مدیرعامل ایران خودرو خبر داد:

دنا، سورن و رانا به زودی در بورس کالا

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که به دنبال افزایش تنوع و تعداد خودرو برای عرضه در بورس کالا هستیم، از عرضه دنا، سورن و رانا در آینده نزدیک با دریافت مجوزهای لازم خبر داد.


به گزارش پايگاه خبرى سرعت پرس به نقل از ايكوپرس، مهدی خطیبی در حاشیه بازدید رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از ایران خودرو، افزود: مدت زمان تحویل خودروها را نیز از سه به دو ماه و کم‌تر از دو ماه کاهش خواهیم داد و با این اقدام در کنار افزایش تنوع و تیراژ به عنوان سه راهبرد تکمیلی حضور در بورس کالا، شاهد کاهش چشم‌گیری در قیمت خودرو خواهیم بود. بزودى دنا، سورن و رانا به بورس كالا عرضه خواهند شد.
وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر به دنبال حاشیه سود نیستیم بلکه به دنبال جلوگیری از ضرر و زیان و ارتقای طرح‌های توسعه و سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه هستیم، اظهار کرد: به عنوان خودروساز، قیمتی که مصرف کننده نهایی، خودرو را خریداری می کند مهم است و با قیمت های تکلیفی و قرعه‌کشی، درصد کمی از مشتریان واقعی موفق به خرید خودرو می شوند.
خطیبی تصریح کرد: روزی که خودروی هایما در بورس عرضه شد، قیمت آن در بازار ۶۰ میلیون تومان کاهش یافت، بنابراین هدف ما از عرضه محصولات در بورس کالا، به صفر رساندن ضرر و زیان و خرید خودرو ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار توسط مشتریان واقعی است.
وی با اشاره به حذف قیمت گذاری دستوری بیان کرد: از سیاستی که موجب توقف ضرر و زیان خودروساز می شود حمایت می کنیم، اما تصمیم گیری این موضوع با نهادهای بالا دستی است نه خودروساز و امیدواریم هر سیاستی که اتخاذ می شود، در نهایت به نفع و خیر صنعت خودرو و نظام اقتصادی کشور باشد که یکی از راه‌کارهای کمک و تسهیل کننده در این زمینه، سیاست عرضه در بورس کالاست.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که به دنبال افزایش تنوع و تعداد خودرو برای عرضه در بورس کالا هستیم، از عرضه دنا، سورن و رانا در آینده نزدیک با دریافت مجوزهای لازم خبر داد.
وی با اشاره به واگذاری سهام ایران خودرو، تصریح کرد: موضوع واگذاری سهام ایران خودرو بر روی ۲۴ درصد سهام دولت و سهام درون شرکتی است که از این تعداد تنها یک و نیم درصد آن سهام وثیقه است که از سوی ایران‌خودرو و سازمان خصوصی سازی پی گیری می شود تا آماده واگذاری به بخش خصوصی شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این‌که موافق واردات خودرو هستیم و آن را مزیتی برای اقتصاد کشور می دانیم، عنوان کرد: ایران خودرو به درجه‌ای از بلوغ صنعتی رسیده است که کاملا آماده و مهیا برای رقابت با خودروهای وارداتی است.
وی در ادامه اظهار کرد: سیاست واردات خودروی کامل، اصلا سیاست محوری ایران خودرو نیست و اگر یک تیراژی را وارد کنیم قطعا هدف بعدی ما در متن قرارداد تبدیل به قطعات منفصله و مونتاژ محصول است.
خطیبی با بیان این که ما تولیدکننده هستیم تصریح کرد: روند توسعه صنعت خودرو کشور را با جدیت دنبال می کنیم و تجربه نشان داده است که خودروساز در واردات خودرو کامل دستاورد موفقی نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون خودروهای مونتاژی ایران خودرو یعنی هایما، سهم کمی از تولیدات را به خود اختصاص داده است، ما خودروسازیم و به دنبال افزایش تولیداتی هستیم که دارای عمق ساخت داخل باشد و در حال حاضر نیز برخی محصولات از ۹۷ درصد عمق داخلی سازی برخوردارند.
وی در خصوص همکاری با خودروسازان فرانسوی تصریح کرد: ایران خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور و خاورمیانه، تابع سیاست‌های کلی نظام است و در این زمینه کاملا هماهنگ با سیاست نظام عمل خواهیم کرد. ما دوستان دوران تحریم را هرگز فراموش نخواهیم کرد و در حافظه تاریخی خود نگه می‌داریم که در شرایط سخت و تحریم چه کشورهایی در کنار ما بوده اند و این موضوع را در سیاست گذاری ها لحاظ خواهیم کرد.

قرار است دناء، سورن و رانا به بورس كالا عرضه شوند.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=6273
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه