در این بین به گفته خودروسازان، عرضه به بازار نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ با‌این‌حال در همین یک‌ماهه آذر قیمت‌ها به طور بی‌سابقه‌ای رشد یافته است. در این زمینه برخی از دست‌اندرکاران بازار تاکید دارند قیمت خودرو در مدت‌زمان یاد‌شده به بالاترین حد خود رسیده است؛ به‌طوری‌که اکثر محصولات بیش از ۵۰میلیون تومان افزایش یافته و بعضا افزایش قیمت‌های ۱۰۰، ۱۰۵ و حتی ۱۲۵ و ۱۳۵میلیون تومان هم ظرف همین یک ماه دیده می‌شود. پیش از این، لغو ممنوعیت واردات، رشد تیراژ و عرضه خودرو و همچنین ورود محصولات جدید، از جمله سرعت‌گیرهای قیمت‌ها در بازار خوانده می‌شد؛ حال آنکه به نظر می‌رسد نرخ دلار حریف اصلی بازار است و خودرو با رشد قیمت دلار روند صعودی به خود می‌گیرد.

از سوی دیگر عرضه در بورس کالا نیز امیدهای زیادی را برای ساماندهی بازار پرالتهاب خودرو به وجود آورده بود. این در شرایطی است که حالا بورسی شدن خودرو هم ظاهرا دردی از بازار دعوا نخواهد کرد. در‌حال‌حاضر ۷۰ درصد خودروهای تولیدی خودروسازان به قیمت کارخانه‌ای به افراد واجد شرایط طرح جوانی و دارندگان خودروهای فرسوده تعلق می‌گیرد. بدین ترتیب متقاضیان معمولی یا افرادی که شرایط طرح جوانی و فرسوده‌ها را ندارند باید در قرعه‌کشی شرکت کنند که امکان برنده شدن آن‌ها یک به ۲۰۰ است، بدین معنا که از هر ۲۰۰ نفر یک نفر شانس برنده شدن در لاتاری خودرو را دارد. با این حساب با توجه به تداوم شرایط کنونی و فروش ۷۰درصد خودروهای تولیدی به نرخ دستوری، چندان امیدی به کاهش التهابات بازار نیست و همچنان باید در انتظار رشد قیمت خودرو همراه با نرخ دلار یا دیگر هیجانات سیاسی و اقتصادی در کشور باشیم.

بر این اساس ایسنا در گزارشی از وضعیت بازار یک‌ماهه آذرماه تاکید کرده در محصولات ایران‌خودرو، کمترین میزان افزایش قیمت ۵۰میلیون تومان و بیشترین افزایش قیمت ۱۳۰میلیون تومان بوده که مربوط به هایما S۷ توربوپلاس است. دناپلاس توربو ۱۱۰میلیون تومان، دنا ۱۰۵میلیون تومان و تارا نیز ۱۰۰میلیون تومان افزایش بها داشته‌اند. در محصولات سایپا نیز شیب افزایش قیمت‌ها به همین صورت است؛ به‌گونه‌ای که کمترین افزایش قیمت مختص تیباست که ۱۸ میلیون تومان بوده و بیشترین افزایش قیمت متعلق به شاهین با ۱۲۵میلیون تومان است.