درخشش گروه بهمن در سال ۱۴۰۳؛ رشد فروش، توسعه محصولات و صدرنشینی در رضایت مشتری

گروه بهمن در سال ۱۴۰۳ توانست با توسعه خطوط تولید، تنوع در سبد محصولات و ثبت فروشی چشمگیر، عملکردی موفق را از خود برجای بگذارد.

به گزارس پایگاه خبری سرعت پرس، گروه خودروسازی بهمن بر اساس گزارش عملکرد سالانه، توانست در سال ۱۴۰۳ جایگاه خود را در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران تثبیت کند و با فروش ۵۵۹ هزار میلیارد ریال به رتبه ۳۳ ارتقا یابد. این در حالی است که فروش سال ۱۴۰۱ این گروه معادل ۳۴۱ هزار میلیارد ریال بود که این نشان از رشدی بسیار قابل توجه دارد.

در بخش خدمات پس از فروش، گروه بهمن با در اختیار داشتن عاملیت‌های مجرب و تعمیرگاه مرکزی پیشرفته، موفق شد رتبه برتر رضایت مشتری را برای چهارمین سال متوالی از شرکت ISQI کسب کند. تعمیرگاه مرکزی این گروه نیز با دریافت درجه ممتاز ۴ ستاره، به الگویی برای سایر فعالان صنعت خودرو بدل شد.

بهمن‌موتور، به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های کلیدی این گروه، با ظرفیت تولید سالانه ۸۰ هزار خودرو سواری، توانست فروش خود را در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۳۲۳ هزار میلیارد ریال برساند و در رتبه ۶۵ برترین شرکت‌های ایران قرار گیرد. از مهم‌ترین محصولات تولیدی بهمن موتور می‌توان به مدل‌های فیدلیتی، دیگنیتی، ریسپکت، G9، و اینرودز اشاره کرد. همچنین خودروهای جدیدی مانند ENVOY و XB1 برای سال آینده در دستور تولید قرار گرفته‌اند.

 

در حوزه خودروهای تجاری، بهمن‌دیزل با ظرفیت سالانه ۲۵ هزار دستگاه و سهم ۵۰ درصدی بازار کامیونت، محصولات متنوعی همچون BD500، BD300، فورس ۶ تن، مینی‌بوس پگاسوس و کشنده X9 را به بازار عرضه کرد. کشنده امپاور BD560 نیز از تولیدات آتی این شرکت خواهد بود.

 

سیبا موتور نیز با تولید کامیون و کشنده‌های FAW و سهم ۲۰ درصدی در بخش کشنده‌ها، توانست رتبه نخست خدمات پس از فروش و رتبه دوم فروش را در سال ۱۴۰۲ کسب کند.

در بخش حمل‌ونقل عمومی، شرکت اسنا با تولید اتوبوس‌های ۱۲ و ۱۸ متری دیزلی و معرفی اتوبوس‌های برقی، گام بلندی در راستای توسعه حمل‌ونقل پاک برداشته است.

علاوه بر عملکرد یاد شده، عرضه اوتار وان وان به عنوان یکی از مطرح ترین خودروهای لوکس چینی -که توسط طراح بزرگ ایرانی نادر فقیه زاده طراحی شده است- از جمله‌ اتفاقات خوب بازار ایران در سال ۱۴۰۳ می باشد.

گروه بهمن با اتکا به سرمایه انسانی متخصص، توسعه داخلی‌سازی قطعات و تنوع محصولات، چشم‌انداز روشنی را برای سال ۱۴۰۴ ترسیم کرده است و همچنان در مسیر رشد و نوآوری گام برمی‌دارد.

لینک کوتاه مقاله: https://soratpress.ir/?p=32049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *