رالی خودروهای پرنده

دو خودروی پرنده مسابقه‌ای برای اولین‌بار بدون سرنشین در آسمان آدلاید استرالیا به عنوان بخشی از سری مسابقات Airspeeder با یکدیگر رقابت کردند. از جتسون‌ها تا هری پاتر، ماشین‌های پرنده برای سال‌ها از ویژگی‌های اصلی فیلم‌های پرفروش علمی‌تخیلی بوده‌اند، اما حال این ر,یا به واقعیت تبدیل شده است. در طی یک مسابقه خلبانان از راه دور دو خودروی پرنده را در آسمان کنترل کردند.

به گزارش سرعت پرس و به نقل از ایسنا، در طی این مسابقه خلبانان «زفاتالی والش» و «فابیو تیشلر» رودرروی هم قرار گرفتند و ماشین‌های پرنده را از راه دور از زمین هدایت کردند. در این مسابقه، خلبان‌ها با دو خودروی مسابقه‌ای پرنده به طول ۵/ ۱۳فوت از راه دور از روی زمین، با هم به رقابت پرداختند. والش در اولین مسابقه ۶/ ۰مایلی، طلا را به خانه برد. در حالی که این مسابقه بدون سرنشین بود، Airspeeder می‌گوید قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ با اتومبیل‌های پرنده سرنشین‌دار مسابقات را برگزار کند. این ماشین‌ ها از فیبر کربن ساخته شده‌اند و قدرتی برابر با یک ماشین که ۳۲۰ کیلووات انرژی تولید می‌کند، دارند.

هر خودرو می‌تواند وزنی بیش از ۱۷۶پوند (۸۰کیلوگرم) را بلند کند، به این معنی که یک خلبان می‌تواند در آینده روی این خودرو بنشیند. از نظر شتاب، ماشین پرنده می‌تواند فقط در ۸/ ۲ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۶۲ مایل در ساعت برسد. علاوه بر این، وسیله نقلیه مذکور می‌تواند تا ۱۶۴۰ فوت (۵۰۰متر) ارتفاع نیز بگیرد.  در این مسابقه به والش و تیشلر مجوز کامل داده شد تا با اتومبیل‌های پرنده در اطراف یک پیست مسابقه دیجیتالی در بالای نمکزارهای صورتی دریاچه لوچیل در نزدیکی آدلاید مسابقه دهند. این مسابقه در یک مسیر ۶/ ۰مایلی برگزار شد و مسابقه در دو جلسه انجام شد. در‌حالی‌که این مسابقه بدون سرنشین بود، طولی نمی‌کشد که اتومبیل‌های مسابقه‌ای پرنده را در آینده با سرنشین ببینیم.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4339
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه