رشته خدمات پس از فروش خودروهای سبک در مقطع متوسطه راهاندازی میشود
قائم مقام مديرعامل سايپايدك از راهاندازي رشته خدمات پس از فروش خودروهاي سبك در مقطع آموزش متوسطه خبر داد.
به گزارش سرعت پرس به نقل از سایپانیوز به نقل از روابط عمومي سايپايدك، سعید تخته چیان، عضو هیأت مدیره سایپایدک و قائم مقام مدیر عامل با اعلام اين خبر گفت: شرکت سایپایدک در راستای تحقق مسؤولیتهای اجتماعی و همچنین کمک به تأمین بخشی از نیروی ماهر مورد نیاز جامعه، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت آموزش و پرورش، اقدام به تعریف رشته خدمات پس از فروش خودروهای سبک در شاخه کار و دانش نموده است.
او افزود: بر اساس توافقهاي حاصل شده بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت سایپایدک، برای اولین بار از سال تحصیلی 1402-1401 هنرجویان رشته مهارتی خدمات پس از فروش خودروهای سبک در مقطع آموزشی متوسطه در شاخه کار و دانش (مشاغل پذیرشگر، مسؤول انبار، سرویس کار و امدادگر) در 12 شهرمشغول به تحصیل خواهند شد.
تختهچيان با بيان اينكه در دنیای در حال تغییر این روزها، آموزش و توسعه یک عملکرد ضروری در صنعت است و بی شک یکی از ابزارهای مهم در ایجاد تحول و بقای سازمان و همچنین دستیابی به اهداف و رسالتهای مورد نظر، برنامهها و رویکردهای نوین آموزشی است، اظهار کرد: هنرجویان این رشته، پس از اخذ دیپلم، امکان ادامه تحصیل در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و همچنین فعالیت در مراکز خدمات پس از فروش صنعت خودرو را خواهند داشت تا در آینده پس از کسب مهارت علمی و فنی بتوانند در شغل مورد علاقه خود مشغول به کار شوند.
قائم مقام مديرعامل سايپايدك با اشاره به پيچيده شدن مشاغل و ضرورت گذراندن دورههای آموزشی و مهارتی براي رسيدن به شاخصها و اهداف تعریف شده، افزود: در گذشته افراد مهارتهای شغلی را به شیوه سنتی کسب میكردند به طوری که دانش شغلهایی مانند تعمیرکاری خودرو، نسل به نسل انتقال مییافت اما امروز دیگر مشاغل موروثی نیستند و هر فرد بر اساس توانمندی، علاقه، استعداد و مهارت میتواند شغل مورد نظرش را انتخاب کند.
تختهچیان در پایان اظهار امیدواری کرد با به روز رسانی و تدوین استانداردهای آموزشی به شیوه شایسته محور و ایجاد رشتههای مهارتی مورد نیاز صنعت خدمات پس از فروش، مسیر ارتقاء شایستگی مشاغل مهم خدمات پس از فروش به نحو چشمگیری بهبود یافته تا در آینده نزدیک شاهد رشد صنعت خدمات پس از فروش خودرو و به تناسب آن افزایش رضایت مشتریان باشیم.