متوسط قیمت خودرو در آمریکا بالا رفت

در ماه ژوئن متوسط قیمت خودرو در بازار آمریکا به بالاترین رکورد خود رسید و از ۴۸ هزار دلار عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس و به نقل از دنیای اقتصاد ، در ماهی که گذشت، متوسط قیمت خودرو در بازار آمریکا ۴۸,۰۴۳ دلار شد که ۸/ ۱ درصد بالاتر از ماه مه و ۷/ ۱۲ درصد (حدود ۵۴۱۰ دلار) بالاتر از سال گذشته بود.

خریداران خودرو در سگمنت غیرلاکچری به‌طور متوسط امسال ۱۰۱۷دلار خودروها را گران‌تر از سال گذشته خریدند. در چند ماه گذشته با اینکه انبار نمایندگی‌های فروش خودروسازان بهبود یافته و دیگر وضعیت بعد از کرونا را ندارد، قیمت‌ها همچنان روند صعودی دارند. بعد از شیوع همگانی ویروس و خالی شدن انبار و پارکینگ نمایندگی‌های فروش، اصطلاح جدیدی باب شده و به عنوان معیار جدید اندازه‌گیری در نمایندگی‌ها «روزهای ماندن در انبار» (days of inventory) مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طور متوسط این روزها خودرو در پارکینگ نمایندگی‌ها حدود ۳۰ روز می‌ماند. یکی از دلایل مهم بالا کشیدن متوسط خودرو در بازار آمریکا، گرایش بیشتر مردم به خودروهای پرتجمل یا لاکچری است. در ماه ژوئن امسال ۱۸درصد از خودروهای نو فروخته شده در دسته‌بندی پرتجمل یا لاکچری قرار می‌گرفتند که در طول تاریخ صنعت خودرو بالاترین درصد بوده است. در ماه ژوئن خریداران خودروهای پرتجمل هم نسبت به سال گذشته ۱۰۶۹دلار بیشتر برای خرید خودرو پرداخته‌اند.

در سال ۲۰۲۲ عامل دیگری که باعث بالا رفتن متوسط قیمت خودرو شده، گرایش بیشتر مردم به خودروهای برقی و هیبریدی بوده است. همچنین از دلایل این گرایش، بالا رفتن قیمت سوخت بوده که باعث شده خودروهای کم‌مصرف‌تر مشتریان بیشتری پیدا کنند. با این حال همین خودروهای برقی و هیبریدی از خودروهای بنزینی معمولی گران‌تر هستند و در نتیجه متوسط قیمت خودرو را بالا می‌برند. در بین همه سگمنت‌ها و بخش‌های بازار، بیشترین افزایش قیمت را خودروهای هیبریدی داشته‌اند و در برخی موارد قیمت این خودروها تا ۳۵۹۳ دلار هم افزایش قیمت داشته است. قیمت خودروهای برقی هم به‌طور متوسط ۲۴۴۴ دلار افزایش یافته است.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=1243
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه