بررسی قیمت خودروها در آخرین معاملات رسمی دی‌ ماه و مقایسه آن با قیمت‌ها در ۱۰ دی‌ ماه، نیمه دی‌ ماه (۱۷ دی) و پایان دی نشان می‌دهد قیمت برخی خودروها نسبت به نیمه دی‌ ماه کاهش یافته است، اما آنقدر شیب افزایش قیمت‌ها تند پیش آمد که حالا همچنان نسبت به ابتدای دی‌ ماه، افزایشی است.در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، سمند LX که در نخستین روز دی‌ ماه، ۴۵۵میلیون تومان قیمت داشت، در ۱۰ دی‌ماه به ۴۷۰میلیون تومان افزایش یافت اما در نیمه دی‌ ماه به ۴۶۵میلیون تومان بازگشت و این روند کاهش را تا پایان ماه ادامه داد و دی‌ ماه را با قیمت ۴۵۰میلیون تومان تمام کرد.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای نیز در ابتدای ماه، ۵۴۰میلیون تومان و در ۱۰ دی‌ماه به ۵۷۰میلیون تومان و سپس در نیمه دی به ۵۶۵میلیون تومان رسید اما در روز ۲۸ دی‌ ماه ۵۴۵میلیون تومان معامله شد؛ مدل اتوماتیک این خودرو هم دی‌ماه را با قیمت ۷۰۰میلیون تومان آغاز کرد و در ۱۰ دی‌ماه به ۷۲۵میلیون تومان رسید و در نیمه دی تا ۶۸۰میلیون تومان پایین آمد و در نهایت ماه را با قیمت ۶۶۰میلیون تومان به پایان رساند. اما راناپلاس در ابتدای دی ۴۲۵میلیون تومان و تارا هم ۵۹۰میلیون تومان قیمت داشتند. قیمت این دو محصول در ۱۰ دی‌ماه هم به ترتیب تا ۴۵۵میلیون تومان و ۶۵۰میلیون تومان صعود کرد اما تا ۱۷دی‌ماه راناپلاس ثبات را تجربه کرد و تارا عقب نشست و به ۶۲۰میلیون تومان رسید.

این دو محصول دی‌ماه را با قیمت‌هایی معادل ۴۴۰ و ۶۱۰میلیون تومان به پایان رساندند. دیگر محصولات ایران‌خودرو اگر چه در نیمه دی نسبت به ابتدای ماه، کاهش قیمت داشته‌اند اما مجدد در پایان ماه افزایشی شده‌اند. در محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز تنها قیمت شاهین است که کمی ارزان‌تر البته نسبت به نیمه دی‌ماه شده است. این خودرو در ابتدای ماه ۴۹۵میلیون تومان، در ۱۰ دی‌ماه ۴۵۴میلیون تومان، در نیمه دی ۵۲۰میلیون تومان و در پایان دی‌ماه ۵۱۰میلیون تومان قیمت داشته است.