در نمايشگاه تحول صنعت و با حضور مديرعامل شركت:

از پلت فرم اختصاصى PS1 كرمان موتور رونمايى شد

مهندس فيروزى مديرعامل كرمان موتور خبر از توليد ١٥٠ هزار دستگاه خودرو در سال آينده داد. او گفت براى طراحى و توسعه پلت فرم PS1، قريب ٣٠ ميليون دلار سرمايه گذارى شده است

سرعت پرس- صبح امروز شركت كرمان موتور با رونمايى از پلت فرم اختصاصى اين شركت تحت عنوان PS1، -كه به صورت ماكت عرضه شده بود- بخشى از توانايي هاى خود را به نمايش گذاشت.

اصلى تربن ويژگى اين پلت فرم، طراحى به روز و مدرن از خودرويى است كه بر مبناى جك جى 4 شكل گرفته است. جلو و عقب كاملا متفاوت اين خودرو نيز حاصل كار حسن وفايى طراح بومى شركت است كه تلاش كرده با لحاظ كردن المان هايى اختصاصى، اتومبيلى مدرن، زيبا و در عين حال كارامد را خلق كند.

اگرچه به نظر مى رسد كه پلت فرم به نمايش در آمده، طرح نهايى از اين خودرو نباشد و تغييراتى جزيى را در محصول نهايى شاهد باشيم اما آنچه مشخص است طراح خودرو به منظور اعمال تغييراتى مينور، قبل از هر چيز به سراغ چراغ هاى خودرو رفته و گرافيكى را براى آن در نظر گرفته كه چهره اى مستقل را به آن بخشيده است. وى در طراحى خود، به جزيياتى براى اسپرت تر كردن خودرو نيز توجه ويژه اى داشته است.

PS1 در بخش فنى مجهز به يك موتور ١.٥ ليترى بهينه سازى شده است كه با يك گيربكس CVT سينك شده است.


امروز در مراسم رونمايى PS1، مهندس سامان فيروزى مديرعامل شركت نيز با بيان سخنانى در خصوص اين پلت فرم گفت: فاز اوليه طراحى PS1 در سال ٩٧ آغاز شد، تا سال ٩٩ امور مهندسى، توليد قالبها و خدمات تست و آزمايش آن انجام شد. از سال ١٤٠٠ هم قطعه سازى ها در برنامه توليد قرار گرفت و حدود ٨٥ درصد قطعات اين پلت فرم توليد داخل است.

وى با اشاره به موتور ١.٥ ليترى در نظر گرفته شده براى اين سدان كامپكت گفت: قدرت اين خودرو ١٢٠ اسب بخار است.

مهندس فيروزى در ادامه گفت: اين پلت فرم توسط كارشناسان و طراحان كرمان موتور در داخل استايل شده و در ايتاليا خدمات مهندسى آن انجام شده است. در حال حاضر نيز در حال انجام تست هاى اوليه هستيم و انشالله از زمستان امسال توليد انبوهش را آغاز خواهيم كرد.

مديرعامل كرمان موتور گفت: هدف گذارى صورت گرفته، عرضه ٣ محصول بر روى اين پلت فرم است: يك سدان در سگمنت B، يك كراس اور در سال ١٤٠٢ و يك مينى اس يو وى كه از برنامه هاى توسعه اين پلت فرم تا سال ١٤٠٣ است. پلت فرمى كه  قابليت تطبيق با استاندارهاى يورو ٦ را دارد.


فيروزى در بخش ديگرى از سخنان خود گفت: سرمايه گذارى هاى صورت گرفته براى اين پلت فرم ٣٠ ميليون دلار بوده و برنامه ريزى ما توليد ١٥٠ هزار دستگاه خودرو در سال ١٤٠٢ بر روى اين پلت فرم است. مهندس فيروزى در خصوص توليد خودروى برقى با اشاره به آماده شدن مقدمات و زيرساخت ها از سوى شركت مپنا گفت: در صورت فراهم شدن مقدمات از جمله ساخت ايستگاه شارژ -كه برنامه ريزى هاى آن در حال اجرا است- خودروى برقى تا تابستان ١٤٠٢ به توليد خواهد رسيد. او همچنين از عرضه نسخه اتوماتيك T8 تا تابستان آينده گفت.

فيروزى اين اميد را داد كه در صورت آزاد شدن واردات خودرو، همكارى كرمان موتور با هيونداى براى توليد خودروهاى زير ٢٠ هزار دلار از سر گرفته شود.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=2532
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه