رشد ۱۰ برابرى ايران خودرو ديزل و رفع نیاز بازار

سخن گوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تامین نیاز بازار، تامین منابع مالی و حسن مدیریت را از علل رشد تولید در ایران خودرو دیزل دانست و عنوان کرد: جذب ۲۴۰۰ کارگر در ایران خودرو دیزل بیانگر توسعه و اثبات ادعای رشد ۱۰ برابری تولید در این شرکت است.

به گزارش سرعت پرس به نقل از ایکوپرس– روح الله جانی عباسپور اظهار کرد: شرکت ایران خودرو دیزل به عنوان یکی از خودروسازان تجاری کشور ظرفیت تولید خود را نسبت به گذشته ۱۰ برابر افزایش داده است و پیرو جلساتی که شرکت های ایران خودرو و سایپا با وزرای کشور و راه و شهرسازی و همچنین نماینده مردم تهران داشته اند مقرر شد وزارت کشور و راه و شهرسازی ماشین آلات مورد نیاز خود را از طریق محصولات داخلی تامین کنند و قراردادهایی نیز در این زمینه منعقد شده است.
وی تامین نیاز بازار، تامین منابع مالی و حسن مدیریت را از علل رشد تولید در ایران خودرو ديزل دانست و عنوان کرد: ایران خودرو ديزل با تامین نیاز بازار داخل از جمله محصولات مینی بوس، ون، کشنده، اتوبوس های شهری و بین شهری توانسته نیاز وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی و همچنین نیاز بازار را به خوبی پاسخ دهد. همچنین جذب ۲۴۰۰ نفر کارگر در ایران خودرو ديزل بیانگر توسعه و اثبات ادعای رشد ۱۰ برابری تولید در این شرکت است.
نماینده مردم اوج و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر واردات خودرو همراه با آزادسازی قیمت خودرو تاکید و بیان کرد: قطعا با واردات خودرو به کشور نمی توان از طرفی خودروسازان را ملزم به قیمت گذاری دستوری کرد و از طرف دیگر از آنها بخواهیم با خودروهای وارداتی رقابت کنند. قطعا وقتی خودروسازان مواد اولیه موردنیاز خود را به قیمت آزاد خریداری می کنند فروش محصولات آنها نیز باید به صورت آزاد باشد تا سود خود را در حاشیه بازار تعیین کنند. البته بورس نیز روش خوبی برای فروش محصولات خودروسازان است.

سخن گوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با ابراز خرسندی از ایجاد نوآوری در محصولات جدید خودروسازان خاطرنشان کرد: دو خودروساز بزرگ در گذشته به دلیل عدم نوآوری در تولیدات خود مورد انتقاد قرار می گرفتند اما اکنون که زمینه واردات خودرو به کشور فراهم شده برای رقابت با خودروسازان دنیا و افزایش رغبت مردم به خرید خودروهای داخلی باید نوآوری و حتی تولید محصولات مشترک با خودروسازان بزرگ دنیا را در دستور کار خود قرار دهند.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4309
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه