اصرار بر اجراى يك روش غلط:

زمان مرحله دوم قرعه کشی سامانه تخصيص خودرو اعلام شد

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: با برطرف شدن ایرادات امنیتی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، دور دوم ثبت نام آخر تیر انجام می‌شود.

به گزارش سرعت پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ منوچهر منطقی گفت: سامانه یکپارچه تخصيص خودرو معایبی داشت که برطرف شد، اما مهمترین مزیت آن ملاکی برای ظرفیت محصولات خودروسازان بود. مثلا اگر برای یک محصول هزار خودرو تولید شده باشد، اما ۶۰ هزار درخواست داشته باشد آن محصول در سامانه باقی می‌ماند و اگر برای محصولی ۲۰ هزار خودرو تولید شده بود، اما در ثبت نام تنها ۱۹ هزار متقاضی داشت این قابلیت وجود دارد که خودرو از سامانه خارج شود.

او می گوید: با ادامه این روند اگر دو دور دیگر قرعه کشی سامانه تخصيص خودرو ادامه یابد به عنوان مثال در ۱۱۵ نوع عرضه، صرفا ۵ نوع عرضه خودرو در سامانه باقی می‌ماند و این سامانه به تدریج کمرنگ و به مرور حذف خواهد شد.

در دور نخست قرعه کشی سامانه یکپارچه، از ۱۱۵ نوع عرضه خودرو ۵۵ نوع از خودرو‌ها یعنی ۴۸ درصد خودرو‌ها بدون قرعه کشی به خریدار تعلق گرفت و حالا در قرعه کشی آخر تیرماه این خودرو‌ها را در سامانه نخواهید دید.

گفتنى است كه قرعه كشى مرحله اول سامانه يكپارچه تخصيص خودرو كه بيش از ٢ ماه پيش از سوى وزارت صمت  براى كنترل قيمت خودروها، اجرا شد داراى نواقص، ابهامات و ايراداتى بود كه ادامه آن را با ترديد همراه كرد. در دور پيش تعداد قابل توجهى از برندگان حذف گرديده و به جاى آن اسامى ذخيره جايگزين گرديد. موضوعى كه اصل قرعه كشى را زير سوال برده و نتايج آن مورد اعتراض بسيارى قرار گرفت. علاوه بر اين طولانى شدن فاصله زمانى مرحله اول تا رفع نواقص و برگزارى مرحله دوم قرعه كشي، موجب شده تا بازار التهاب بيشترى پيدا كرده و قيمت ها همچنان رو به بالا باشد

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=1149
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

ده + سه =

0 دیدگاه