حمایت تویوتا از تامین‌کنندگان

یکی از مدیران شرکت تویوتا موتور اعلام کرده است که این شرکت، تامین‌کنندگان خود را برای کاهش قیمت‌ها در نیمه دوم سال مالی تحت فشار قرار نخواهد داد و این شرکت در حال بررسی حمایت از آنها به دنبال افزایش هزینه‌های انرژی است.

به گزارش سرعت پرس به نقل از دنیای اقتصاد، این اقدام تویوتا تلاشی است تا بار سنگینی را که تامین‌کنندگان به دلیل ادامه مشکلات زنجیره تامین جهانی و افزایش هزینه‌های انرژی با آن مواجه هستند به دوش بکشد. مانند سایر خودروسازان، تویوتا از کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها و قرنطینه‌های مرتبط با همه‌گیری کووید ۱۹آسیب دیده است.

کمبود نیمه‌هادی‌ها و اعمال قرنطینه‌ها باعث کاهش تولید خودرو و در نتیجه ناامیدشدن تامین‌کنندگان شده است. کازوناری کوماکورا، مدیر اجرایی تویوتا، می‌گوید تویوتا در ابتدا درخواستی برای قیمت‌های پایین‌تر برای دوره ژوئیه تا سپتامبر برای برخی از تامین‌کنندگان ارسال کرد، اما این شرکت تصمیم گرفت درخواستی برای دوره اکتبر تا مارس ارائه نکند، زیرا برنامه تولیدش هنوز مشخص نشده است. این گروه درخواستی برای دوره آوریل تا ژوئن هم ارائه نکرد. کوماکورا به خبرنگاران گفته از آنجا که سایر خودروسازان تولید را به شدت کاهش می‌دهند، تامین‌کنندگان زیادی وجود دارند که فروش و عملیات آن‌ها توسط تویوتا پشتیبانی می‌شود، بنابراین معتقدم لازم است به درخواست‌های این تامین‌کنندگان پاسخ دهیم. تویوتا همچنین در حال بررسی راه‌هایی برای کمک به تامین‌کنندگان با توجه به افزایش هزینه‌های برق و گاز آن‌هاست. این شرکت همچنین در مواجهه با افزایش بی‌سابقه قیمت مواد خام، در ماه می پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های مواد اولیه به بیش از دو برابر افزایش یابد و در این سال مالی به ۴۵/ ۱تریلیون ین (۶۴/ ۱۰میلیارد دلار) برسد و یک‌پنجم سود سالانه به طور بالقوه کاهش ‌یابد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=1487
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه