تا به اینجای کار، جذاب ترین کراس اوور چینی!

تست و بررسی لاماری ایما / مشخصات و تصاویر اختصاصی

نوشته شده توسط مهدی درفشی

طراحی جذاب ظاهری و هماهنگی اجزای بدنه را می‌توان مهمترین برگ برنده لاماری ایما دانست که سبب شد تا سرعت مقبولیت این کراس اوور پس از ورود به بازار، بیش از سایر رقبا باشد.

سرعت پرس – در اواسط دهه 90 شمسی، با فرو رفتن صنعت خودرو کشور در باتلاق تحریم‌های ناجوانمردانه از سوی غرب، و البته ممنوعیت واردات خودرو، سبب شد تا آرین موتور که با عرضه محصولات میتسوبیشی و دی‌اس در بازار حضور داشت، خالی از محصول قابل عرضه، مدتی از بازار عقب بماند. اگر چه، سال 1400 و اخبارهای واصله، نوید‌بخش احیای مجدد حضور آرین موتور با برندی جدید در بازار ایران بود. سر انجام، آرین موتور با همکاری چینی‌ها، اولین کراس‌اوور خود را با برند لاماری وارد بازار ایران کرد. اکنون تیم سرعت‌پرس به سراغ بررسی لاماری ایما رفته و آن را از لحاظ ظاهری و فنی، مورد بررسی قرار داده است.

لاماری ایما، زاده ی خلف دانگ فنگ

لاماری ایما در واقع دانگ فنگ فورثینگ T5 ایوو است. پسوند ایوو پس از نام این کراس اوور، مخاطب را به یاد محصولات خوشنام میتسوبیشی، نظیر خودروی چالاک و محبوب لنسر ایوو می اندازد. البته، لاماری ایما چندان با محصولات میتسوبیشی بیگانه نیست و با موشکافی، می توان به ارتباط این دو پی برد.

زیبا و هماهنگ از هر جهت

یکی از ایرادهای اصلی خودروهای شرقی (بخوانید چینی!)، نبود هماهنگی در طراحی و اجزا ظاهری بود که گویا حالا دیگر شاهد آن نیستید. باید به این نکته اذعان داشت که طراحی لاماری ایما، به دور از هر گونه ناهماهنگی است و با خودرویی طرف هستیم که طراحی ظاهری آن، از مهمترین نقاط قوت آن به شمار می رود و راننده را به چالش رانندگی تهاجمی ترغیب می‌کند. نکته‌آی که قطعا یکی از دلایل استقبالا بالا و فروش خوب این خودرو بوده است. در نمای جلو، با وجود چراغ‌های ال‌ای‌دی رو گلگیرها‌، شاهد یک زبان مشترک  طراحی با ایکس22 پرو و کی‌ام‌سی کی هفت هستیم.

قرارگیری چراغ‌های نور در روز در حاشیه کاپوت و چراغ های هالوژن در طرفین جلو پنجره مشبک و البته بزرگ آن، از شاخصه های نمای جلو لاماری ایما هستند. در نمای جانبی، ارتفاع سقف با نزدیک شدن به ستون C کم می‌شود. این مورد باعث شده تا لاماری ایما فرمی نزدیک به کراس اوورهای کوپه داشته باشد. آینه‌های جانبی نیز اندازه مناسبی داشته و دید خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهند. محور جلو و عقب نیز به رینگ های 19 اینچی آلومینیومی آراسته شده اند. به سلیقه آرین موتور، رینگ‌ها به رنگ مشکی براق درامده تا جلوه اسپرت‌تری به نمای جانبی بدهد. البته پیشنهاد مبی‌کنیم که  آرین موتور در آینده، علاوه بر عرضه رینگ با رنگ فعلی، حق انتخاب رنگ‌های دیگری را برای مشتریان محیا کند.

با نگاه به قسمت عقب لاماری ایما، حقیقتا سر اگزوزهای دوبل که در طرفین سپر کار شده، می تواند جذاب‌تر از چراغ پیوسته یا حتی اسپویلر شبیه به خودروهای رالی باشد. چرا که برخی از رقبای لاماری ایما، یا فاقد این شاخصه هستند و یا این قسمت با پلاستیک پر شده و صرفا جنبه ی ظاهری دارند. از حق نگذریم، هماهنگی طراحی نمای جلو، جانبی و نمای عقب لاماری ایما، جلوه خوبی را به این خودرو بخشیده است.

اگر به عنوان یک شخصیت انیمه به لاماری ایما نگاه کنیم، می توان چهره آن را طوری توصیف کرد که گویا قصد فریب و شیطنت دارد. آیا واقعا اینگونه است؟

دریچه‌های اشتوتگارتی

به محض ورود به کابین لاماری ایما، دو مورد جلب توجه می‌کند. در ابتدا، صفحه نمایشگر یکپارچه که ترکیبی از دو صفحه نمایشگر 10.25 اینچی است و دوم، دریچه های تهویه مطبوع تعبیه شده روی داشبورد که بسیار شبیه به دریچه تهویه خودروهای مرسدس بنز هستند. همچنین در کابین لاماری ایما، به غیر از کلیدهای شیشه بالابرها، کلیدهای مربوط به سانروف و معدود دکمه‌های دیگر، بقیه دکمه ها به صورت لمسی هستند.

اسپویل یا ارائه اطلاعات؟ 1.5 لیتر و 195 اسب بخار!

کمی قبل‌تر، به پسوند ایوو اشاره کردیم و از ارتباط لاماری ایما با میتسوبیشی گفتیم. برای بسیاری از مردم ما که عمدتا افرادی ماشین باز هستند، این نکته چیزی جز یک اشاره کوتاه نیست. اما برای برخی دیگر، قطعا می‌تواند حکم یک اسپویل را داشته باشد! لاماری ایما، مجهز به پیشرانه میتسوبیشی با کد فنی 4A95TD است. این پیشرانه، 195 اسب‌بخار در پنج هزار و 600 دور در دقیقه و 285 نیوتن‌متر گشتاور در بازه هزار و 500 تا چهار هزار دور در دقیقه نیرو تولید می‌کند. این توان، به واسطه جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه تر، به محور جلو منتقل می‌شود. بر اساس ادعای سازنده، مجموع این قوای محرکه ایما را قادر می سازد تا در مدت حدود 9.5 ثانیه شتاب صفر تا 100 را ثبت کند.

ویدیوی تست و بررسی لاماری ایما؛ از جنگل تا جاده

در روزهای پایانی سال 1401، سرعت پرس لاماری ایما را مورد بررسی قرار داد. هم اکنون می توانید فیلم تست و بررسی را به پیوست همین گزارش تماشا کنید. بی صبرانه، منتظر نظر شما هستیم.

 

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=10346
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه