس‌واگن پس از مدیریت پرفراز و نشیب برکنار شد

پس از رای هیئت نظارت فولکس واگن که هربرت دیس، مدیرعامل این شرکت را به علت اقدامات اشتباه مجبور به کناره گیری از سمت خود پس از ۴ سال کرد، این خودروساز اعلام کرد که اولیور بلوم، مدیر عامل پورشه جانشین وی خواهد شد.

به گزارش سرعت پرس و به نقل از خبرگزاری تسنیم، پس از رای هیئت نظارت فولکس واگن که هربرت دیس، مدیرعامل این شرکت را به علت اقدامات اشتباه مجبور به کناره گیری از سمت خود پس از 4 سال کرد، این خودروساز روز جمعه اعلام کرد که اولیور بلوم، مدیر عامل پورشه جانشین وی خواهد شد.

به گفته منابع آگاه، خانواده‌های پورشه و پیچ که بیش از نیمی از حق رای و 31.4 درصد سهام فولکس واگن را در اختیار دارند، برای تغییر در راس این شرکت فشار وارد کرده بودند.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: دیس اصلاح ناپذیر بود. او به طور قابل توجهی فولکس واگن را تغییر داد – به سمت بهتر شدن. اما ارتباطات او خیلی بد بود.

در بیانیه‌ای آمده است: بلوم از 1 سپتامبر مسئولیت خود را به عنوان مدیر عامل پورشه در کنار مسئولیت‌های خبری خود از جمله در صورت عرضه اولیه سهام احتمالی، حفظ می‌کند.

این مرد 54 ساله نقش های متعددی را در سراسر “امپراتوری” فولکس واگن بر عهده داشته است، از کارآموز آئودی گرفته تا مدیر تولید در دفتر مرکزی این شرکت در ولفسبورگ و رئیس تولید و تدارکات پورشه از سال 2009 و مدیرعاملی از سال 2013.

آخرین چالش پیشروی بلوم مدیریت فولکس واگن برای عرضه در بازار سهام است، چرا که این شرکت در تلاش است تا سرمایه لازم برای تغییر مسیر به سمت خودروهای اسپورت الکتریکی را تامین کند.

دانیل روئسکا، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی برنشتاین هشدار داد که نقش دوگانه رهبری هر دو شرکت می تواند وضعیت را “بدتر کند”.

وی گفت: ما فکر نمی کنیم که سرمایه گذاران از ادغام مدیرعامل‌ خوششان بیاید… به خصوص اگر قرار باشد عرضه اولیه سهام استقلال بیشتری نسبت به گروه فولکس واگن ایجاد کند.

مدیران فولکس واگن عرضه اولیه پورشه در سه ماهه چهارم را به عنوان وسیله‌ای برای تامین مالی بازسازی این شرکت به عنوان یک خودروساز مبتنی بر محصولات برقی که شامل نرم افزار، باتری و خودرو می شود، تعیین کرده اند، اگرچه شرایط نامناسب بازار به این معنی است که عرضه در بازار سهام می تواند میلیاردها دلار کمتر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت به ارمغان بیاورد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=1416
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه